פורסם ב 29/7/2012 ע"י מאמרי מערכת

חיסכון פיננסי מאפשר ניהול תיק השקעות בעל מגוון של פתרונות כלכליים. שוק ההון מורכב מאפיקי השקעה רבים אשר בחלקם ישנו פוטנציאל אדיר לתשואה עודפת, ותפקידו של חיסכון פיננסי הוא לעזור ללקוחות פרטיים לשלב בין ניהול השקעות, התאמת קופת גמל ויצירת פלטפורמה לתיק השקעות לילדים ולמשפחה.
 
מוצרים פיננסים המיועדים לשכירים
 
בעבר נהוג היה לחלק את הנכסים הפיננסים לשני סוגים. הסוג הראשון הוא מוצרים פיננסים לשכירים, כאשר בהם הכסף נמצא בבעלות המעסיק. מוצרים אלו יכולים להיות ביטוח מנהלים, קרן פנסיה או קרנות השתלמות. החלוקה בין המוצרים וההחלטה באיזה מוצר להשקיע נתוני בידי המעסיק. למעשה, מועסקים רבים בחרו את המעסיק שלהם על בסיס המוצרים הפיינסים אותו הציע.
 
מוצרים פיננסים המיועדים לעצמאים
 
לעומת המוצרים הפיננסים המיועדים לשכירים ישנם מוצרים לעצמאים. מוצרים פיננסים פרטיים אלו מאפשר ניהול של הכסף הפנוי לכל מטרה. עצמאים אינם מוגבלים באופן בו הם מנהלים את קרנות החיסכון שלהם, ובאפשרותם לחלק את הכספים בצורה שונה מאשר המעסיקים הרגילים. יחד עם זאת, על מנת ליהנות מחיסכון פנסיוני יעיל יש לשמור על אחריות.
 
ניהול החיסכון במסגרת אחת
 
בעזרת חיסכון פיננסי ניתן לנהל את כל הנכסים במסגרת מוצר אחד בלבד. היתרונות של חיסכון פיננסי נובעים מהאטרקטיביות של מוצר מן הסוג הזה, המאפשר ללקוחות מעקב ופיקוח מלא אחר הכסף שלהם. חיסכון פיננסי הוא חלופה המציעה שירותי הכוונה מתקדמים. רוב העובדים במשק אינם מודעים לאפשרויות ההשקעה העומדות בפניהם, ולכן עבורם חיסכון פיננסים מסודר הוא האופציה הטובה ביותר.
 
בחירת חיסכון
 
כאשר בוחרים גוף המנהל חיסכון פיננסי יש לשים דגש על מספר היבטים. ראשית, מטרתו של החיסכון הוא לייצר אפשרות מעבר בין מסלולים פרטיים בתיק האישי. בצורה כזו קל להגיב לשינויים בשוק ההון ולהגדיל את הפוטנציאל לתשואה עתידית. בנוסף, מעבר אל מסלולי חיסכון פיננסי כרוכים לעיתים בשאלות כלליות רבות. גוף המנהל תיקי השקעות צריך לעמוד לרשות הלקוח ולספק לו את כל הכלים להבנה נכונה של שוק ההון. התמיכה המקצועית והליווי שמספק צוותי גופי השקעות נמדדים על בסיס סבלנות, אמינות וניסיון. מבחינה פרקטית ניהול נכון של חיסכון פיננסי תלוי באפשרות לבצע משיכות או הפקדות אל החשבון. בחלק מהמקרים יש להציע גם אופציה לשינוי של המסלול, אם באמצעות הודעה טלפונית או יצירת קשר עם הגורמים המוסמכים.
 
עתיד בלי סיכונים
 
תכניות החיסכון השונות מעניקות לחוסך ביטחון וכיום ניתן לנצל אפיקי השקעה מגוונים על מנת לשפר את קרנות החיסכון המסורתיות. חיסכון פיננסי חדשני המבסס את מסלול החיסכון על סמך תנאים המוגדרים מראש משיג את המטרה בצורה הטובה ביותר, ללא לקיחת סיכונים מיותרים. העתיד הפיננסי והביטחון הכלכלי מתחילים כבר היום, ולכן מומלץ לחשוב היטב כיצד לנהל את הכסף.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עריכת תחשיב של תשלום מס שבח

על אופן החישוב של מס שבח וקריטריונים מיוחדים לחישוב על פי החוק בישראל בסיקור המיוחד הבא.

ירושה: מונחי יסוד שכדאי להכיר

על מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר עבור עיזבונך, ריכזנו מספר מונחי יסוד מרכזיים שכדאי להכיר בתחום דיני הירושות.

עורך דין פלילי בצפון

עורך דין פלילי הינו הכתובת לא פעם עבור אנשים אשר עברו על החוק בצורה מהותית וביצעו עבירות פליליות חמורות כגון: עברות רכוש, עבירות מין ועוד - סיקור מיוחד בנושא.

ההבדל בין חקירה לבין חקירה באזהרה

מאמר מידע המסביר את ההבדלים בין חקירה לבין חקירה באזהרה, ואת תפקידו של עורך הדין הפלילי בהליך זה 

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי