פורסם ב 4/7/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

תאונת דרכים, גם אם היא בהיקף קטן, היא חוויה מטלטלת ולא נעימה. הדבר החשוב ביותר לדאוג לו בזמן אמת, מיד לאחר שוידאתם שאין נפגעים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף, הוא לתיעוד מלא ומקיף של כל פרטי התאונה. גם אם התאונה נגרמה בבירור באשמת נהג אחר, אין לדעת לאן הליכת תביעות חברות הביטוח יתפתחו ולכן חובה, בכל מצב להפיק מיידית תיעוד מדויק. תיעוד מדויק ומיידי הוא בעל ערך רב ועשוי לפעול לטובתכם אם ההליך יגיע לבית המשפט. חברות הביטוח מציעות היום אפליקציות לתיעוד פרטי תאונה שיעזרו לכם בדקות הלא פשוטות שלאחריה.

התיעוד שמגן עליך

רוב הישראלים מאמינים שביטוח רכב מקיף מכסה אותם מכל כיוון אפשרי במקרה של תאונה, אבל הרבה מקרים, גם כאלה שנראים פשוטים יחסית, מסתבכים. בחלק מהמקרים, גם הנהג שאינו אחראי על גרימת התאונה נמצא בבירור משפטי בחזקת 'רשלנות תורמת', מה שיכול לפגוע בכיסוי הביטוחי שלו. תיעוד מקיף ומלא שנעשה בזמן אמת נתפס כמהימן מאוד בבית המשפט ואי אפשר לטעון כנגדו לבעיות בזיכרון האירוע, כפי שניתן לטעון בתיעוד שנעשה בדיעבד. לכן, התיעוד המקיף הוא ההגנה הטובה ביותר שתוכלו לארגן לעצמכם, על כל מקרה שלא יבוא.

הפרטים שאסור לשכוח

תיעוד תאונת דרכים צריך לכלול, כמובן, את פרטי הרכב המעורב, פרטי ביטוח החובה והמקיף שלו (חברת הביטוח, מספר הפוליסה, שם המבוטח), שם הנהג ומספר רישיון הנהיגה שלו. אם היו עדים לתאונה: נוסעים ועוברי אורח, חשוב לבקש את הפרטים שלהם ואת הנכונות לתת עדות לטובת העניין. צילום מקום ההתרחשות יכול לעזור מאוד והיום, כשלכל אחד יש מצלמה בפלאפון הוא גם זמין לכולנו. חשוב לצלם את נקודת העצירה על הכביש עוד לפני שמפנים את הרכבים לשוליים להחלפת פרטים. כל צילום נוסף, של הנזקים לכל רכב, של סימני בלימה ועוד יכול אף הוא להיות משמעותי.

אפליקציות לתיעוד פרטי תאונת דרכים

חברות הביטוח המובילות מעמידות לרשות מבוטחיהן בביטוח רכב, אפליקציות חינמיות לתיעוד פרטי תאונה בסמרטפונים. האפליקציות עוזרות לנהגים שלא מנוסים בתאונות לזכור את כל הפרטים החשובים שצריך לתעד אבל הן מתאימות לכולנו, כי תאונה היא אירוע מטלטל ואף אחד לא נמצא בשיאו אחרי אירוע כזה. האפליקציה מדריכה אתכם ברישום, מסך אחרי מסך, של השותפים בתאונה ופרטיהם, העדים, השתלשלות האירועים והנזקים, כולל צילומים שלהם. בתום הרישום אפשר לשלוח מיידית את התיעוד המלא כהודעת MMS ישירות למוקד חברת הביטוח ולחסוך את ההמתנה למענה הקולי. בנוסף, האפליקציות מאתרות עבורכם מוסכים, שמאים וחברות גרירה, שנמצאים בקרבת מקום, בעת הצורך.
תיעוד רציני של פרטי תאונת דרכים הוא חובה בכל מקרה של תאונה, קלה כחמורה. האפליקציות שמציעות חברות הביטוח עוזרות לכם בהכנתו על הצד הטוב ביותר ומאפשרות ביצוע פניה מיידית ונוחה לחברת הביטוח כדי להתחיל תהליך של תביעה במהירות האפשרית.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

פסקי דין - תאונות דרכים

 תקצירי פסקי דין בולטים בנושא תאונות דרכים - ת"ד 1589/07 ו-ת"ד 55158/09.

עו"ד תעבורה – מתי כדאי לשכור את שירותיו?

האם בכל מקרה של תאונת דרכים כזאת או אחרת בה היינו מעורבים עלינו לפנות לעורך דין תחבורה? באילו מקרים אנחנו חייבים ולמה? כל מה שצריך לדעת בנושא לפניכם.

פסק דין - זיכוי מעבירה של נהיגה בזמן פסילה

בית המשפט קבע שכשמדובר בנהג שרישיון הנהיגה אינו בתוקף 20 שנה - יש למנות את תקופת הפסילה מיום מתן גזר הדין ועל כן הנאשם לא נהג בזמן פסילה

דוח תנועה - האם אפשר לצאת זכאי?

קיבלת דוח תנועה – האם תוכל לצאת זכאי ולהימנע מתשלום הדוח? כיצד תוכל לעשות כן? ומה תפקידו של עורך דין תעבורה במקרים מסוג אלו? כל הפרטים לפניכם.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי