פורסם ב 10/2/2013 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

אנו חיים בעולם גלובאלי ולכן היום, יותר מתמיד, ישראלים מוצאים את עצמם מהגרים לחוץ לארץ. היום כבר לא מקובל לכנותם 'יורדים'; פעמים רבות, ישראלים שנמצאים בחוץ-לארץ ממשיכים לשרת בעקיפין את מדינתם, לדוגמא בפיתוח עסקי. מלבד קליטת עולים חדשים בארצנו, משרד הקליטה מעוניין למשוך בחזרה את אזרחי ישראל אשר עברו לגור בחוץ-לארץ ולכן מציע להם חבילת הטבות מיוחדת במידה ויחזרו.

מיהו תושב חוזר?

נתחיל בכך שישראלים ששוהים בחוץ-לארץ בשליחות דיפלומטית מטעם מדינת ישראל, רשויותיה השונות או מוסדותיה השונים, לדוגמא קרן קיימת לשראל והסוכנות היהודית, אינם זכאים לזכויות של 'תושב חוזר'. התנאי הזה תופס גם במידה ובן/בת הזוג של התושב היו מועסקים, או הוריו.
מבחינת הגיל תושב חוזר נחשב ככזה בתנאי שהוא מעל גיל 17, גיל 18 למטרת הקלות במכס.
הזכויות שלהן זוכים תושבים חוזרים שונות בין אלו ששהו בין שנתיים לשש שנים, לבין אלו ששהו מעל שש שנים. מלבד זאת, הזכויות תינתנה במידה והתושב לא ביקר בארץ יותר מ-4 חודשים בכל שנת היעדרות.
מדענים ששהו למעלה מחמש שנים יהיו זכאים לסיוע מהמרכז לקליטה במדע. ליזמים עסקיים תקופת המינימום גבוהה יותר ועומדת על 3 שנים לפחות.

למה זכאי תושב חוזר?

תושבים חוזרים זכאים להטבות שונות. הטבות אלו מתקבלות דרך שלושה גופים שונים – משרד הקליטה, רשויות המכס ומס הכנסה.
רשויות המכס מקנות לתושב החוזר הקלות רבות המתבטאות בעיקר בפטור מתשלום מיסים על מגוון רחב של מוצרים. הקלה זו מאפשרת לחוזרים חיסכון משמעותי ביבוא של אותם מוצרים. יש לשים לב להבדל בין תושבים חוזרים ששהו תקופה של בין שנתיים לשש שנים ובין תושבים חוזרים ששהו מעל שש שנים.
משרד הקליטה מציע לתושב החוזר חבילת סיוע המאפשרת קליטה חלקה בארץ. למשל, סיוע בלימודים אקדמאיים, קורסים להסבה/הכשרה מקצועית, השמה של אקדמאים במשרדי ממשלה ועוד.

רפורמת מיסים לתושב חוזר

במס הכנסה חלה לאחרונה רפורמת מיסים בהתייחס לתושבים חוזרים. תושבים חוזרים זכאים לייעוץ עסקי המסייע להם בהקמת עסק קיים במידה והם מעוניינים בכך. מס הכנסה גם מציע לתושבים ייעוץ בנוגע לשיטת המס הנהוגה בישראל במטרה להקל על קליטתם בארצנו. בנוסף לכך, במידה ולתושב החוזר קיימים עסקים בחוץ-לארץ הוא זכאי לפטור מיסים על הכנסותיו מאותם עסקים. זאת לתקופה של כעשר שנים!

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

מהי חקירת מס?

מידי יום רשות המיסים פותחת בחקירות כנגד עוסקים / חברות שלגביהן עולה חשד שביצעו עביות מס, חקירת מס זה עניין רציני ביותר שיש ליתן לו תשומת לב מירבית, תוצאות החקירה עשויות להיות הרות גורל לעסק / חברה ובסיומה עשויים להיות מוגשים כתבי אישום חמורים 

שינויים במס לשנת 2012

שנת 2012 החלה ואיתה נכנסו מספר שינויים בתחום המיסוי, חלקם בעקבות וועדת טרכטנברג, והנוגעים לרוב האזרחים ולהלן תקציר הדברים :

עבירות מס

מס, מעצם היותו תשלום חובה, חל על כל אדם עובד באשר הוא, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. הבעיה היא ששיעורי המס בישראל גבוהים, מה שמביא לקושי מהותי, עבור רבים, לעמוד בהם

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי