פורסם ב 9/9/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

ממש בימים אילו מתחוללת מחאה שלא נראתה בעוצמתה מאז קום המדינה. מאות אלפי תושבים אשר הרגישו ש"הגיעו מים עד נפש" ואינם יכולים עוד לעמוד בתשלומי המסים, החליטו לצאת ולמחות. תושבים אלו החליטו שנמאס להם לשלם מיסים עבור שחיתות בממשלות ובזבוז כספים רב. ברור שלא אכנס במאמר זה לנושא הפוליטי שבעניין אך צריך לשים לב לנקודה חשובה זו בהיסטוריה. בנקודה זו, אנשים פשוטים, כמוני וכמוך, החליטו שדי, נמאס, רוצים מיסים מופחתים שיקלנו עלינו במהלך סדר היום הרגיל והממוצע שלנו.

אותם אנשים, ציבור רחב יש לומר, החליט שזה פשוט לא הגיוני לעבוד, לעיתים, בשתי עבודות, בלי לנסוע לחול ולחופשות כל שני וחמישי, לחיות חיים פשוטים וצנועים ועדיין לא לסיים את החודש.

האצבע המאשימה העיקרית שלהם היא נושא המיסוי. כפי שאתם ודאי יודעים, שיעור המס בארץ הוא בין הגבוהים בעולם. אני לא יודע אם ידעתם אבל על כל שקל שאתם משלמים לחברה זו או אחרת, יש מרכיב גדול מאוד של מיסים. מרכיב המיסים כל כך גדול שלעיתים יכול להגיע עד ל 70% מסך הקניה אותה אתה מבצע. בדלק יש מרכיב של קרוב ל 50%! מיסוי גורף ענק.

העניין הוא שיש הגיון בדבר. איך אמר שר הביטחון בערב אחד, "אנחנו לא חיים בשוויץ" וכוונתו היתה שהוצאות הביטחון שלנו גדולות מאוד מעצם העובדה שאנו חיים במדינת ישראל ובמדינתינו הקטנה, אויבים רבים אשר מנסים להשמיד אותו מכל צד וכתוצאה מכך, עלינו לשלם ולהוציא כספים רבים על ביטחון. אנני אומר שאין זה נכון אך לטעמי, צמצום פערים בחברה הינו בגדר חובה. השאלה מהיכן לוקחים את הכסף?

כמו שאמרתי, אנני שר ואנני חבר כנסת אך עם כל הבזבוז שקיים במערכת הביטחון, אני מאמין מאוד שניתן ליעל את המערכת עד לכדי כך שימצאו מהיכן לגרד כמות נכבדה של כסף שנזרק בכל מקרה.

רעיון נוסף, אם יכשירו את הציבור פיננסית, הכשרות הכוללות לימודי השקעות למינהם, אולי זה יעזור לנו להכניס למדינתנו הקטנטונת יותר, או לכל הפחות, יסיע לאזרח הקטן להתמודד מול יוקר המחיה ההולך וגובר בארצנו.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עורכי דין ומשרדי חקירות

לעיתים קרובות עורכי דין וחוקרים פרטיים נצרכים לעבוד יחדיו. בעיקר במקרים של חקירות ביטוח, וחקירות נזקי גוף, כאשר יש לנסות ולהוכיח שבתובע בתיק את חברת הביטוח לא פצוע כמו שהוא טוען שהוא, לפיכך לא מגיעים לו פיצוים מוגדלים כפי שהוא דורש

מתי נזדקק לשירותיו של עו"ד צבאי?

חיילים רבים בצה"ל עשויים למצוא את עצמם מנהלים תיק פלילי בעבירות חמורות במהלך שירותם - ייצוג על ידי המשפטן הנכון עשוי לייצר הבדל משמעותי.

עורכי דין מוצאים עבודה עם קודקס

מדי שנה כמות גדולה של עורכי דין מסיימת את לימודי המשפטים ועוברת בהצלחה את הבחינות. אלו אשר בטוחים כי משרדי עורכי הדין בארץ יחטפו אותם מיד עם סיום לימודיהם ויציעו להם משרה אטרקטיבית של עורכי דין מתחילים, מתבדים מהר מאוד וזאת משום ההבנה כי המצב בארץ אינו קל וזאת משום הכמות הגדולה של עורכי הדין ביחס לכמות המשרות המוצעות

מהו חשבון מוגבל בבנק?

בין חשבון מוגבל בבנק, חשבון חמור וחשבון מיוחד - הסטטוסים השונים של כל לקוח וההשלכות הקיימות במסגרת החוק, מדריך בנושא.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי