פורסם ב 20/12/2009 ע"י עורכת דין כרמית תירם

ת"ד 1589/07 - תמצית העובדות:

מדובר בתאונה שארעה בעת שנהג בקש לצאת מחניה בין שני רכבים חונים. בעת שהחל הנהג בנסיעה לאחור, ירדה אל הכביש הולכת רגל עם עגלת תינוק במרווח שבין שני הרכבים בעודה עומדת בין שני הרכבים התכופפה אל העגלה. משלא הבחין בה הנהג פגע בה עם רכבו.
 
תמצית כתב האישום:
הנהג הואשם בעבירה של נסיעה לאחור תוך גרימת הפרעה לתנועה, נהיגה בקלות ראש, והתנהגות הגורמת נזק.
 
עבירה של נסיעה לאחור ועבירה של נהיגה בקלות ראש, הן העבירות שהמחוקק קבע בצידן עונש חובה, פסילה למינימום שלושה חודשים, וזאת בגין כל אחת מהעבירות. בבית המשפט לתעבורה טענה הח"מ כי במקרה הנ"ל, לא דובר בנהיגה בקלות ראש ולאור העובדה שלמתלוננת לא נגרמו חבלות גם לא בהתנהגות הגורמת נזק. בית משפט לתעבורה קבל את טענת הנאשם ועל כן גזר את דינו לשלושה חודשי פסילה בלבד.
 
על אף האמור סברה הח"מ כי לאור נסיבות התאונה, האשם התורם שהיה למתלוננת והעדר נזקים כתוצאה מהתאונה,  יש להטיל על הנאשם עונש חמור פחות. על כן, הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי. הערעור התקבל ועונשו של הנאשם הופחת לשני חודשי פסילה בלבד.

ת"ד 55158/09 תמצית העובדות:

מדובר בתאונת דרכים בין שני רכבים. הנאשם שהינו נהג חדש, נכנס לצומת מבלי לציית לתמרור "תן זכות קדימה", וגרם להתנגשות בין שני הרכבים. כתוצאה מההתנגשות עלה רכבו של הנאשם על אי תנועה בנוי והתנגש בתמרור שהוצב על אי התנועה. כתוצאה מהתאונה ניזוקו שני הרכבים ונגרמו חבלות בגופם של הנאשם, נוסע ברכבו,הנהג המעורב ונוסעת ברכבו.
 
תמצית כתב האישום:
 
הנאשם הואשם באי מתן זכות קדימה, נהיגה בקלות ראש וגרימת נזק. העבירות בהן הואשם הנאשם הינן עבירות שבגינן קבע המחוקק עונשי מינימום של שלושה חודשי פסילה בגין כל אחת מהן.
 
לאחר בחינת התיק על ידי הח"מ התברר כי ישנן קשיים ראיתיים בתיק. לאור עובדה זו, תיקנה התביעה את כתב האישום והוסכם כי רישיונו של הנאשם יפסל לשלושה חודשים בלבד מהן תקוזז תקופת הפסילה המנהלית בת חודש ועל כן נפסל לחודשיים בלבד. חשוב לציין, בתי המשפט נוהגים להחמיר עם נהגים חדשים. לו היה הנאשם נפסל לתקופה ארוכה, רישיונו היה מוחזר לו רק לאחר שהיה עובר את המבחן המעשי והמבחן העיוני.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

פסק דין - זיכוי מעבירה של נהיגה בזמן פסילה

בית המשפט קבע שכשמדובר בנהג שרישיון הנהיגה אינו בתוקף 20 שנה - יש למנות את תקופת הפסילה מיום מתן גזר הדין ועל כן הנאשם לא נהג בזמן פסילה

חריגה מעונשי מינימום בעבירה של נהיגה בשכרות

פסק דין של בית המשפט לתעבורה בירושלים אשר קורא למחוקק ליצור מדרג בעונשי המינימום בעבירת נהיגה בשכרות ובנתיים מקל בעונש במקרים מסויימים.

כל מה שנהג חדש צריך לדעת ועוד כמה עובדות לא פחות חשובות

כל מה שנהג חדש צריך לדעת ועוד כמה עובדות חשובות

חובות וזכויות כששוטר תנועה עוצר אתכם

למרות שהמפגש עם כוחות המשטרה עשוי להיות מעט מלחיץ יש לזכור כי השוטרים כפופים להוראות החוק וכי גם להם יש חובות בהן עליהם לעמוד. מהן החובות של שוטרי תנועה? ומהן הזכויות שלכם כאשר עוצר אתכם שוטר? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי