פורסם ב 12/9/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

 מספר דוחות תנועה בו זמנית


נעצרת על ידי שוטר וקבלת ממנו מספר דוחות שונים בו זמנית. לדוגמא: האחד, זימון למשפט על נהיגה מופרזת, השני, זימון למשפט בגין נהיגה כשרישיון הנהיגה לא היה בתוקף מעל חצי שנה וזימון השלישי בעבירה של אי מילוי הוראות שוטר. האם אפשר לתת כמה דוחות באותו אירוע? ואם  כן מה ניתן לעשות?

 
באופן עקרוני כאשר מדובר במספר עבירות בגין אותו אירוע  התביעה צריכה להגיש כתב אישום אחד בגין כל העבירות באמצעות עורך דין תעבורה.
בתי המשפט כבר התיחסו לכך וצינו כי על אף שלא מדובר במשהו שאינו חוקי  אין מקום שהתביעה תפצל אירוע אחד – נהיגה אחת, לכמה כתבי אישום שונים גם אם מדובר בעבירות שונות. על התביעה, ככל שניתן, להגיש כתב אישום אחד ובו כל העבירות בגין אותו אירוע. 
אם הוגשו מספר כתבי אישום בגין אותו אירוע בדרך כלל ישפט הנהג בגין כל אחד מהם בנפרד. זימון הנהג מספר פעמים לבית המשפט בגין כתבי אישום שונים, נתפס בעיני בית המשפט ועורך דין הנאשם, כהטרדת נאשם ועניין זה יכול להוות שיקול להקלה בעונש.

חשוב לדעת
, כאשר התביעה מגישה מספר כתבי אישום המשמעות היא שהנהג אשר ביצע מספר עבירות באירוע אחד יענש בגין כל אחת מהן בנפרד. כלומר אותו נהג שקבל 3 דוחות, יצברו לחובתו נקודות בשל כל אחת מהעבירות, הוא ישלם קנס נפרד בגין כל אחת מהעבירות וכיו"צ.

מה עושים?
במקרה של קבלת כמה דוחות, יש מקום לפנות לקבלת ייעוץ משפטי, מעורך דיני תעבורה המתמחה בתחום שיוכל לדאוג לכך שהדוחות יצורפו ויידונו יחד ואף להביא לכך שהעונש יהיה בגין כל הדוחות יחד ולא עונש נפרד בגין כל אחד וכך גם לעניין הנקודות.


 

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

העמדה לדין בגין נהיגה בשכרות, על מה כל הרעש?!

העמדה לדין בגין נהיגה בשכרות הפכה זה מכבר לדבר שכיח. נהגים רבים מוצאים עצמם נעצרים ל"בדיקה שגרתית" ונדרשים להיבדק בדיקת שכרות במכשיר ה"ינשוף", כפי שהוא מכונה בארץ או בשמו המקצועי "אלכוטסט". רבים מהנהגים סבורים שמרגע שנבדקו במכשיר ונמצאו שכורים אין להם מה לעשות מלבד להגיע לבית המשפט ולקבל עליהם את הדין - והדין כיום קובע עונש חמור של פסילת רישיון הנהיגה לשנתיים. אלא, שלא כך הם פני הדברים!

עו"ד תעבורה – מתי כדאי לשכור את שירותיו?

האם בכל מקרה של תאונת דרכים כזאת או אחרת בה היינו מעורבים עלינו לפנות לעורך דין תחבורה? באילו מקרים אנחנו חייבים ולמה? כל מה שצריך לדעת בנושא לפניכם.

מתי וכיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע לנו?

על השירותים המשפטיים השונים אשר מציעים עורכי הדין לענייני תעבורה בימנו וכיצד הם יכולים לסייע לנו משפטית במקרים של עבירות תנועה כאלו ואחרות.

זיכוי נהגים מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת

לאחרונה התברר כי המשטרה אינה מכיילת את המכשירים בהם היא משתמשת למדידת מהירות. המשמעות היא שמדידות המכשירים אינן אמינות. בתי המשפט בשורה של פסקי דין זיכו נהגים מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת. אל תמהרו להודות הקדימו והתיעצו עם עורך דין המתמחה בתחום.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי