פורסם ב 9/9/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

עולם המשפטים מכיל אין ספור קטגוריות ותתי קטגוריות, בעולם זה עובדים ושוקדים משפטנים, מתמחים, עורכי הדין, רשמים ושופטים. בעולם זה מגוון תחומים רחב בהם ניתן להתמחות ואותם ניתן ללמוד. המציאות מוכיחה שכמעט כל אזרח במדינת ישראל זקוק מעת לעת לשירותיו של משפטן כזה או אחר ובתור לקוח עתידי כמעט ודאי של המערכת, כדאי שתכיר לפחות חלק מהתחומים בהם אתה עלול להיות מעורב. אם אתה עדיין לא מכיר את הנושאים העיקריים בעולם המשפט, יתכן שמאמר זה יוכל לסייע לך.

נזיקין -  תחום הניזיקין הוא אחד מהתחומים הנידונים ביותר בבתי המשפט בארץ. התחום קובע מסגרת דיון לכל אותן פגיעות גוף או נפש אשר נוצרות בשל פגיעות כתוצאה מתאונות דרכים, תאונות עבודה, אלימות ועוד...
בהתאם לחוק הנזיקין הנפגע יכול לכמת (מלשון כמות) את הפגיעה הכספית שנגרמה לו בשל התאונה ולדרוש מהגורם האחראי לפגיעה, או מחברת הביטוח שלו, את השווי הכספי של הפגיעה הגופנית שנגרמה לו בתוספת פיצוי על עוגמת נפש, סבל וכאב.
בשנים האחרונות נעשה מקובל מאוד לתבוע בשל פגיעות גוף, גם קלות והמציאות מוכיחה שכמעט בכל מקרה של פגיעת גוף ניתן לתבוע את האחראי או את חברת הביטוח שלכם.

שוק ההון- בתחום זה העבודה, רובה, אל מול הרשות לנירות ערך שחוקרת ובודקת אחר כל המשקיעים, מול מס הכנסה ובנושאי הלבנת הון. עורכי דין המטפלים בנושאים אילו עוסקים ב "צווארון הלבן" של הציבור. ייצוגם נעשה על פי רוב אל מול גופים ממשלתים שם הדברים עובדים בצורה איטית, קשה ושונה יותר. במסגרת עבודתך כעורך דין בתחום שוק ההון, מומלץ לך מאוד לעבור השתלמויות וקורסים פיננסים. הכרת התחום על בוריו תוך כדי למידה מתמדת של קורסים פיננסים שונים תקנה לך יתרון רב על מתחריך בתחום.

פלילי- בשנים האחרונות אנחנו שומעים רבות על עורכי הדין בתחום הפלילי. העבריניים הולכים ונעשים מתוחכמים ומתוקשרים יותר וכך גם עורכי הדין המלווים אותם. אם בעבר דמותו של העבריין הייתה מוקצה מחמת מיאוס הרי שכיום יותר ויותר ידוענים מתגאים בחברותם עם ראש משפחת פשע כזה או אחר והתקשורת רואה בהם דמויות מרתקות ומקדישה להם יותר ויותר כתבות צבע מחמיאות. המשפט הפלילי הוא אחד מתחומי המשפט המרתקים והרווחים ביותר ובהזדמנות זו כל שנותר הוא לאחל שלעולם לא תזכו להיות חלק מפרשייה בתחום זה. במידה וקרה לכם להמצא במצב של עבירה פלילית עורך דין פלילי יוכל לסייע לכם משלב הייעוץ המשפטי ועד לשלב הייצוג בבית המשפט.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עסקאות נוגדות במקרקעין

אחת הסוגיות העולות מעת לעת ביחס לעסקאות, מסוגים שונים, היא שאלת דין הקדימה בין שני קונים של אותו נכס, במקרה בו עולה טענה לקיומן של זכויות נוגדות של כל אחד מהם ביחס לנכס מסוים. על בית המשפט לקבוע במקרה כזה מי הוא בעל הזכויות בנכס ומי, לצערו, יכול ויצא וידיו על ראשו, למרות ששילם חלק אם לא כל התמורה בגין הנכס.

חושבים על גירושין? הצעדים הראשונים שחשוב לעשות

בשנים האחרונות בני זוג רבים בישראל מבקשים להתגרש  מסיבות שונות ביניהן מערכות יחסים עכורות, סיבות כלכליות, חוסר באהבה ויחס, היעדר אינטימיות ועוד. אם גם בראשכם עוברת המחשבה על גירושין אזי אתם לבטח יודעים שפירוק של התא המשפחתי שלכם עשוי להיות מורכב, טעון רגשית, ולרוב גם פוגע כלכלית.

פיצול וחלוקת דירות מגורים – ההיבט המיסוי

במאמר זה נדון בהיבט נוסף של פיצול דירת מגורים לשתי דירות או יותר. כוונתנו להיבט המיסוי של דירת המגורים במכירתה, ובמיוחד באפשרות למימוש הפטור, כפי שהוא קבוע בחוק מיסוי מקרקעין (שבח ורכישה) תשכ"ג-1963 במכירת דירת מגורים מפוצלת.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי