פורסם ב 6/5/2010 ע"י עו"ד מיכל ישראלי

תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון מוגשות  בגין מעקב הריון לקוי שבוצע בטיפת חלב או בקופת חולים או אצל רופא פרטי .

מתי יוגדר מעקב הריון כ- לקוי?

מעקב הריון מוגדר לקוי כאשר  הרופא שמנהל את מעקב ההריון לא מפנה את האשה ההרה לבדיקות המתאימות ו/או לא מבצע בדיקות נחוצות ו/או לא מפענח בדיקות כראוי ו/או לא נותן משקל ראוי לתוצאות בדיקות המצריכות התייחסות וטיפול בהתאם.

הנזק בעקבות מעקב הריון לקוי


תביעות בגין רשלנות רפואית בהריון משתכללות כאשר מסתבר כי האשה ההרה לא הופנתה לביצוען ו/או ביצוע ו/או פיענוח הבדיקה לא בוצע כראוי ועל כן לא אותר המום עימו נולד התינוק.
להלן יובאו הבדיקות הנפוצות, אשר תקינותן נבחנות לצורך הגשת תביעת רשלנות רפואית במהלך ההריון:
 בדיקת שקיפות עורפית - בדיקת סקר המזהה את ההסתברות לקיום תסמונת דאון ופגיעות כרומוזומליות נוספות של העובר.

בדיקת סיסי שליה, דיקור מי שפיר - נותן זיהוי ודאי או שולל בצורה וודאית את קיום תסמונת אצל עובר- נותנת זיהוי ודאי או שוללת בצורה וודאית את קיום התסמונת בעובר.
בדיקות סקר גנטיות- ייעוץ גנטי-  מטרת הבדיקות הגנטיות המבוצעות לפני ההריון ו/או במהלך שלביו הראשונים, הינה לאתר נשאים של מחלות קשות, ובמיוחד לאתר זוגות בסיכון, לפני שייוולד להם צאצא החולה באחת המחלות הנבדקות.
בדיקת אולטרסאונד-  הבדיקה שמכונה ’סקירת מערכות’ היא בדיקה סונוגרפית בעזרת מכשיר אולטרסאונד שמטרתה לאבחן מומים כבר בתחילת ההיריון וכן לבחון מצג (ראש / עכוז)  ומנח לצורך קבלת החלטה באשר לאופן סיום ההריון באמצעות לידה רגילה או בניתוח קיסרי.

כאמור, אי הפניה ו/או אי ביצוע ו/או אי פענוח ראוי, בין השאר,  של הבדיקות המוזכרות מהווה מעקב הריון לקוי העלול לגרום להולדת ילד בעל מום.

דוגמאות למומים מולדים:
תסמונת דאון שיתוק מוחין, המיפלגיה, טטרפלגיה, פרפלגיה, קוודרופלגיה, ספינה ביפידה, פיגור שכלי, מוקדים אקוגניים בלב, קורפוס קלוזום,   מיקרוצפלוס,  תסמונת נונאן, סיסטיק פיברוזיס  טאי זקס   עיוורון מולד,  ציסטה בחדרי המוח,   אגני כליה מורחבים / מוגדלים,  מוקד אקוגני בלב , עצם ירך קצרה,  מעי אקוגני,  שפה שסועה,  חוסר בכף יד  וכו'.

בעקבות רשלנות רפואית בהריון בגין מעקב לקוי נולדים תינוקות רבים בעלי מומים הבאים לידי ביטוי בנכות מאוד גבוהה המגיעה עד .100%. כאשר נולד ילד עם מום בגין אי אבחון במהלך מעקב ההריון, הרי שקמה עילת תביעה לילד שנולד עם מום ולהוריו.

עילת התביעה הקמה לילד שנולד במומו בגין מעקב הריון לקוי הינה "הולדה בעוולה". כלומר, במסגרת התביעה נדרש פיצוי על כך שנולד ילד עם פגמים קשים, כאשר היה ניתן לזהות מומים אלו במהלך ההריון ולבצע הפסקת הריון ובכך למנוע ממנו ומהוריו חייו רצופי כאב וסבל.
על מנת להגיש תביעת רשלנות רפואית בהריון, יש לצרף חוות דעת רפואית אשר תוכיח לבית המשפט כי ניתן וצריך היה לגלות את המומים המולדים במהלך ההריון ולאפשר להורים את זכות הבחירה אם ברצונם לבצע הפסקת הריון. פיצוים בתביעות רשלנות רפואית בהריון מגיעים, במקרים רבים, למיליוני שקלים.
חשוב לציין כי במקרים רבים,  נשים אינן מודעות להיות מעקב ההריון  לקוי ורשלני. לכן, במקרים כגון דא, התייעצות עם עו"ד לצורך בחינת המסמכים, חשובה ביותר ומהווה תנאי מקדים.

האמור לעיל הינו מאמר משפטי כללי ואין לראות בו או בתוכנו משום ייעוץ משפטי. על מנת לקבל ייעוץ משפטי פרטני אנא פנו אלינו:
משרד עורכי דין מיכל ישראלי 

 

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

ניתוחי לייזר להסרת משקפיים – מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

כיום, עם התרבות המכונים לניתוחי לייזר להסרת משקפיים גוברת גם התחרות בשוק ולעיתים מסתמנת תחרות לא הוגנת בעליל הבאה לידי ביטוי בהפצת נתונים חסרים ופרסום שקרי. כך, ישנם מכונים המפריחים הבטחות להצלחת אי אלו ניתוחים למטופלים פוטנציאלים, בעוד הבטחות אלו מתחוורות כחסרות בסיס ומסבות נזק רב.

מחלות מקצוע ודרכי ההתמודדות אתן

מה הן למעשה מחלות מקצוע, מתי הנזק נגרם על ידי פגיעה בעבודה ומהן הזכויות שמגיעות לכם? כל מה שרציתם לדעת בנושא בסיקור המיוחד שלפניכם.

סיוע בחשש לרשלנות רפואית

בשני העשורים האחרונים ישנה עלייה מתמדת מדי שנה במספר התביעות כנגד רשלנות רפואיות. מחקר שנערך גילה שסכומי כלל התביעות חצו מזמן את סכום 200 מיליון שקל וההנחה היא שגם המספרים הנוכחיים הם זמניים ומהר מאוד נעבור גם אותם במיליוני שקלים נוספים.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי