פורסם ב 27/10/2017 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

יש פעמים בהן ישראלים אשר נמצאים בחו"ל לשם עבודה או נופש מעורבים בתאונת דרכים. תאונה בחו"ל מתרחשת לרוב משום היכרות לקויה של כללי התנועה, התמרורים השונים, האזור וכן משום שלא מורגלים לנהוג בצד הימני ולא מודעים למהירות המותרת. במקרים אלו יש ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים.
 

תאונת דרכים בחו"ל - חשוב לדעת

עורך דין ישראלי הפועל רק בישראל אינו יכול לעזור במדינות שונות ולכן חשוב לשכור עורך דין מקומי אשר מכיר את החוקים של אותה מדינה ובעל ניסיון בכל הקשור אל תחום תאונות הדרכים. חשוב לקחת בחשבון כי החוק אשר קיים במדינת ישראל לגבי הפיצויים במקרה בו נפגעים בתאונת דרכים, אינו תקף בחו"ל ולכן חשוב מאוד לברר עם עורך דין מקומי מה ניתן לעשות לגבי עניין הפיצויים. אם מדובר על ישראלים אשר אינם מוכנים לקחת את הסיכון שמא חס וחלילה ייגרם להם נזק כתוצאה מתאונת דרכים בחו"ל או שמא הם ייגרמו נזקים לאחרים, חשוב שירכשו ביטוח נסיעות חו"ל אשר יכלול כיסויים של כל הנזקים שנגרמו במצב של תאונת דרכים. בנוסף, חשוב להרחיב את הכיסויים של ביטוח הרכב בארץ וכך להיות מכוסים גם במדינות שונות בחו"ל.
 

תאונה בחו"ל - מה עושים?

תאונת דרכים אינה מצב המוכר לכולם כך שרוב האנשים אינם יודעים מה לעשות במקרה של תאונה בחו"ל -
במקרים שכאלו חשוב לפעול בצורה הבאה:
  • טיפול רפואי - הצעד הראשון תמיד יהיה לדאוג להזעיק אמבולנס ולקבל טיפול חירום ראשוני. חשוב לוודא שמקבלים את הדו"ח הרפואי.
  • צילום - יש לצלם כל דבר שניתן לגבי התאונה. דבר זה כולל את הרכבים שנפגעו, אנשים שנפגעו ועוד.
  • עדים - חשוב לברר מי ראה את התאונה ולקחת את הפרטים האישיים של העדים וזאת על מנת שבשלב מסוים הם יוכלו לספק עדות.
  • עורך דין - ליצור קשר עם עורך דין תאונות דרכים מקומי בעל ניסיון והצלחות בתחום תאונות דרכים. אם ישראלי החליט כי הוא מעוניין אך ורק בעורך דין שהוא מכיר בישראל, חשוב שהוא ידע כי החוקים שונים ממדינה למדינה ולכן אותו עורך דין אשר עזר לו בישראל אינו בהכרח מכיר ומורשה לעבוד במדינה אחרת בחו"ל.
  • פיצויים - חשוב לדעת כי גם כל הקשור אל חוקי פיצויים שונים לחלוטין מישראל ולכן חשוב מאוד להשיג את עזרתו של עורך דין מקומי או עורך דין ישראלי אשר מורשה לעבוד באותה מדינה בה התרחשה תאונת הדרכים ומכיר את כל החוקים שלה.

לסיכום הדברים...

לסיכום, במקרה בו מתרחשת תאונה בחו"ל יש לאסוף כל דבר שיכול לשמש עדות משפטית לתאונה וליצור קשר בהקדם האפשרי עם עורך דין מומלץ המתמחה בתאונות דרכים על מנת שינחה אתכם כיצד לפעול. חשוב לקחת בחשבון כי חובה להתייעץ עם עורך דין מומחה אשר יכול להסביר למעורב בתאונה מהו מנגנון הפיצוי באותה מדינה בה הוא שוהה, בירוקרטיית המערכת המשפטית במדינה ועוד. עורך דין ישראלי יוכל לסייע רק אם הוא מכיר את החוקים באותה מדינה בה התרחשה התאונה ובמקרים בהם מעורב ביטוח של אחת החברות הישראליות.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

תאונת דרכים- תשלום תכוף

לעיתים קרובות יכולה להיווצר בעייתיות, כאשר לנפגע תאונת דרכים ו/או למשפחתו נגרמים הפסדים והוצאות כתוצאה מהתאונה ומייד לאחריה וכל זאת בעוד שהדיון בין הנפגע לבין חברת ביטוח יכול להתארך למשך זמן ארוך, במקרים מסוימים אפילו מספר שנים.

עורך דין נזיקין בחיפה

מתי ניתן וצריך להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית? מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עו"ד המומחה בתביעות נזיקין? כל המידע הנ"ל ועוד - במאמר הבא

זכויות אנשי קבע וביטחון במקרה של פגיעות ופציעות

מה הן הזכויות של אנשי קבע וביטחון במקרה של פגיעות ופציעות, ובאילו מקרים ניתן לתבוע? הכל מפורט במאמר הבא

תאונות דרכים- את מי תובעים?

חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, התשל"ה - 1975 [להלן: "החוק"], קובע כי נהג, נוסע והולך רגל, אשר נפגעו בתאונת דרכים בישראל, זכאים לפיצוי מחברת הביטוח אשר ביטחה את הרכב המעורב בביטוח חובה.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי