פורסם ב 8/6/2010 ע"י עו"ד מיכל ישראלי

סרטן הוא שם כללי למחלות שונות, שבהן מספר תאים בגוף מתחלקים בצורה לא מבוקרת. הצטברות של תאים כאלה יוצרת גידול ממאיר ובמקרים מסוימים חלק מתאים אלה נודד למקומות אחרים בגוף ויוצר גרורות

סרטן הוא גידול שאינו קופא על שמריו אלא גדל ומתפשט ככל שעובר יותר זמן, לכן חשוב לזהות סרטן בשלבים המוקדמים שלו, על מנת להעלות את סיכויי ההחלמה מהמחלה וכן למנוע את התפשטות הסרטן והיווצרות גרורות סרטניות באזורים שונים בגוף.

רופא המשפחה נדרש לפעול בשיטת האלימינציה ולהצביע על אבחנה מבדלת כראשון בשרשרת המטפלים. מטבע הדברים, הרופא נדרש לפנות תחילה אל הסיבה השכיחה להיווצרות המחלה. משמע, איחור באיבחון של הסיבה השכיחה ביותר, או אבחון שגוי ייצור חזקה בדבר התרשלות ויהווה עילה לתביעה משפטית בגין רשלנות רפואית. בנוסף, על הרופא לבחון את המחלות הפחות שכיחות תוך שהוא מעריך את מסוכנותן ואת הישנותן במקרה שלפניו, באופן סביר וביחס ישיר לתלונת החולה, עצמת הכאב ותדירות התלונות.
 
לאחר שכלול הנתונים, על הרופא לגלות יוזמה, דרישה ובירור לגבי התופעות מהן סובל החולה ולהפנות את המטופל לבדיקות שונות החל מבדיקת דם פשוטה וכלה בבדיקה רגישה ואו מורכבת ו/או יקרה כגון: MRI
איחור באבחון מחלת הסרטן יכול להיגרם גם כאשר הרופא אשר מפענח את בדיקות ההדמיה, אינו רואה בתוצאות הבדיקה את הגידול הסרטני ומשחרר את החולה ללא המשך טיפול. במצבים שכאלה הגידול ממשיך לגדול ב ולעיתים אף מגיע למצב של שליחת גרורות סרטניות למקומות אחרים בגוף ובכך קטנים סיכויי ההחלמה של החולה בצורה משמעותית. נסיבות כאלה מהוות עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית ואבדן סיכויי החלמה.
 
אבחון לקוי ו/או איחור באבחון מהווים אחת הסיבות השכיחות ביותר, בגינן מוגשות תביעות רשלנות רפואית. לכן,  כל מקרה שבו הרופא לא פעל כרופא סביר ולא נקט במדיניות הזהירות וכל מקרה שבו איחור באבחון הסרטן גרם לנזק חמור יותר לחולה , הוא מקרה שיש בו עילה לתביעה בגין רשלנות רפואית. 

* האמור לעיל הינו מאמר משפטי כללי ואין לראות בו או בתוכנו משום ייעוץ משפטי.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

המדריך המלא להתמודדות עם רשלנות רפואית בהריון

המדריך המלא להתמודדות עם רשלנות רפואית. כל הפרטים במקום אחד המשיכו לקרוא>> 

רשלנות רפואית במתן תרופות

מאמר מיוחד הסוקר את התרחישים השונים האפשריים לתרחיש של רשלנות רפואית בהקשר של טיפול לקוי ומתן תרופות.

מתי אפשר לתבוע בגין רשלנות רפואית?

ניתן לתבוע ולעיתים גם לזכות בפיצויים עקב רשלנות רפואית של רופא כזה או אחר. אז מתי ניתן לתבוע, ואת מי בכלל תובעים? הכל במאמר הבא!

סיוע בחשש לרשלנות רפואית

בשני העשורים האחרונים ישנה עלייה מתמדת מדי שנה במספר התביעות כנגד רשלנות רפואיות. מחקר שנערך גילה שסכומי כלל התביעות חצו מזמן את סכום 200 מיליון שקל וההנחה היא שגם המספרים הנוכחיים הם זמניים ומהר מאוד נעבור גם אותם במיליוני שקלים נוספים.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי