פורסם ב 6/11/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

אפשר גם אחרת - חברת א.ד.מ מעלה את בעיות התמחור בחוזי ניהול ואחזקת מבנים. חשוב לדעת איך זה עובד היום ואיך חברות ניהול ואחזקה נהנות מרווחים לא מוצדקים.

בחוזי ניהול ואחזקת מבנים נהוג לגבות דמי ניהול קבועים+ אחוז קבוע מסך כל עלויות אחזקה בגין שירותי האחזקה והניהול. במילים אחרות החברות גובות מחיר עלות
(עלויות אחזקה) + אחוזי רווח מעל עלויות החזקה (כיום מקובל לגבות עלות + 15%). לדוגמא אם הוצאות אחזקת הנכס היו מאה ש"ח על זה מוסיפים 15% כך שהעלות הכוללת היא 115 ש"ח. חוזים מסוג זה יוצרים קונפליקט בין אינטרס הלקוח להוזיל את עלויות האחזקה הכוללות, לבין אינטרס חברת הניהול בגין חוזה מסוג זה להעלות את עלויות האחזקה כדי שתוכל להגדיל את רווחיה ( 15% מ 100 ש"ח הם 15 ש"ח 15% מ 150 ש"ח הם 22.5 ש"ח).

כיום, הנטייה הרווחת בשל חוזים מסוג זה היא לייקר את עלויות האחזקה, או לצרוך שירותים שאין בהם צורך ממשי, כך האחוז רווח שלה גבוה יותר וכך היא קוצרת רווחים גבוהים יותר בצורה משמעותית.  עלויות האחזקה הם למעשה כל ההוצאות הכלולות באחזקת הנכס כגון: ניקיון, מיזוג אוויר, תאורה, שמירה, ביטוח, אינסטלציה, כוח אדם, תיקונים ושיפוצים.

השיטה הקיימת יוצרת עניין לחברות ניהול לבזבז ללקוח כסף רב יותר. לדוגמא: אי חסכון בהוצאות חשמל השארת תאורה דולקת בשעות הלילה המאוחרות, הפעלת מזגן בטמפרטורה לא מבוקרת, רכישת פוליסות ביטוח באופן לא מקצועי, שיפוצים לא נצרכים ועוד. 

לדברי יואל רדושר, מנכ"ל חברת א.ד.מ ניהול ואחזקת מבנים בע"מ סוג החוזה הנכון הוא כזה שקובע סכום קבוע לדמי הניהול ללא תלות בעלות הוצאות האחזקה. לדברי יואל רדושר חוזה מסוג זה מאפשר לשמור על אינטרס הלקוח, שקיפות מלאה, ואתיקה. הלקוח יודע בדיוק על מה הוא משלם וכמה. שיטה זו מאפשרת לחברת הניהול להוריד את מחיר עלויות האחזקה כדי להצדיק את מחיר הרווח התפעולי שהיא מקבלת.

מנכ"ל חברת א.ד.מ יואל רדושר, מוביל מהלך לשינוי השיטה, מהלך שלדעתו יוביל לשינוי השוק באמצעות תמחור הוגן ושקוף שבו הלקוח יודע בדיוק את כמות ההוצאות של הנכס.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

חיסכון באמצעות יעוץ מס מקצועי

חיסכון באמצעות יעוץ מס מקצועי
למה לך לשלם מיסים הרבה מעבר למה שאתה צריך?
בעזרת יעוץ מס אתה יכול לחסוך לך עד עשרות אלפי שקלים בשנה. יעוץ מס חיוני להצלחתך כעצמאי וגם כשכיר.

איך מוצאים עורך דין מסחרי?

חברות גדולות, תאגידים וכמובן עסקים קטנים עם מספר מועט של עובדים זקוקים לליווי של עורך דין מסחרי. איך בוחרים עורך דין שכזה? כנסו לקרוא.

מיהו נוטריון, ומה הם התפקידים המרכזיים אותם הוא ממלא?

מאמר מידע אשר מסביר מיהו הנוטריון, מהי הגדרת התפקיד שלו ואילו תפקידים הוא ממלא. 

עיצוב משרד עורכי דין - טיפים חשובים

אופטימיזציה של החלל, גמישות ומגוון - הנה כמה רעיונות וטיפים חשובים שכל בעל משרד עו"ד בימנו חייב לאמץ עבור עיצוב ותכנון המשרד שברשותו באופן אידיאלי בדרך להצלחה.

 

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי