מדור זה עוסק בהיבטים משפטיים רבים בתחום דיני הנזיקין והביטוח עם דגש על תביעות נזקי גוף ותביעות ביטוח בגין פגיעות גוף שונות: תאונות דרכים, תאונות עבודה, תאונות אישיות של תלמידים, תביעות מכוח פוליסות ביטוח, תביעות בגין מפגעי דרך, תביעות ביטוח לאומי וכיו"ב. לתחום הנזיקין יש זיקה כלשהיא כמעט לכל אדם מן הישוב ולפיכך ראוי כי נצטייד יחדיו במידע מינימאלי וחיוני היכול להיות לעזר, אם וכאשר. 

* כל המידע המועבר במדור אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי.

משרד עורכי דין בירן

משרד בוטיק המתמחה בדיני נזיקין כתחום עיסוק בלעדי - נמנה על המשרדים המובילים בארץ בכל הנוגע לייצוג נפגעי גוף ונפש כתוצאה מתאונות שונות.

דוד שאל/ה:
4/6/2024 ב 14:47

דרושים עובדים לעבודה מהבית בכל התחומים! לפרטים הירשמו חינם לאתר עבודה מהבית! עבודה מהבית - https://atardrushim.com/

דרושים עובדים לעבודה מהבית בכל התחומים! לפרטים הירשמו חינם לאתר עבודה מהבית! עבודה מהבית - https://atardrushim.com/

יעקב שאל/ה:
2/5/2024 ב 15:31

עבודה אונליין

שלום למחפשי העבודה מהבית! 😊 דרושים לעבודה מהבית! 50-36 ש"ח ממוצע לשעה במשרות שלנו! תחילת העבודה במיידי! משרות בקלדנות, הזנת תוכן ונתונים, כתיבה והעתק הדבק! מעוניינים בפרטים? לפרטים שילחו לנו הודעה בוואטספ 055-7042211

איריס שוקרון שאל/ה:
26/4/2024 ב 22:03

פיצוי בגין תאונה

בצהרי ערב החג מכונית נכנסה ברכבי החונה במהירות וכתוצאה מכך ולאחר שמאי הורידו לי את הרכב מהכביש..רכב מסוג סיריון שמור ביותר ושווה יותר מערכו בחברת ביטוח..כמובן שהנהג הודה אבל למחרת כשבא לרכבו השבור והתקוע גם ראיתי שכנראה האדם סובל מפרקינסון.. רועד בהליכה... רציתי לדעת אם אפשר לתבוע אותו על הריסת חופשת החג כי אני לא ניידת וכן על הכסף המועט מחב הביטוח כי מוכרים אותו מעל למחירון היבש..איני יכולה לקנות אפילו אותו רכב בכסף העלוב שאני מקבלת.. האם אפשר לתבוע את האיש המבוגר הזה ולפי דעתי הלא אחראי אם נהג במצב שכזה.. אודה לכם על תשובה .

צביקה שאל/ה:
26/3/2024 ב 18:10

בעת יציאה מחנייה רכב נתקע בי

יצאתי מחנייה של בניין ברוורס 90 מעלות לכביש. הכביש היה ריק זה היה בשעות בוקר. יש לי מצלמת רוורס רחבה וחיישנים. וכשכל הרכב היה בחוץ. הגיע רכב במהירות ורצה לעבור בלי שיצטרך לעצור ועלה על המדרכה לצורך עקיפה ונתקע בי ופיצץ לעצמו את הגלגל בגלל המהירות שעלה על המדרכה. רציתי לברר האם בגלל שאני יצאתי מחנייה האשמה תמיד עליי? או שמא אני יכול לתבוע אותו. יש לי עד ראיה שראה את הכל מהחלון.

אליסף שאל/ה:
3/1/2024 ב 12:49

פציעה בעבודה

אני עובד בחברת שיווק מוצרי ספורט, ובערב 3 פעמים בשבוע מדריך חדר כושר. לפני כחודש וקצת הגיעה מכולה עם סחורה חדשה, מחוסר כוח אדם הבוס אמר שאנחנו העובדים נפרוק אותה למרות שזה לא מתפקידי.. מאז הפריקה היו לי כאבי גב חלשים, ושבוע שעבר עזרתי ללקוחה להרים משקולת לרכב וקיבלתי כאבי גב עד כדי כך שבבית התעלפתי מכאב והייתי במיון.. הזריקו לי משככי כאבים לגב והייתי בבית שבוע. עדיין כואב לי וממתין לתור לאורתופד. יש מה לעשות? תודה מראש

אלון שאל/ה:
14/9/2023 ב 11:17

פציעה בתחום בית הספר

נפל לבן שלי על הראש מדף בבית הספר כתוצאה מכך לקחנו אותו למוקד טרם והוא נזקק לתפרים בראשו. מבירור, עולה שהיה מדובר במדף שהיה מונח מעל ארון בכיתה. אחד הילדים נכנס לארון או עשה משהו שזעזע את הארון וגרם לנפילת המדף על הראש של בני. האם יש מקום לתביעת נזיקין מול בית הספר או משרד החינוך ?

ציון סירי שאל/ה:
7/9/2023 ב 11:26

כתב הגנה שקרי

קיבלתי שני צ'קים של חברה בע"מ מאדם פרטי שקיבל סיוע על עבודה שביצעתי לו. החברה נסגרה טרם קבלת הצ'קים , צק אחד כובד, השני לא. תבעתי בהרמת מסך את בעלת החברה. בכתב הגנה הנתבעת כתבה שהחברה שלה פשטה רגל ואין לה שום קשר אלי, מה גם אין לי חוזה אתה מלבד הבחור שעשיתי לו את העבודה, וזה בנה. פשטה רגל? צ'ק אחד כובד, הכיצד? ועוד הוסיפה בכתב הגנה להפליל אותי כי נתנה לי 80000 שח במזומן ולא קיבלה חשבונית , לעולם לא ראיתי את האישה הזאת עד היום, לתת סכום כזה ענק במזומן על פי חוק אין התר כזה וזה עד 6000 שח במזומן בעסקה . האם אני יכול לדווח למס הכנסה? יזמנו אותה לחקירה? האם אני יכול לתבוע אותה על כך? תודה לתגובתכם.

מאיר ניסן שאל/ה:
29/8/2023 ב 16:11

עבודה קלה מהבית

דרושים לעבודה קלה בכתיבת מאמרים! לא נדרש ניסיון! שעות עבודה גמישות! פרטים בוואטספ 050-2332971 הילה

אדוארד שאל/ה:
1/8/2023 ב 16:42

תביעה מהשכן שעבר בגין נזק נזילה

מכרתי דירה בשנת 2022. השכן מלמטה תבעה אותי עכשיו בתענה, שב2021 ו2022 הייתה לי נזילה שגרמה נזק לדירה שלו ( הוא הביא מומחה לבדיקה טרמית). אבל לא הייתה לי שום נזילה ב2021! הוא גם אף פעם לא פנה אליי, כאשר גרתי שם. הוא טוען, שהנזק התגלה רק עכשיו, הוא עשה תיקון לבד ומבקש פיצוי כספי. הוא היה צריך לפנות אליי מייד כאשר התגלו סימנים ואז הייתי מפעיל ביטוח צד ג, ולא לעשות תיקון לבד על דעת עצמו, לא? (הרי הוא היה יכול לעשות שיפוץ בדירה ב200k ואחר כך לבקש פיצוי). האם באופן כללי, יש סיכוי שבית המשפט יהיה לצידו? תודה.

פבל שאל/ה:
1/6/2023 ב 20:36

כלב נשך אותי כאשר עברתי על ידו.

שלום רב, חבר שלי לפני כשבוע וחצי רכב על קורקינט בכביש ובשלב כלשהו הבחין באמצע הכביש גבר עם הכלב שמדבר עם נהג רכב. החבר שלי בשביל לא לסכן את הגבר עם והכלב ואת עצמו עצר כמה מטרים לפניהם, ירד מהקורקינט וניסה לעקוף באותם ברגל. כאשר החבר שלי התקרב הכלב נשך אותו ברגל. הוזמנו למקום משטרה ואמבולנס. פרמדיק העניק טיפול רפואי לחבר שלי, אבל לא היה צורך באישפוז. המשטרה לקחה פרטים של החבר שלי ושל בעל הכלב ומסרה לחבר שלי מספר אירוע. האם במקרה הזה ניתן לתבוע את בעל הכלב? בברכה, פבל

רבקה בטאט שאל/ה:
23/5/2023 ב 20:58

תאונת דרכים

שלום לפני 3 נים נפגעתי בתאונת דרכים קשה והעורך דין לי אמר שלא כדאי לתבוע את הביטוח לאומי כי מה שנקבל מהם יקוזז מהביטוח של הרכב וכדאי לחכות לאחרי התביעה ואז לתבוע את הביטוח לאומי למעשה קיבלתי קיצבת נכות למשך שנה ואחר כך הופסק עכשיו אמרתי לו שהמצב הכלכלי שלנו קשה אז הוא הציע לתבוע שוב את הביטוח לאומי שאלתי אותו שהרי הוא אמר שזה יקוזז מהביטוח אז הוא ענה שזה לא בטוח וענה תשובה מתחמקת אז הבנתי שיש פה משהו שקרן או שזה לא נכון שזה יקוזז והיה לו איזה סיבה שאני לא אתבע את הביטוח לאומי או שזה נכון ועכשיו הוא מסתיר ממני משהו למעשה השאלה שלי היא מה האמת אם כדאי לי לתבוע את הביטוח לאומי או לא

ליליאן מועלם שאל/ה:
21/3/2023 ב 02:18

תשלום

לילה טוב ברצוני לשאול אים שילמתי לפרופסור על חוות דעת כתובה למשפט האים על עדותו בבית משפט אני אמורה לשלם תודה

ניקי לוי שאל/ה:
23/2/2023 ב 18:54

תאונה

שלום קניתי לחתן שלי אופנוע שרק הוא רכב עליו אבל היה רשום על שמי לפני 8 חודשים הוא היה מעורב בתאונה עם רכב לטענתו הוא לא אשם השבוע קבלתי תביעה בדיון מהיר על נזק שנגרם ע"ס 6750₪ בפרטי התאונה רשום שהוא היה מעורב לי אין שום קשר השאלה מה אני אמור לעשות?

מאיה שאל/ה:
18/12/2022 ב 12:50

חברת ליסינג זייפה חתימתי ושינתה פרטי בעלות ברשיון רכב

שלום, לפני מס חושים רכשנו רכב מחברה גדולה ומוכרת. ברשיון הרכב וכן בפרטי המכר לפני קנייה הוצג שהרכב הינו מבעלות ליסינג (השכרה/החכר) אך לאחר קבלת הרכב והעברת הבעלות - קיבלנו למייל רשיון רכב עדכני ובו נרשם כי בעלות הרכב שונתה להשכרה ולא ליסינג כפי שהוצג לנו. קיימות תכתובות עם הנציג בהן אנחנו מביעים תדהמה על המצב ומלינים על כך שהוצג לנו מצג שווא. לצערי בדיוק כשזה קרה עברנו ארוע רפואי מורכב שדרש החלמה מממושכת ועל כן לא יכולנו להתעסק בעניין במשך תקופה. כיום, חצי שנה קדימה- הסתבר לנו שכנראה הנציג חתם בשמינו על מסמך כאילו אני מיודעות שהרכב החליף בעלות מליסינג להשכרה וזייף חתימה שלנו. אני מדגישה שוב בשום שלב לא נחשפנו למסמך כזה ואף ניתן לראות שוני בין 2 החתימות. התעמתתי עם הנציג בסניף והקלטתי תגובתו בה הוא לא ידע להסביר איך קרה הדבר והפיל אחריות בזיוף על עובד אחר שכבר לא מועסק בחברה וכן הודה שהדבר לא תקין. הנושא מטופל כרגע מול הקבט ואנחנו דורשים פיצוי על עוגמת הנפש והמעשה הפלילי. מס שאלות : 1. על המסמכים המקוריים יש את החתימה שלי במקום של בעלי. היינו כמובן יחד פיזית בסניף במעמד הרכישה . האם הדבר יכול להוות בעיה כשמשווים בין החתימה המקורית שלי למזוייפת? 2. לאור כל העדויות שנמצאות בידי - התכתבות עם הנציג לאחר קבלת הרשיון החדש וההקלטה שלי שהוא טוען שמישהו אחר עשה את זה ובעצם מודה שמישהו זייף- האם אני מחוייבת לעדכן את החברה או להעביר לקבט את החומר שברשותי ? מבחינתו זו מילה של הנציג שלו מול מילה שלי והעדויות שיש לי יחזקו את הצד שלי 3. האם יש בעייתיות מבחינת הזמן שעבר מביצוע העסקה (חצי שנה) ועד שעבר לטיפול של החברה ? הם מרימים גבה שחיכינו ככ הרבה זמן עד לתלונה רשמית, למרות שהוסברו הנסיבות לעיכוב. 4. האם יש כאן עילה לתביעה ומה הפיצוי המשוער במקרה של עוגמת נפש ?

דוד שאל/ה:
23/11/2022 ב 14:01

רמזורים

ברור שצריך לפעול לשיפור המצב. אבל הבסיס עקום במחשבה הבסיסית! מערכת הרמזורים נוצרה קודם כל כדי למנוע תאונות כלי רכב, ורק כנספח לאפשר תנועה בטוחה לכאורה של הולכי רגל. מה שקיים זה מערכת שבנויה לאפשר לנהגי מכוניות ואופנועים להגיע עד לרמזור עצמו (ומעבר לו), כשהם אינם יכולים או רוצים להתבונן ברמזור מעליהם/מאחוריהם, ולכן יש להם גם רמזור מעבר לצומת. הולכי הרגל הם רק נספח למעבר בטוח של כלי רכב (כלומר, שרמזור אחר מונע כניסה של כלי רכב מכיוון אחר). תופעה נגזרת מכך, שאין להקל בה ראש, היא שמעבר החציה הוא לרוב המקום הכי מסוכן (מבחינת המקום בכביש) לחציית הולכי רגל (בעוד שברוב המקומות האחרים יש רק להביט ישר, שיקולי "ויסות" ו"ניידות" ו"מהירות יעילה וזורמת" של כלי רכב מביאים לכך שהמעבר נקבע לפי צורך כלי הרכב ולא צורך הולכי הרגל). בנוסף לכך, בפועל, כשקיים רמזור ב"אמצע הכביש", תמיד יהיו נהגים שלא רגילים ל"תופעה המשונה הזאת", ופשוט ידהרו על הולך הרגל, בלי קשר לשלטים ואורות כתומים ומשחקים אחרים. תוצאה נלווית לכך, היא שאנשים מעדיפים לעבור באור אדום, כי אז הם בשליטה וקובעים את המקום שנוח להם לעבור בו, לעומת חוסר השליטה והמאבק בפועל מול מכוניות/אופנוענים במקומות "מוסדרים" (לכאורה) באור ירוק (אפילו משותף) להולכי רגל ומכוניות/אופנועים במקום המסוכן ביותר בכביש. כמובן, זו רק שליטה לכאורה, כי תנאים משתנים של תאורה ומהירות מכוניות בלתי נשלטת הופכים זאת לסיכון ממשי (ולא ניתן לסמוך על נדיבות הנהג, לא על זקנים בני 90 שהולכים לאט (עם "יכולת" הראייה והשמיעה שלהם, שלא לדבר על בהירות המחשבה שלהם, במיוחד אם נפלו כתוצאה מבליטה במדרכה או היתקלות בקורקינט), וודאי שלא על ילדים ש"פשוט" עוברים במהירות לחבר בצד השני ובכלל לא רואים אותם). במיוחד כשניתן להאיץ בשנייה, יש לקבוע קו רוחבי שנמצא כרוחב מעבר החציה לפניו, כך שכלי הרכב יגיעו אליו לאפשר מרחק ביטחון. למעשה, אופנועים "נאלצים" לעבור הלאה מעבר לכלי הרכב, לכן עדיף למקם את המכוניות במרחק פעמיים רוחב מעבר החציה לפניו! אבל, מכיוון שמאיצים בשנייה, יש לקבוע שמהירות הנסיעה לכלי הרכב הראשונים (כשנדמה להם שהתחלף האור לירוק עבורם) תהיה עד 20 קמ"ש, ורק כשיגיעו אחרי מעבר החציה שנמצא מעבר לצומת, רק אז יוכלו להאיץ. כמובן, יש לטפל ברמזורים עצמם. לא תמרורים ורמזורים ושלטים צדדיים שנלווים לרמזור העיקרי, אלא רמזור עיקרי שעליו יש 6 לוחות רמזורים, אחד אמצעי רגיל להמשך ישר, אחד ימני (צמוד כמעט מימין לעיקרי) ובו מסגרת הנורה העגולה היא משולש חסום במעגל (שחצי בסיסו על הקוטר שחוצה את המרכז, ומרחקו מהמרכז חצי רדיוס שמאלה, וחוד המשולש על קצה אותו קוטר בצד ימין) ואחד שמאלי ((לשמאלי כמו לימני, רק בכיוון הפוך). שלושת הלוחות הנוספים ימוקמו גבוה יותר, ובנוסף ל-3 לוחות אלה, יהיו זהים גם ברמזור העיקרי שאחרי הצומת. בנוסף לכך, בכל רמזור תותקן מצלמה שתצלם את מעבר החציה שמתחת ואת מעבר החציה של הרמזור השני, בנוסף לרמזור השני. כך ניתן יהיה לאתר כל גורם שישחית את הרמזור, וגם יהיה ניתן לראות (לפחות לרמזור שאחרי הצומת) אם יתקלקלו נורות. אותו סגנון של גיבוי וצילום הדדי יהיה גם בלוחות הרמזור להולכי רגל. בנוסף לכך, המצלמה תוכל להפעיל מנגנון ויסות (אמיתי) כשהיא מזהה הולך רגל במעבר החצייה (או לפניו) ותתזמן מניעה ממשית של נסיעת כלי רכב, פשוט כי יהיה להם רמזור אדום. לצורך זה ייתכן שעדיף מצלמה במיקום אחר על הרמזור (שתיוחד למעבר של הולכי רגל, אבל עם יכולת שליטה מסוימת ברמזור). חוץ מזה, בדומה להטענת חשמל מנסיעת מכוניות בכביש, אפשר ליצור הטענת המצלמות והרמזור בהליכת הולכי רגל על המדרכה ומעבר החצייה, וזה גם יכול להיות אמצעי נוסף לקביעת קצב התזמון של האור האדום למכוניות (כמובן, צריך מנגנון קבלת החלטות משלב בין הצפוי ע"י הנהגים, לבין השינוי כתוצאה מניתוח המצב הממשי במדרכה (ובכביש)). אור ירוק "מווסת" (משותף בפועל להולכי רגל ומכוניות/אופנועים) יהיה קיים רק בתנאי שהמכונית תעצור ממש במסלול שלה (כלומר, לפני הפניה, על מעבר החציה "שלה", או במקרה שאין מעבר חציה או אי אפשר לראות מעבר לסיבוב, המכונית תעצור ממש כשהיא לא עוברת את המשך הקו של המדרכה של הולכי הרגל (כלומר, נמצאת במקביל להם)), ורק כשרואים שאין הולך רגל, אז תתחיל בנסיעה במהירות עד 20 קמ"ש עד שהיא עוברת את מעבר החציה, ורק אחריו תאיץ. מכיוון שאופנוענים עושים תחרויות האצה והשגה ביניהם (באופן מוצהר או לא), אופנוענים יהיו חייבים במהירות 10 קמ"ש עד מעבר החציה. קנסות שוטרים וויכוחים על זכויות לא צריכים להיות בכלל, כי קודם צריך שלבי מעבר מוגדרים וברורים בלי קשר למה שנראה באותו רגע (רק אחרי מעבר החציה שאחרי הצומת יש חופש האצה (כמובן, במגבלות האזור))! מצלמות לבחינת אזורים בעייתיים צריכות להיות מותקנות בכל השטח. אפשר אפילו להתקין מצלמות על טלפונים סלולריים (כשהיישום יאפשר הפעלת אזעקה והעברת תמונה של אדם שגונב או מחבל בזה (ע"י צילום הדדי)), כשהמטרה הראשית היא צילום קטעים לאפשר ניתוח מקיף של פעולת נהג או הולך רגל בכל המסלול. האם זה לא ברור שלמרות הפגיעה לכאורה ביעילות של מהירות וניידות, הכרחי לקבוע עצירה במרחק מוגדר מהרמזור, ונסיעה איטית יחסית ומעבר להאצה רק אחרי מעבר החציה שמעבר לרמזור? האם רק להולך רגל יש לקבוע עצור בטרם תעבור ותביט שמאלה וימינה (ועוד פעם אחת שמאלה וימינה)? קביעת התנהגות כללית ברורה תמנע את כל הוויכוחים והחיכוכים על "זכויות", ותאפשר פשטות ונוחות זורמת באמת (כמובן, כל זה לא מעלים את הצורך בעיניים פקוחות ותפיסת הסביבה ותגובה בהתאם). אבל חובה לקבוע התנהגות כללית, כי הפחד מהתנגשות של הנוהג מאחוריך חזק יותר מכל דבר אחר! לסיכום, מאבק "הזכויות" מול שוטר או שופט פגום מיסודו, כי צריך לבנות מערכת שמאפשרת נוחות ופשטות, גם במחיר של ויתור מסוים (לכאורה) על מהירות. לא רמזורים ושלטים צדדיים לרמזור העיקרי, אלא רמזור עיקרי שעליו לוחות רמזורים, זה ליד זה, האמצעי כרגיל, הימני עם 3 נורות במסגרת של משולש חסום במעגל מכוון ימינה, ולשמאלי אותו דבר אבל שמאלה. כל רכב צריך לעצור במרחק 10 מ' (קו עבה) מהרמזור, לנסוע במהירות עד 20 קמ"ש, מה שיאפשר זיהוי של רכב והולכי רגל, והאצה רק אחרי מעבר החציה שאחרי הצומת (כמובן שיש לתת לאחרים בצומת או במעבר החציה לעבור, גם אם יש לך ירוק ואתה נוסע)! העדפת מהירות וניידות על התנהגות אנושית, לצורך "שחרור פקקים" רק יוצרת רצף פקקים, בעוד שהנהגת התנהגות אנושית, שלכאורה מגבירה פקקים, תיצור מרחבי האצה מוסדרים שיקלו על לחץ נפשי, ויתרמו לראייה הפשוטה, שפתרון פקקים הוא ע"י תזמון, שיתוף וחלוקה! רק שינוי בגישה מתוך ראיית המציאות יאפשר שינוי בהתנהגות (כל "פתרון" בלתי מתחשב רק מביא לקיבעון במחשבה שמנציחה את הפקקים, וקיום מאבק תמידי על "זכויות", בנוסף ללחץ מהפקק עצמו). באופן כללי, יש קודם כל לאתר פגמים במחשבה הקפואה של התייחסות להולכי הרגל כשוליים בכביש (וכך גם לגורמים אחרים שונים, אוטובוסים ומשאיות ומוניות ואופנועני שליחויות ואופנוענים בכלל, שלא לדבר על אופניים חשמליים ונערי קורקינט (שלא לדבר על המושכרים שמושלכים בפינות רחוב על המדרכה)). הבסיס הוא להתחיל מהדבר היסודי הטבעי, הליכה ברגל, ורק אחרי זה לכל גורם "יעיל למסחר ותעשייה (ובידור וספורט)", ושילוב שלו במסגרת הקיימת (אם זה באמת אפשרי בכלל במציאות (מתי יהיו גם רחפנים אוטומטים לנסיעה/טיסה בין העצים שבשולי המדרכה או על האי בכביש?)). אמצעי כפייה בשטח (פסי האטה למכוניות וגדרות להולכי רגל) כמובן יעילים עקרונית, אבל מחייבים גם שיפור מעברי החצייה והרמזורים שבסביבה באופן מיידי (בלי לחכות לשלבי תוכנית או מכסת הרוגים). הדוחות והקנסות צריכים להיות משולבים עם מערכת הרמזורים והמצלמות, כדי לאתר כשלים במערכת, לא כדי להתווכח (אם כי יש לאכוף בצורה ברורה והחלטית את השלבים המקדימים). בכל אופן, שיטת ניקוד ומשחקים אחרים, אין בהם כל תועלת. או שהמערכת מאורגנת היטב, או שצריך לשנות אותה מהיסוד. בדיקת הנהגים צריכה להיות שגרתית כמו בדיקת רכב, ולא ע"י מוסדות "מוסמכים", אלא ע"י הכשרת מסלולים ייחודיים שזה יהיה כל העיסוק שלהם. כמו במעבר החצייה, המטרה אינה "לתפוס את האשם", אלא ליצור בדיקה אנושית ומכנית/ממוחשבת, שמשליטה ציות לדרישות לא בגלל הכוח אלא בגלל שילוב מתחשב באמת שמביא לפשטות ונוחות, במקום ויכוח ומאבק שליטה נצחי. בכל אופן, במקרה של ילדים וזקנים, יש ליצור מעברים בטוחים לחלוטין במקומות מסוימים רגישים, שיתבססו על מצלמות שיווסתו את התנועה בהעדפה שלהם מראש, אבל כשזה יהיה גלוי וברור (תאור צבעוני גדול), כך שיהיה ברור שזה לא המצב בכל מקום אחר (כמובן, זה לא פותר בצורה מושלמת מה יהיה במקום אחר, ואי אפשר לשלוט בכל מה שקורה, אבל חוץ מהדרכה של הסבר יש לאפשר ביצוע בפועל, לנסות להציע אפשרויות פתרון). בעיות מיוחדות זה נת"ע ופינוי פחי אשפה ובינוי שמציבים מכשולים רבים (והבטחות לעתיד לא עוזרות מול מדרכה חסומה או שבורה או בולענים או רמזורים תקולים). בעיות נוספות זה מוניות, במיוחד אם זה עולים או באים מעיר אחרת ומנצלים הזדמנות בלי הכרת הסביבה, ואז מבצעים דברים עקומים (פניה לא במקום או הורדה באמצע הכביש וכיו"ב), העיקר לא לוותר על הזדמנות להרוויח כסף (ויש בעיות נלוות כמו סיגריה ביד מחוץ לחלון או ניסיון לכתוב לווייז). וכמובן, השליחים, זו בעיה תמידית עוד משליחי הפיצות או העיתונים, אבל כיום, אחרי הקורונה, זו מכה כללית, ויש שעות עומס שבהם יש עומס גם על הולכי הרגל, כשאופנוענים חוצים את המדרכה או האי (תנועה) משני כיוונים כדי לחתוך לכביש במעבר החציה. רק ילדים על קורקינטים יותר גרועים, אפילו אם הם לבדם ולא בחבורה או עם חבר על הקורקינט (ויש גם צעירים שתחושת החופש על הקורקינט (התנועה והגובה) נותנת להם חוסר התחשבות מוחלט על המדרכה).

אריה שאל/ה:
21/10/2022 ב 13:25

אחריות של מלמד רוחניות

בס"ד שלום. אני מבין טוב מאוד בעניינים של רפואה משלימה, אנרגטיקה, מדיטציות וכד'. שאלה, אם אני ארצה לפתוח בית ספר בתחום, אם אני צריך להצהיר איזה סוג דיסקליימר כמו שדורש משרד הבריאות ממטפלים ברפואה משלימה. וגם אם זה לא חובה, אם בכל זאת זה כדאי בכלל. כי מי יודע, אולי מישהו מתלמידים ירצה להרוויח עלי ויגיד שאחרי שלמד אצלי, כאב לו ראש וכד'? בתודה, אריה

זאב חבצלת שאל/ה:
6/10/2022 ב 16:04

תביעה ת.ד.

האם יש צורך לציין בכתב תביעה את הנושא אובדן הכנסה אם הייתי 3 חודשים בחופש מחלה כתוצאה מהתאונה

יעקב שיש שאל/ה:
21/7/2022 ב 09:34

נזק שנגרם בדירה שלי כתוצאה משרפה אצל השכן

אלי כוכבי שאל/ה:
31/5/2022 ב 15:35

הפרת הסכם

אני זוג קשישים בני 83 נכים סיעודיים וניצולי שואה . במסגרת המוגבלויות שלנו החלטנו לבנות לנו מעלית בביתנו כדי להקל עלינו ולמנוע עלייה במדרגות. פנינו למהנדס שהבטיח להגיש עבורנו בקשה לוועדה המקומית לתיכנון ובניה לצורך קבלת היתר בניה . הפקדנו בחשבונו הפרטי מקדמה ע"ס 2340 ש"ח. חלפו מעל לשבעה חודשים והוא מושך אותנו מורח אותנו מהיום למחר ברטואל חוזר ונשנה , ומתחמק מהגשת הבקשה. בינתיים המעלית כבר נבנתה והיא בשימוש לאחר אישור מחלקת התקנים. הבן אדם מסרב להחזיר לנו את המקדמה כדי שנוכל לגשת למהנדס אחר. ואנחונ תקועים איתו . בבירור קל מסתבר שאנחנו לא היחידים שנעקצנו על ידו.

יצחק שאל/ה:
24/5/2022 ב 11:45

התיישנות תביעה לתאונת דרכים

אני רוצה היום או מחר להגיש את התביעה לתאונה למנורה העניין שב 14.06.22 עובר 7 שנים מהתאונה.. יש סיכוי בכלל שהם יתנו תשובה עד אז או שפשוט הם יסחבו את זה עד אחרי התאריך ואז יטענו שחל התיישנות ?

רות שאל/ה:
18/4/2022 ב 13:44

למי ניתנת זכות התשובה או התגובה האחרונה?

עו"ד בירן חג שמח, 1. הוגשה תשובה ע"י התובעת, לכתב הגנה. 2. הוגשה פניה ללא בקשה ע"י הנתבעים למחיקת כתב התשובה. 3. ניתנה זכות לתובעת להגיב על הבקשה. 4. ניתנה זכות לנתבעים להשיב על התגובה - האם זה הגיוני? מתי נעצרת שרשרת התשובות והתגובות? יום מהנה, רות

ז'אק שאל/ה:
11/4/2022 ב 08:58

נזק בגין אי קבלת טופס סריקת אישור מסירה וטופס אישור מסירה המקורי

שלום רב, למרות פניותיי החוזרות ונשנות לדואר ישראל לקבל מהם את סריקת טופס אישור מסירה ואת טופס אישור מסירה המקורי של מכתב בדואר רשום עם אישור מסירה לסריקה ששלחתי לפני כארבעה וחצי חודשים, לא קיבלתי אותם מהם. את טופס אישור מסירה הנ"ל אני אמור לצרף בהגשת תביעה משפטית לצורך הוכחה שהנתבע קיבל ממני מכתב התראה לפני הגשת תביעה נגדו, מכתב אשר הנתבע לא השיב לי בגינו. אי קבלת טופס אישור/י מסירה הנ"ל מעכב לי את הגשת התביעה, דבר שגורם לי לנזק. בנוסף, כתוצאה מפניותיי החוזרות ונשנות לדואר ישראל שישלחו לי את האישורים הנ"ל שכאמור לא קיבלתי אותם, נגרם לי טרחה רבה ועוגמת נפש. שאלותיי להלן : 1- על מה אני יכול לתבוע את דואר ישראל ? 2- האם הנזק שנגרם לי בגין עיכוב בהגשת תביעה משפטית הוא נזק ששייך לדיני נזיקין ? אודה לכם על מתן מענה לפנייתי זאת.

מיכל שאל/ה:
1/4/2022 ב 12:22

כלב ננשך

כלב תינוק מתוק שלי ננשך קשות מכלב שעברנו ליד הגדר שלו, נזק לכל החיים. הוא הוציא את הראש ונשך את כלבי. הוא מסרב לתת פרטיו. מבקשת מכתב מעו"ד לעיריה, למשטרה ולמחלקה הוטרינרית. הוא גם לא משובב ולא מחוסן, ולא רשום. והוא נשך ואינו רשום ככלב מסוכן.

אשר שאל/ה:
31/3/2022 ב 16:13

נזק לילדה במהלך פעילות בתנועת נוער

שלום ילדה בת 15 הייתה בבית הארחה במסגרת תנועת נוער. במהלך הפעילות התבקשו החניכים לשטוף חדר. במהלך השטיפה הבת שלי החליקה על הפנים . 2 השניים הקדמיות ירדו למטה הגשר שהיה על השיניים התעקם(נציין שהיינו בסוף טיפול אורתונטי שנמשך כשנתים) הגענו למיון ,שם החזירו את השניים למקומם . היינו אצל רופא מומחה של פה ולסת שראה את הצילום של השינים ואמר שכרגע אנחנו צריכים להמתין מספר שבועות ע"מ לראות אם נגרם נזק בלתי הפיך לשינים מה הנזק ומה המשמעות שלו ורק אחרי זה לחשוב על טיפול אורתונטי מחדש. האם קיימת עילה לתביעה ואם כן את מי לתבוע ? את התנועת נוער או את החברת ביטוח שמבטחת את הפעילות? או את הביטוח שיש לכל ילד במדינה ? מתי לעשות את זה ? האם צריך לנקוט בפעולות מסוימות ? תודה

משרד נתנאל בירן
31/3/2022 ב 16:36

מענה לפנייה

שלום רב, מוזמנת ליצור איתנו קשר בטלפון 03-6888838 וכמו כן, אנא השאירי את מספרך שנוכל לחזור אלייך.

* האמור לעיל לא בא במקום ייעוץ משפטי ולא מהווה לו תחליף. ההסתמכות על המידע באחריות המשתמש בלבד!

אהוד שאל/ה:
27/2/2022 ב 12:04

פגיעה בכבל חשמל מרכזי- תביעת נזיקין

לפני חודשיים בערך נפגע כבל חשמל מרכזי ברחוב בו אני גר וכתוצאה נשרפו לי בבית מספר מכשירים. פניתי לחברת החשמל דרך האתר ושלחתי תלונה. לאחר חודש וחצי קיבלתי תשובה מהם שהאחראי הוא צד ג. הצלחתי להשיג את הטלפון של הבחורה שעשתה את השיפוץ בבית שלה שגרם לפגיעה בכבל החשמל, ולפי דבריה היא פנתה לחברה שמתמחה בשיפוצים. החברה הזו הזמינה קבלן, והקבלן הזמין חומרים מחברה אחרת,והחברה הזו הזמינה מנופאי שייקח את החומרים לאן שהיה צריך. המנופאי הוא זה שפגע בכבל החשמל. לפי הבחורה הוא מודה ואפילו שילם סכום כסף מסוים לכמה שכנים שהתאגדו בקבוצת וואטסאפ (גיליתי על זה רק לפני כמה ימים). אני רוצה לתבוע אבל אין לי מושג את מי? מעורבים פה כמה חברות והשאלה של מי האחריות לפיצוי? של חברת החשמל שהיא מספקת החשמל ואמורה לפצות אותי כצרכן שלה (וקבעה שהיא אינה אשמה אלא צד ג)? והיא זו שאמורה לתבוע את צד ג ולא אני? כל החברות בשרשרת או רק המנופאי? האם אני צריך לנסות לפני תביעה להגיע להסדר עם המנופאי או מישהו אחר בשרשרת ואם לא נגיע להסדר רק אז לתבוע? תודה רבה על העזרה.

מחפש עורך דין? קבל הכוונה אישית

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית