פורסם ב 19/3/2012 ע"י


מהי מהירות מופרזת ומהם הסכנות בכך.

סכנות בנהיגה בלתי אחראית

הסכנות כאשר נוהגים בצורה בלתי אחראית או רשלנית הן רבות מאד וכדאי להזכיר מספר מהן. דבר ראשון, כאשר אתם נוהגים בצורה מסוכנת אתם מסכנים לא רק את עצמכם, אלא גם את היושבים לצדכם, את הנהגים האחרים בכביש ואת הולכי הרגל. פעמים רבות תאונות דרכים נגרמות עקב רשלנות של הנהגים, וניתן לומר כי זהו הגורם מספר אחד לתאונות דרכים, יותר מתנאי הכביש.
נהיגה בלתי אחראית יכולה להיות נהיגה בשכרות, אשר הסכנות בה ברורים ומובנות, והמשטרה עושה פעולות רבות על מנת להילחם בתופעה זו. מלבד הנושא של נהיגה בשכרות, ניתן לציין את הנושא של נהיגה במהירות מופרזת כאחת הסכנות הנוספות.

נהיגה במהירות מופרזת

בכבישים עירוניים לרוב מהירות הנסיעה המותרת היא עד 60 קמ"ש, ובמקומות מסוימים עד 80. בכבישים בין עירוניים ניתן לנהוג במהירות של עד 90 קמ"ש, ובמקומות מסוימים עד 100. נהיגה במהירות גבוהה יותר הינה עברה על החוק, והקנס המוטל על נהגים שנתפסים נוהגים במהירות מופרזת יכול להגיע עד אלף שקלים, ובנוסף נקודות אשר בעקבותיהם צריך להגיע לקורס נהיגה מונעת.
נהגים אשר להם עברות תנועה רבות עשויים אף להיות מורדים מהכביש בעקבות נהיגה במהירות מופרזת, ורכבם עשוי להילקח. כאשר מדובר על נסיעה במהירות מופרזת הרבה מעל המותר (בדרך כלל יותר מ-30 קמ"ש יותר), פעמים רבות הדבר גורר גם משפט אשר בעקבותיו רישיונם של הנהגים עשוי להישלל למשך תקופה ארוכה מאוד, אם לא לצמיתות.
אם מדברים על פגיעות של הולכי רגל בכביש, אין ספק שלמהירות הנהג הפוגע יש משקל רב מאוד בעוצמת הפגיעה אותה יספוג הולך הרגל. בעוד נסיעה במהירות המותרת או במהירות נמוכה מהרגיל באזורים בהם ישנם הולכי רגל רבים או ילדים עשויה לגרום לפגיעה יחסית קטנה כמו שבירת יד או רגל, נסיעה במהירות גבוהה מהווה סכנת חיים של ממש. עוצמת הפגיעה היא נגזרת ישירה של מהירות הנהג הפוגע, והקפדה על המהירות המותרת עשויה להציל חיים גם במקרה של תאונה בלתי צפויה.
נהיגה במהירות מופרזת נחשבת לעברה חמורה, בדומה לחציית קו הפרדה רציף או נסיעה באור אדום. אלו הן עברות אשר יכולות לקרות באופן ישיר לתאונות קטלניות, והעונשים עליהם חמורים בהתאם. נסיעה במהירות המותרת עשויה להציל חיים.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

מה צריך לדעת על הסכם גירושין

 מה צריך לדעת על הסכם גירושין כל הטיפים במקום אחד! לקריאת המאמר המלא לחצו 

איך לפתוח משרד עורכי דין במינימום הוצאות?

איך לפתוח משרד עורכי דין במינימום הוצאות? כל המידע במאמר הקרוב לקריאה לחצו כאן >> 

כל הטיפים למציאת עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בהריון

כל הטיפים למציאת עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בהריון כל המידע במאמר הקרוב >> 

בן הזוג שלך הינו שותף אוטומטי בזכויותיך

מדוע נקודת המוצא של הדין לגבי בני זוג, הוא שיתוף בנכסים? מדוע לא לקבוע כי כל אדם אחראי באופן בלעדי לזכויותיו וחסכונותיו ונכסיו? מדוע העובדה כי אדם הוא נשוי, יוצרת זיקה ושיתוף של בן הזוג בפועלו ועמלו של משנהו?

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי