פורסם ב 11/1/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

רק לפני חודשים ספורים, קבע בית המשפט לתעבורה בירושלים, בהרכב מורחב של שלושה שופטים, כי יש להגיש כתבי אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות רק במקרים בהם תוצאות בדיקת הינשוף הינן מעל 400 מקרוגרם. 

כצפוי, הגישה הפרקליטות ערעור על החלטה זו, לבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר ממש בימים אלה נתן את החלטתו. 
אחרי שהחוק קבע רף של 240 מקרוגרם, המשטרה אכפה רק מעל 255 מקרוגרם ובית המשפט קבע רף חדש של 400 מקרוגרם, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, רף חדש ושונה מכל אלה שהוזכרו – רף של 290 מקרוגרם.

מה משמעות פסק הדין?
אם כן, מי שנתפס נוהג ותוצאות מכשיר הינשוף הראו מעל 290 מקרוגרם, יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה של נהיגה בשכרות והוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה לפחות לשנתיים!!

מה בכל זאת ניתן לעשות?
בית המשפט המחוזי אומנם קבע כי מכשיר הינשוף אמין, אך יחד עם זאת, קבע גם שייתכנו מקרים של "כשל מקומי", כגון: טעות בתפעול או בתחזוקת המכשיר ו/או מקרים בהם הנהג הינו אדם חולה או בעל מאפיינים חריגים וייחודיים לו ולכן, על אף הקביעה כי המכשיר אמין יש מקום לבחון כל תיק לגופו.
אם כן, חשוב מאוד עוד בטרם ההתייצבות לדיון בבית המשפט, להתייעץ עם עורך דין לתעבורה המתמחה בתחום, אשר ידע לבחון את החומר בתיק. בדיקה זו יכולה להשפיע בצורה משמעותית על תקופת הפסילה שתקבע.

 
 
האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

מתי וכיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע לנו?

על השירותים המשפטיים השונים אשר מציעים עורכי הדין לענייני תעבורה בימנו וכיצד הם יכולים לסייע לנו משפטית במקרים של עבירות תנועה כאלו ואחרות.

דוח תנועה - האם אפשר לצאת זכאי?

קיבלת דוח תנועה – האם תוכל לצאת זכאי ולהימנע מתשלום הדוח? כיצד תוכל לעשות כן? ומה תפקידו של עורך דין תעבורה במקרים מסוג אלו? כל הפרטים לפניכם.

אכיפת עבירת נהיגה בשכרות על ידי המשטרה, חוקית או לא חוקית?

בעקבות המדיניות של אכיפה מוגברת של עבירת נהיגה בשכרות, מה מותר ומה אסור למשטרה לעשות.

עבירות מהירות: "הדבורה" נכנסה לשימוש מבצעי

הדבורה, מהי? מדובר במד מהירות שיותקן על מרבית הניידות של משטרת התנועה הארצית ומאפשר למדוד את מהירות הנסיעה של כלי רכב, מכל הצדדים וגם תוך כדי נסיעה של הניידת. מספר מכשירים נרכשו כבר לפני כשנה ועברו סדרת מבחנים במכון התקנים, בטכניון ובפעילות בשטח.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי