פורסם ב 23/6/2009 ע"י עורכת דין רותי שריד

כבוד השופטת , ניצה מימון שעשוע , הורתה על מתן צו מניעה זמני כנגד בנק מזרחי טפחות – סניף כפר סבא וקבעה כי חשבונה העיסקי והפרטי של אשת עסקים  מכפר סבא לא יוגבלו עד לדיון בתובענה העיקרית.

עו"ד רותי שריד המייצגת את התובעת הגישה תביעה וצו מניעה זמני לפי חוק שיקים ללא כיסוי לאחר שהבנק בקש להגביל את חשבונה העיסקי והפרטי של התובעת וע"י כך לגרום להתמוטטות טוטלית  של עסקה.
במקרה דנן, הבנק הפחית את מסגרת האשראי באופן חד צדדי וגרם , בין היתר , להחזרתם של 10 שיקים שיקים  במהלך השנה וע"י כך גרם להגבלת החשבון.
הבנק התעלם מבקשותיה ודרישותיה של התובעת לבטל שיקים שהופקדו בחשבון בטעות ע"י ספקים אשר קבלו את כספם במזומן מבעוד מועד ותחת זאת דחה את כל בקשותיה ודרישותיה לגרוע שיקים אלו מרשימת "השיקים החוזרים".
התובעת , באמצעות עו"ד שריד,  פרסה בפני בית המשפט את טענותיה כנגד הבנק ופקידיו והתנהגותו של הבנק כלפי עסקים קטנים בזמן מיתון.בית המשפט התרשם מטענות התובעת והורה על מתן צו מניעה זמני כנגד הבנק ואי הגבלת החשבון עד לדיון מפורט בטענות המבקשת. החלטת בית המשפט מגנה על אנשים מפני הגבלת חשבון שלא כדין ושומרת על זכויותיהם הבסיסיות.
יצויין כי הגבלת החשבון משמעה פרסום שמה של התובעת במרשם החייבים המוגבלים שבבנק ישראל וכן אי יכולתה למשוך שיקים מהחשבון.
עד ליום זה טרם נתקבלה תגובת הבנק לטענות התובעת.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

הגבלת חשבון שלא כדין בזמן מיתון

כבוד השופטת , ניצה מימון שעשוע , הורתה על מתן צו מניעה זמני כנגד בנק מזרחי טפחות – סניף כפר סבא וקבעה כי חשבונה העיסקי והפרטי של אשת עסקים מכפר סבא לא יוגבלו עד לדיון בתובענה העיקרית.

מהי פקודת פשיטת רגל?

פקודת פשיטת רגל הינה הליך משפטי המוסדר בפקודת פשיטת הרגל [נוסח חדש], תש"ם 1980. הפקודה באה לאזן בין הרצון לסייע לחייב הנקלע למצב של חדלות פרעון לבין האינטרס הלגיטימי של הנושה לפרעון חובו. הליך זה מכיר באי יכולתו של חייב לפרוע את סך כל חובותיו הכספיים ומתוך הכרה זו מקנה משקל כבר לרצון הלגיטמי של החייב לפתוח דף חדש בעתיד.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי