פורסם ב 1/8/2011 ע"י

ההסדר בדבר חייב מוגבל באמצעים נוסף לחוק ההוצאה לפועל בשנת 1994.
הליך זה של חייב מוגבל באמצעים, נועד לחייבים אשר אין ביכולתם לפרוע את חובותיהם תוך פרקי הזמן המרביים.
 
יש וחייב יוכרז מוגבל באמצעים כאשר יש לו נושים רבים ואין הוא זכאי ליהנות מיתרונותיו של הליך איחוד תיקים לאור יכולת הפירעון הדליה שלו. כמו כן, כאשר לחייב נפתח תיק הוצאה לפועל אחר, ממילא אין הוא נכנס לתנאיו של הליך איחוד תיקים ולכן יוכל להיות מוכרז הוא כמוגבל באמצעים.
 
אחת ממטרותיו העיקריות של הליך הכרזתו של חייב מוגבל באמצעים, הינה להטיל מגבלות שונות על חייבים ובכך להבטיח את סילוק חובותיהם ללא הסתבכויות כספיות נוספות. משמוכרז החייב כמוגבל באמצעים, בעקבות בקשתו לצו תשלומים, ייתן ראש ההוצאה לפועל צו כאמור לפי בקשתו עד לבדיקת יכולתו הכלכלית. במסגרת מתן צו התשלומים כאמור, רשאי ראש ההוצאה לפועל להטיל על החייב מגבלות שונות, כגון: צו עיכוב יציאה מהארץ, הכרזת החייב כלקוח מוגבל מיוחד, וזאת על מנת להבטיח את פרעון החוב ולמנוע יצירת חובות נוספים.
 
על ראש ההוצאה לפועל לקיים בדיקה ביחס ליכולתו הכלכלית של החייב ובהתאם לממצאיי הבדיקה לפסוק לחייב צו תשלומים סופי. במידה וממצאי הבדיקה יובילו למסקנה כי אין ביכולתו של החייב לפרוע את חובותיו תוך פרקי הזמן המרביים, יוכרז החייב כמוגבל באמצעים. באם יובילו תוצאות הבדיקה למסקנה כי החייב יעמוד בפרעון חובותיו תוך פרקי הזמן המרביים, ידחה ראש ההוצאה לפועל את הכרזתו כמוגבל באמצעים.
 

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

דיני זכיינות שחשוב לדעת

כל מה שצריך לדעת על דיני זכיינות  לקריאת המאמר המלא לחצו כאן >>

חשיבותו של עורך דין ביטוח לאומי לתביעת הנכות שלכם

חשיבותו של עורך דין ביטוח לאומי לתביעת הנכות שלכם כל המידע במאמר הקרוב לקריאת המאמר המלא לחצו כאן >> 

צו הפטר בפשיטת רגל כקרש הצלה

מתי נוכל לבקש צו הפטר מיוחד לחובות בפשיטת רגל וכיצד הוא יסייע לנו לפתוח דף חדש בחיים.

בן הזוג שלך הינו שותף אוטומטי בזכויותיך

מדוע נקודת המוצא של הדין לגבי בני זוג, הוא שיתוף בנכסים? מדוע לא לקבוע כי כל אדם אחראי באופן בלעדי לזכויותיו וחסכונותיו ונכסיו? מדוע העובדה כי אדם הוא נשוי, יוצרת זיקה ושיתוף של בן הזוג בפועלו ועמלו של משנהו?

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי