פורסם ב 29/9/2009 ע"י עורכת דין כרמית תירם

החוק קובע כי מי שנהג ברכב ונמצא בבדיקת נשיפה כי בגופו מעל ל - 240 מקרוגרם אלכוהול דינו שרשיונו יפסל לפחות לשנתיים. 

בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לתעבורה בירושלים ת   16231/08 דן  ביהמ"ש בשאלה האם ניתן לחרוג מעונש זה? ואם כן מתי? כמו כן פונה בית המשפט למחוקק שיקבע מדרג לעונש בעבירות של נהיגה בשכרות. מדרג זה יושפע מכמות האלכוהול שנמצא בגופו של הנהג. כלומר, מי שרמת האלכוהול שנמדדה בגופו תהיה נמוכה יפסל לתקופה קצרה יותר ממי שנמצא בגופו כמות גבוהה של אלכוהול.

ביהמ"ש יוצר הקבלה בין עבירה של נהיגה במהירות מופרזת (בה יש יחס ישיר בין גובהה המהירות בה נסע הנאשם ובין העונש) לבין עבירה של נהיגה בשכרות, (לשיטתו צריך שיתקיים יחס ישיר בין מידת האלכוהול שנימדדה ובין מידת העונש) .

ביהמ"ש קובע כי במקרים מסויימים בהם נמדדה כמות אלכוהול שאינה עולה בהרבה על זו האסורה בחוק יש להקל בעונש ולחרוג מעונש המינימום. 


האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג. לייעוץ פרטני בנושאי דיני תעבורה, תאונות דרכים, פלילים יש לפנות ל: משרד עורכי דין - כרמית תירם

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

נהיגה ללא רישיון או רישיון שאינו בתוקף

במאמר זה יובהר ההבדל שבין נהיגה ללא רישיון כלל לבין נהיגה כשרישיון הנהיגה אינו תקף וההשלכות המשפטיות הנובעות מעבירה זו.

חשיבות התיעוד הנכון במקרה של תאונת דרכים

תאונת דרכים, גם אם היא בהיקף קטן, היא חוויה מטלטלת ולא נעימה. הדבר החשוב ביותר לדאוג לו בזמן אמת, מיד לאחר שוידאתם שאין נפגעים הזקוקים לטיפול רפואי דחוף, הוא לתיעוד מלא ומקיף של כל פרטי התאונה.

גרימת מוות ברשלנות

מתי יועמד לדין נהג בגין עבירה של גרימת מוות ברשלנות ומה העונש הצפוי לו?  כאשר מדובר בתאונת דרכים קטלנית בה נהרג אדם, בדרך כלל יואשם הנהג בעבירה של גרימת מוות ברשלנות. רק במקרים קיצוניים בהם התאונה נגרמה בחסות נסיבות חמורות במיוחד יואשם הנהג בעבירה של הריגה.

נתפסתם נוהגים בשכרות? מה עושים?

מה יוכל לעשות עבורך עורך דין המתמחה בעבירות נהיגה בשכרות? ערוך דין מנוסה בתחום, יוכל לאתר בעיות ופרצות בכתב האישום - סדר הבדיקות, בדיקת הינשוף, סירוב להיבדק ועוד. כל מה שרציתם לדעת בנושא במאמר שלפניכם.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי