פורסם ב 10/2/2018 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

אנשים רבים תוהים, האם בכל מקרה שבו הם נעמדים לחקירה במשטרה, והוכחה נגדם האשמה כלשהי - הדבר אומר שהולך להיפתח נגדם תיק פלילי.

ניתן בהחלט לומר שבימינו אם שוכרים מבעוד מועד עורך דין פלילי מוביל ומנוסה, ומצליחים להוכיח תנאים מסוימים, אפשר שהדבר יגמר באזהרה מסוימת, או בסגירה של התיק עקב חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. חשוב לציין, שמדובר ברוב המקרים בעבירות שמתוארות בתור עוון ולא בתור פשע, וכן כאשר מצליחים להוכיח שמדובר בעבירה חד פעמית מסוגה, או שהיא שייכת לתחום אפור מסוים (כמו עבירות נוער, סמים וכיו"ב). אז באיזה מקרים למעשה אנחנו יכולים להימנע מפתיחה של תיקים פליליים?

מקרים של עבירות נוער

ניקח לדוגמא מקרה שבו חבורת נערים שודדת אנשים, וגוררת איתם נער, אשר מצד אחד לא משתתף בשוד עצמו, ואף מביע את מורת רוחו, אולם הוא מפחד לפנות לרשויות החוק. למרות שהאחריות הפלילית חלה על כל אדם החל מהגיעו לגיל 12, הרי החוק מבדיל בין נער בין 15 שלא עשה דבר בנדון, לבין אדם מבוגר ושקול בן 40. לכן, כאשר המשטרה עוצרת את חבורת הנערים, והם מגלים שאחד מהם כלל לא עסק בנושא, וכי מדובר בנער נורמטיבי אשר ביצע מעידה חד פעמית - התיק נסגר מולו. כמובן שגם במקרה כזה חשוב לשכור את שירותיו של עו"ד פלילי מקצועי, שיוכל לסייע לנער כבר בשלב החקירה, שכן עבורו החוויה היא לא מוכרת.

יש מקרים כמו של קטין אשר קונה אלכוהול. חשוב לציין, שאם המשטרה תופסת קטין אשר קונה אלכוהול מבעל עסק - האחריות היא בכל מקרה לעולם לא תהיה על הקטין, והדבר לא יכלול פתיחת תיק פלילי נגדו. האחריות במקרה זה, היא דווקא על המוכר, שכאדם מבוגר מצופה ממנו לשיקול דעת.

ומה עם סמים?

בתחום של לקיחה ומכירה של סמים, חשוב לדעת מה היחס של החוק ושל המשטרה. ראשית, לא כל מקרה שבו אדם נתפס לוקח סמים, יוגדר דווקא בתור "שימוש עצמי" - הדבר תלוי בין השאר בכמות הסם שנתפסה, וכמובן האם מדובר באישום ראשון או שכבר קיימים אישומים קודמים. אם נתפסתם מחזיקים כמות קטנה של סמים, ומדובר בפעם ראשונה - פנו אל עו"ד פלילי, שיוכל להוכיח את אשר קרה, וכך אולי תצליחו במחיקת רישום פלילי או בהקטנת העונש.

יש אפילו מקרים אשר המשטרה, טוענת כי מדובר בסחר סמים - מדובר על אדם שלקח פעם ראשונה בחייו סמים, ונתן לידיד. גם פה, אם תפנו אל עורך דין פלילי שיעזור לכם בחקירה מול המשטרה, תוכלו להוכיח כי אכן כך קרו הדברים.

* זקוקים לשירותיו של עו"ד פלילי מקצועי ומנוסה? לחצו כאן.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

משמורת משותפת: טוב לילדים וגם לכם

מהי משמורת משותפת? מי נושא בנטל ההוצאות במקרה של חלוקת המשמורת? על ההטבות השונות לחד הוריים ועוד בסיקור המיוחד הבא.

תביעה נגד חברת גינדי החזקות - התובע קיבל דירה צרה ורוויה בליקויי בנייה

כתב תביעה הוגש לאחרונה לבית המשפט השלום בת"א, נגד חברת הבנייה 'גינדי החזקות' בטענה לרשלנות ולליקויי בניה חמורים שנתגלו בדירה בפרויקט "גרנד גינדי" אותה הקימה החברה בשכונת 'אם המושבות' שבפתח תקווה.

עורך דין ירושות - מתי ולמה?

ירושה הינה העיזבון שאותו מוריש הנפטר לכל יורשיו על פי הדין וכשיש צוואה כתובה וחתומה, הירושה נקראת ירושה על פי צוואה. על צו קיום צוואה, סכסוכי ירושה ומתי חשוב להיעזר בעו"ד? קראו כאן.

תביעות נגד משרד הביטחון

כל חייל שוטר ואיש ביטחון אשר נפגע או חלה במהלך שירותו או כתוצאה ממנו רשאי להגיש תביעה נגד משרד הביטחון, אז איך עושים זאת? כנסו לקרוא!
 

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי