פורסם ב 11/1/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

רק לפני חודשים ספורים, קבע בית המשפט לתעבורה בירושלים, בהרכב מורחב של שלושה שופטים, כי יש להגיש כתבי אישום בגין עבירת נהיגה בשכרות רק במקרים בהם תוצאות בדיקת הינשוף הינן מעל 400 מקרוגרם. 

כצפוי, הגישה הפרקליטות ערעור על החלטה זו, לבית המשפט המחוזי בירושלים, אשר ממש בימים אלה נתן את החלטתו. 
אחרי שהחוק קבע רף של 240 מקרוגרם, המשטרה אכפה רק מעל 255 מקרוגרם ובית המשפט קבע רף חדש של 400 מקרוגרם, קבע בית המשפט המחוזי בירושלים, רף חדש ושונה מכל אלה שהוזכרו – רף של 290 מקרוגרם.

מה משמעות פסק הדין?
אם כן, מי שנתפס נוהג ותוצאות מכשיר הינשוף הראו מעל 290 מקרוגרם, יוגש נגדו כתב אישום בגין עבירה של נהיגה בשכרות והוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה לפחות לשנתיים!!

מה בכל זאת ניתן לעשות?
בית המשפט המחוזי אומנם קבע כי מכשיר הינשוף אמין, אך יחד עם זאת, קבע גם שייתכנו מקרים של "כשל מקומי", כגון: טעות בתפעול או בתחזוקת המכשיר ו/או מקרים בהם הנהג הינו אדם חולה או בעל מאפיינים חריגים וייחודיים לו ולכן, על אף הקביעה כי המכשיר אמין יש מקום לבחון כל תיק לגופו.
אם כן, חשוב מאוד עוד בטרם ההתייצבות לדיון בבית המשפט, להתייעץ עם עורך דין לתעבורה המתמחה בתחום, אשר ידע לבחון את החומר בתיק. בדיקה זו יכולה להשפיע בצורה משמעותית על תקופת הפסילה שתקבע.

 
 
האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

כיצד מתמודדים עם קנסות תעבורה?

קנסות תעבורה מצטברות ונערמות, מובילות לחובות כבדים, לכפלי קנס ועלולות להוביל גם לעיקול חשבון הבנק. אז כיצד מתמודדים עם קנסות אלו? הנה כמה דרכים לפעולה.

פסק דין - נהיגה בזמן פסילה

פסקי דין בנושא נהיגה בזמן פסילה שאומר שמי שנתפס נוהג ברכב כאשר רישיונו נפסל אם בשל פסילה על ידי בית המשפט או על ידי משרד הרישוי דינו מאסר בפועל.  נושא אשר תמיד חם בדיני תעבורה.

דוחות תעבורה

שוטר עוצר אותך ונותן לך מספר דוחות בגלל אותו אירוע אך כל דוח בגלל עבירה אחרת, מה ניתן לעשות? 

עורך דין תעבורתי

דיני תעבורה הוא התחום המשפטי המתייחס לתקנות התעבורה היבשתית. בתחום המשפטי, בעל המקצוע העוסק בתחום דיני התעבורה הוא עו"ד תעבורתי.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי