פורסם ב 9/2/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

עבירה של נהיגה בשכרות כפי שכבר הוזכר לא פעם, הינה עבירת  תעבורה חמורה שהעונש בצידה הינו שנתיים פסילת רישיון הנהיגה.

סירוב לבצע בדיקת שכרות
היא עבירה מקבילה לנהיגה בשכרות. אלה שבמקרה זה המשטרה לא נדרשת להציג כל ראיה מדעית שהייתם שיכורים. עצם העובדה שסרבתם להבדק הופכת אתכם למי שהודו שנהגו שיכורים. לכן מי שיורשע בעבירה של סירוב אף הוא עלול לאבד את רישיון הנהיגה לשנתיים.

לכן על אף כל הספקות, השמועות, הדיווחים והבלבול הכללי סביב הרשעת נהגים שיכורים, סירוב לבדיקה הוא לא בהכרח פתח מילוט. למעשה, הוא מעמיד אתכם, מבחינת העונש הצפוי,בדיוק באותו מצב בו הייתם לו נבדקתם.

עם זאת, חשוב לומר כי השוטרים מחוייבים לפעולות מסוימות במקרה של נהג מסרב. במקרים רבים פעולות אלה אינן מבוצעות כראוי או אינן מבוצעות כלל.  לכן במקרה והוגש נגדכם כתב אישום בגין עבירה של סירוב להבדק, פנו לקבלת ייעווץ משפטי. אנו המתמחים בתחום נדע לבחון את המסמכים והראיות ונפעל כדי לשמור על רישיון הנהיגה שלכם.  בנוסף אנו ממליצים שתקראו את הכתבה שלי בנושא הרף החדש שקבע בית המשפט לגבי אכיפת נהיגה בשכרות.


האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג. לייעוץ פרטני בנושאי דיני תעבורה, תאונות דרכים, פלילים יש לפנות ל: משרד עורכי דין - כרמית תירם

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

בית המשפט קבע רף חדש לאכיפת נהיגה שכרות

בית המשפט לתעבורה בירושלים, בהרכב של 3 שופטים ("משפט המומחים") קבע כי מכשיר הינשוף אמין באופן עקרוני אך קבע כי יש לאכוף את עבירת השכרות רק על מי שנבדק ונמצא כי רמת האלכוהול הינה 400 מקרוגרם.

סירוב להבדק בדיקת שכרות

מדברים על זה שבדיקת שכרות על ידי מכשיר נשיפה אינה אמינה, מה עושים? האם להבדק או שעדיף לסרב לבדיקת שכרות?

העמדה לדין בגין נהיגה בשכרות, על מה כל הרעש?!

העמדה לדין בגין נהיגה בשכרות הפכה זה מכבר לדבר שכיח. נהגים רבים מוצאים עצמם נעצרים ל"בדיקה שגרתית" ונדרשים להיבדק בדיקת שכרות במכשיר ה"ינשוף", כפי שהוא מכונה בארץ או בשמו המקצועי "אלכוטסט". רבים מהנהגים סבורים שמרגע שנבדקו במכשיר ונמצאו שכורים אין להם מה לעשות מלבד להגיע לבית המשפט ולקבל עליהם את הדין - והדין כיום קובע עונש חמור של פסילת רישיון הנהיגה לשנתיים. אלא, שלא כך הם פני הדברים!

איך יוצאים מאישום של נהיגה בשכרות?

עורך דין לענייני תעבורה מסביר כיצד ניתן לצאת מאישום של נהיגה בשכרות.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי