פורסם ב 23/6/2009 ע"י עורכת דין כרמית תירם

 על פי שיטת הניקוד הנהוגה כיום, נהג שצבר 36 נקודות במשך שנתיים יפסל רישיון הנהיגה לשלושה חודשים כמעט באופן אוטומאטי. מי שצבר 36 נקודות ישלח אליו מכתב הביתה המתריע בפניו כי רישיונו יפסל. נהג שקבל הודעה זו יוכל לפנות למשרד הרישוי ולבקש שיתקיים לו שימוע על מנת שיוכל לטעות את טענותיו. 

לרוב פקיד הרישוי אינו מוסמך לבטל את הפסילה וכל שיוכל הוא לדחות את מועד תחילתה ובמקרים חריגים יוכל להעביר את הנהג לשימוע בפני ועדת חריגים. ועדת חריגים תחליט האם לקצר את תקופת הפסילה או להשאיר אותה בעינה.
בדרך כלל ימחקו הנקודות בתום תקופה זו של שנתיים אלא אם במהלך השנתיים הנהג צבר למעלה מ - 22 נקודות נוספות, אז תוארך תקופת הצבירה ל- 4 שנים. 

אם צבר הנהג  12-22 נקודות הוא יחויב בקורס נהיגה מונעת והנקודות לא ימחקו עד שהנהג יעמוד בהצלחה בקורס.
נהג אשר רישיונו הוחזר לו לאחר ריצוי פסילה מטעם משרד הרישוי - תקופת הצבירה תעמוד על 6 שנים מיום חידוש הרישיון. אם במהלכן הוא יצבור שוב 36 נקודות או יותר, רישיונו יפסל לתקופה של 9 חודשים. בנוסף, חידוש הרישיון יותנה בבדיקה במכון רפואי והוא יידרש לעבור טסט ותיאוריה מחדש.


האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג. לייעוץ פרטני בנושאי דיני תעבורה, תאונות דרכים, פלילים יש לפנות ל: משרד עורכי דין - כרמית תירם

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

דוח תנועה - האם אפשר לצאת זכאי?

קיבלת דוח תנועה – האם תוכל לצאת זכאי ולהימנע מתשלום הדוח? כיצד תוכל לעשות כן? ומה תפקידו של עורך דין תעבורה במקרים מסוג אלו? כל הפרטים לפניכם.

דוחות תעבורה

שוטר עוצר אותך ונותן לך מספר דוחות בגלל אותו אירוע אך כל דוח בגלל עבירה אחרת, מה ניתן לעשות? 

חריגה מעונש המינימום בעבירה של נהיגה בקלות ראש

בית המשפט המחוזי קבל ערעור על גזר דינו של בית המשפט לתעבורה וחרג מעונש המינימום במקרה של תאונת דרכים.

מתי וכיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע לנו?

על השירותים המשפטיים השונים אשר מציעים עורכי הדין לענייני תעבורה בימנו וכיצד הם יכולים לסייע לנו משפטית במקרים של עבירות תנועה כאלו ואחרות.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי