פורסם ב 24/3/2020 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

רבים מהכוחות הפנימיים והחיצוניים אשר משפיעים על סביבות עבודה רבות, מניעים היום שינוי גם בכל הנוגע לעיצוב משרדים של עורכי דין. כל עסק מצליח צריך לעמוד בקצב השינויים המהירים ובאופן אידיאלי אפילו להקדים את השינוי המתבטא, למשל, בהתפתחויות מתמשכות בתחום הטכנולוגי או במודעות הולכת וגוברת לרווחת העובדים.

המאפיינים של משרדי עורכי הדין של ימינו, אמורים להסתגל לכוח העבודה של דור המילניום שהופך יותר ויותר זריז ותחרותי. למרות שבוודאי לא כל פתרון מתאים לכול גודל של חברה, עדיין יש כמה תכונות המאפיינות את הנושאים המתקדמים ביותר, בתחום עיצוב סביבת העבודה של עורכי דין.

אופטימיזציה של החלל

נדל״ן הוא לרוב ההוצאה השנייה בגודלה של כל משרד עו"ד בישראל, לאחר המשכורות, ולכן העלות, הכמות והמקסום של שטחי המשרדים, נמצאים בעדיפות עליונה. היעד מספר אחד שנותר קבוע, מתמקד בצמצום חלל סביבת העבודה. בעוד שהמשרד הפרטי עדיין באופנה, גודל המשרדים והשטח האישי, ממשיכים להתכווץ. עם זאת, לעתים קרובות, חלק משטח המשרד מוקצה גם לחללים משותפים כמו חדר ישיבות או פינת אוכל.

גמישות

עיצוב משרד גמיש הוא המפתח למקסום ההשקעה בנדל״ן והבטחת ההצלחה בטווח הארוך. בציפייה שבעתיד יופחתו כמויות הנייר, הספרים והתיקים, השינוי, כתוצאה מההתקדמות הטכנולוגית, הופך להכרחי בכל עיצוב פנים של משרד עורכי דין. גישה גמישה מאפשרת שינוי והתאמה, כך לדוגמה:

  • חדרים מודולריים שיוכלו להפוך בעתיד לחדר עבודה, לחדר ישיבות, או לחלל רב-תפקודי כלשהו.
  • ריהוט גמיש ושילוב של מערכות ריהוט שיאפשרו ארגון מחדש, או ייעוד מחדש של החלל בעתיד.
  • מחיצות נעות (במקום קירות קבועים) שישנו את החלוקה הפנימית של המשרדים.

מגוון – במצבי עבודה שונים

בעולם שבו הטכנולוגיה שולטת בתקשורת פנים-אל-פנים, וגישות (או יכולות) חדשות מניעות שינויים תרבותיים, עיצוב חלל העבודה של עורכי הדין אמור להציע מגוון גדול יותר מבחינת ״איך והיכן מתבצעת העבודה״. לפיכך, העיצוב אמור:

  • להתחשב בתכנון סביבת עבודה שתוכל לתמוך הן במשימות ממוקדות, והן באינטראקציות בלתי צפויות.
  • ליצור סביבת עבודה החורגת ממקום העבודה הקלסי, ומטפחת יצירתיות ופרודוקטיביות.
  • להסתייע ברעיון הגיוון והמודולריות כדי ליצור איזון – בין החלל המיועד לריכוז והתמקדות לבין האזור המיועד לשיתופי פעולה.
  • לקחת בחשבון שהטכנולוגיה אמורה להיות משובצת בכלל רחבי המשרד. זה קריטי:
    • לתמיכה בתהליך עבודה נזיל יותר המשתמש גם בפחות נייר
    • ולעידוד יצירת אינטראקציות לא מתוכננות
  • להשתמש בריהוט גמיש, בפינות אירוח ובחלל המאפשר פגישות וישיבות בעמידה.
  • להציע מגוון הגדרות של חללים עם מחיצות נעות המתרחבות כדי לשנות את החוויה בחדר.

כל אלה הן אסטרטגיות למקסום שטח המשרד המאפשרות בחירה ושינוי של מבנה החלל בסביבת העבודה בהתאם לצרכים. בנוסף, מחקרים מראים כי השקעה במאפיינים כמו ארגונומיה, תנועה חופשית בחלל, אפשרויות של אוכל בריא, תאורת יום, אקוסטיקה טובה ואיכות אוויר – תתרום לפריון רב יותר, לעידוד היצירתיות ולשיפור רווחתם הכללית של עורכי הדין ולקוחותיהם.

>> לקבלת עוד טיפים והמלצות לעיצוב ותכנון המשרד שלכם, לחצו כאן.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

הגשת בקשה לרישום סימן מסחר

יש לך סימן מסחר ואתם מעוניינים להגן עליו מפני שימוש על-ידי גורם אחר? רוצים להבטיח לעצמך זכות ייחודית לעשות שימוש בסימן המסחר שלך? זה בדיוק התרחיש לפנות לעורך דין סימני מסחר לשם הגשת בקשה לרישום סימן מסחר.

עורך דין מנהלי

מנהו עורך דין מנהלי? במה הוא מתמחה ובאלו מקרים יש לפנות לעורך דין בתחום זה? המידע המלא במאמר הבא

מתי נדרשים שירותיו של עו"ד מזונות?

כיצד ניתן לפעול כאשר ההורה המשמורן משתמט מחובותיו? מה יש לקחת בחשבון בסכום המזונות וכיצד עורך דין יכול לסייע בנושא? קראו כאן.

תביעה נגד חברת גינדי החזקות - התובע קיבל דירה צרה ורוויה בליקויי בנייה

כתב תביעה הוגש לאחרונה לבית המשפט השלום בת"א, נגד חברת הבנייה 'גינדי החזקות' בטענה לרשלנות ולליקויי בניה חמורים שנתגלו בדירה בפרויקט "גרנד גינדי" אותה הקימה החברה בשכונת 'אם המושבות' שבפתח תקווה.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי