פורסם ב 7/12/2011 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

כתב תביעה הוגש לאחרונה לבית המשפט השלום בת"א, נגד חברת הבנייה 'גינדי החזקות' בטענה לרשלנות ולליקויי בניה חמורים שנתגלו בדירה בפרויקט "גרנד גינדי" אותה הקימה החברה בשכונת 'אם המושבות' שבפתח תקווה.

התביעה הוגשה על ידי עורך הדין צבי וישנגרד המתמחה במאבק של רוכשי דירות מול קבלנים. 
בתביעה נטען כי חברת גינדי החזקות הבטיחה לרוכשים הרים וגבעות בפרוספקט הרכישה, אך התקשתה, לכאורה, להשלים את הפער בין ההבטחות על הנייר לבין המציאות בשטח.  פרוספקט המכירה של הפרויקט התהדר בכותרת המבטיחה: גינדי – לחיות כמו במלון 5 כוכבים, והמשיך להלל את הדירות העתידיות במילים: "דמיינו את עצמכם מוקפים בלובי מפואר שטובי האדריכלים והמעצבים שקדו רבות על תכנונו..." "נכנסים למעליות מהודרות שלוקחות אתכם לסוויטה שלכם. מרגישים ממש כמו בביקור קצר בחו"ל..." "דמיינו את עצמכם מבלים את המשך היום בסוויטה מלכותית עם חדרים מרווחים, תכנון מושלם ועיצוב יוקרתי. מתמסרים לאיכות חיים כמו שרק חלמתם...""ועכשיו דמיינו את עצמכם עושים זאת כל יום... פרויקט גרנד גינדי מזמין אתכם להגשים את החלום. לחיות כמו במלון 5 כוכבים. הכל כמובן בסטנדרט בניה ייחודי כמו שרק מותג מוביל כמו "גינדי החזקות" יודע להציע".

על פי כתב התביעה, הדייר משה יצחק, שהתפתה לרכוש דירה בפרויקט עוד בטרם הוקם, קיבל לטענתו דירה הצרה ב-30 מ"ר מהמובטח, רצופה לדבריו בקלקולים ובליקויי בנייה, בבניין ללא לובי, ובאיחור של שמונה חודשים מהמועד בו הובטחה לו הדירה – דברי התביעה.  בתביעתו נטען עוד שחניית הבניין נחסמה ע"י מכולה של החברה לאורך חודשים, ואריחי הקיר החיצוניים שסיכנו בנשירתם עוברי אורח, חוברו בברגים לקיר לאחר אכלוס הבניין, דבר שגרם לטענתו למפגעי רעש ממושכים ומציקים.  עורך דין וישנגרד הגיש בשם יצחק תביעת נזיקין על סך כ-100 אלף ₪, נגד החברה.
 
התובע, משה יצחק, התפתה לדבריו לרכוש דירה בפרויקט, ולשלם עבורה את מלוא הכספים, כשבפרויקט עדיין לא נבנתה אפילו דירה אחת, כל זאת על סמך הבטחותיהם הנמרצות של אנשי מכירות החברה, ששלפו לעזרם פרוספקט מצועצע תחת הכותרת המבטיחה: "גינדי – לגור במלון 5 כוכבים".  אך מאז שרכש את הדירה על הנייר, נגוזו חלומותיו של יצחק בזה אחר זה, כך לפחות לפי כתב תביעה אותו הגיש בשמו עו"ד צבי וישנגרד - המתמחה בתביעות נדל"ן ורשלנות מקצועית.  לטענת עו"ד וישנגרד, איחרה החברה למסור את הדירה ליצחק ב-8 חודשים, וזאת ללא כל פיצוי. בתביעה נטען כי הדירה שנמסרה הייתה צרה ממה שתואר במעמד הרכישה ובפרוספקט, הלובי המפואר שהובטח נעלם כלא היה, פגמים רבים וליקויי בנייה התגלו במרצפות הדירה ובאמבטיה שנמסרה שבורה, אך לא רק זאת טוענת התביעה: במהלך החודשים לאחר שנכנס התובע לגור בדירה, נמנעה ממנו הזכות לחנות בחניית הבניין, מפני שחברת הבנייה השאירה במקום מכולה גדולה וסירבה לפנותה.

בתביעה נגד 'גינדי החזקות' נטען עוד, שלתובע התברר כי ליקויי הבנייה לא היו ייחודיים לפנים הדירה, וכי חיפויי השיש של הבניין עלולים לצנוח על עוברים ושבים ולסכן את שלומם, ועל כן שלחה החברה טכנאיי גובה שיבריגו את האריחים לבניין לאחר אכלוסו, ובמשך חודשים הוטרדו שוכני הבית בקולות קדיחה בלתי פוסקים.
לדברי עורך דין וישנגרד, דיירים נוספים בפרויקט החלו לאחרונה בהגשת תביעות נגד החברה בשל ליקויי בנייה דומים בפרויקט.

משה יצחק טוען, שדווקא בעתות של גאות בשוק הנדל"ן סבלה דירתו מירידת ערך של יותר מ-15 אלף ₪ בשל הליקויים שנתגלו בה – עליה הוא תובע החזר מהחברה. 
כמו כן תובע יצחק מגינדי החזקות 85 אלף ₪ נוספים בשל מצגי השווא ובשל הסבל והטרחה שנסבו לו כביכול, בשל ליקויי הבנייה מהם סבל ביתו.
 
לעו"ד צבי  וישנגרד ידע רב וניסיון מוכח בתביעות אזרחיות ומנהליות, ליטיגציה, הקמה ופירוק חברות, עריכת הסכמי מכר במקרקעין, הליכי ההוצאה לפועל ופשיטת רגל, ועוד.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

מקרים דחופים בהם תצטרכו עורך דין

מתי כדאי לשכור עורך דין? מתי אפשר להימנע מכך? מתי כדאי לשכור משפטן מנוסה וכמה יעלה לכם שירות כזה? כל התשובות לשאלות החשובות כאן בסיקור הבא.

פשיטת רגל - ההליך המשפטי והשלבים המרכזיים

מהי פשיטת רגל, כיצד מתנהל ההליך המשפטי ומהם השלבים המרכזיים?

הוצאת אזרחות ספרדית

סיקור מיוחד בנושא הוצאת אזרחות ודרכון ספרדיים - על היתרונות וההזדמנויות הקיימות לבעלי אזרחות ספרדית, ההליך המורכב מול השגרירות וכן האפשרות למתן סיוע בנושא מגורמים מקצועיים בתחום.

דרכי הגירה חוקית לישראל

עבור רבים מהווה ישראל מקום בטוח ומאפשר להגירה חוקית אליה. בראש והראשונה מאפשרת המדינה הגירה חוקית של יהודים אליה אך לא רק. גם למי שאינם יהודים קיימים מסלולים חוקיים המאפשרים הגירה.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי