פורסם ב 5/2/2012 ע"י עו"ד מיכל ישראלי

.

רשלנות רפואית וניתוחים פלסטיים/ עו"ד מיכל ישראלי

 
ניתוחים פלסטיים מוגדרים כניתוחים שאינם ניתוחי חירום ו/או ניתוחים להצלת חיים.  בין ניתוחים אלו נמנים ניתוחי אף, ניתוחים להקטנה ו/או הגדלת חזה, ניתוחי לייזר להסרת משקפיים, מתיחת פנים, הרמת עפעפיים ועוד כהנה וכהנה ניתוחים אסתטיים.
כאשר מטופל פונה לביצוע ניתוח פלסטי ובשל הניתוח נגרם לו נזק גוף, יש מקום לבחון האם הנזק נגרם בשל רשלנות רפואית. לצורך בחינת רשלנות רפואית יש צורך, כמובן, באיסוף מלוא התיעוד הרפואי הנוגע לניתוח הנדון על מנת לבחון קיומה של רשלנות רפואית בשלבים שלפני הניתוח, בעת ביצוע הניתוח ו/או במעקב שאחריו.
 

רשלנות רפואית בשלבים שלפני הניתוח הפלסטי

רשלנות רפואית בשלבים שלפני הניתוח הפלסטי עשויה להתרחש כאשר בפני המכון/ המוסד הרפואי ו/או המנתח היו נתונים רפואיים המהווים הוראת נגד לביצוע ניתוח פלסטי זה או אחר למטופל הספציפי. תביעות רשלנות בגין מקרים שכאלו נפוצות בעיקר אצל מנותחים בעלי רקע רפואי בעייתי ו/או חולי מחלות כרוניות ו/או נשים בהריון, אשר אסור לנתחם במצבם זה.
רשלנות רפואית בשלבים שלפני הניתוח עשויה להתרחש גם כתוצאה מאי מתן הסבר נאות למטופל אודות סיכויים להצלחת הניתוח ו/או סיכונים העלולים להתרחש במהלכו. שכן כל מוסד רפואי ו/או מכון ו/או מנתח המבצע ניתוחים פלסטיים, מחוייב  להסביר למועמד לניתוח באופן פרטני את הסיכויים והסיכונים ולהחתים כל מועמד לניתוח על טופס הסכמה לניתוח בו מפורטים סיכויי הצלחת הניתוח והסיכונים האפשריים בגינו.
בהקשר זה יצויין כי חתימת המטופל צריכה להיעשות ביישוב הדעת ובזמן סביר לפני הניתוח. על כן, אם המטופל הוחתם כשהוא כבר נתון בהשפעת חומרי הרדמה ו/או כשהוא מובל לחדר הניתוח, הרי שהסכמתו אינה הסכמה מדעת והמנתח עשוי להתחייב בגין רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית בעת ביצוע הניתוח הפלסטי

כאמור, כאשר מדובר במקרה בו המנותח  חש לאחר הניתוח כי מצבו הורע ו/או לא השתנה משמעותית ו/או אינו תואם את התוצאה אשר הובטחה לו טרם ביצוע הניתוח, עליו לבחון את אשר נעשה במהלך הניתוח.
תביעת רשלנות רפואית בגין ניתוח פלסטי רשלני חייבת להיות מוגשת בליווי חוות דעת רפואית של מומחה מתאים אשר קובעת כי הגורם הרפואי אשר טיפל בתובע התרשל בטיפול ובעקבות התרשלות זו נגרם למנותח נזק .
על מנת שמומחה יבחן קיומה של רשלנות רפואית, יש צורך באיסוף מלוא התיעוד הרפואי על מנת לקבוע האם ההרעה במצב המנותח נובעת מניתוח לקוי ו/או רשלני.
 

רשלנות רפואית לאחר ביצוע הניתוח הפלסטי

 
חשוב לציין כי במידה והמוסד הרפואי לא מוצא את המסמכים רפואיים לאחר ביצוע הניתוח, מואשם המוסד הרפואי כי מנע מהמנותח את האפשרות לבחון את טיב הטיפול שניתן לו ואופיו. על כן במצבים שכאלה, המנותח תובע את נזקו מהמוסד הרפואי ועל המכון מוטלת החובה להוכיח שלא התרשל.
 
רשלנות רפואית בשלב שלאחר הניתוח עשויה להתרחש גם כתוצאה מהעדר מעקב רפואי הנדרש לאחר ניתוח פלסטי. לעיתים המעקב שלאחר הניתוח מהווה נדבך קריטי בכל המהלך הטיפולי. רופא חייב לעקוב באם המנותח התאושש או שמא מגלה סימני מצוקה כלשהם המחייבים טיפול מיידי. כשרופא מזניח את המעקב הנדרש לאחר הניתוח, עלולה להתרחש התדרדרות מיידית שיכלה להימנע לו הרופא שם ליבו למהלך ההתאוששות של המנותח. התדרדרות מיותרת שכזו עלולה לחייב את הרופא המנתח ו/או המוסד הרפואי ברשלנות רפואית. 
 
סוף דבר, כאשר מטופל מבחין באי התאמה בין תוצאת הניתוח שהובטחה לו לבין תוצאת הניתוח בפועל, יש מקום לפנות לעו"ד המומחה בתחום הרשלנות הרפואית ולבחון קיומה של רשלנות רפואית בטרם בוצע הניתוח הפלסטי, במהלך הניתוח או לאחריו, כפי שבואר לעיל.

השלב הראשון בטיפול בתביעת רשלנות רפואית בגין נזק שנגרם בניתוח פלסטי אסתטי, הנו איסוף של כל התיעוד הרפואי מכל הגורמים שטיפלו בנפגע. יצוין כי עורך דין יכול לפנות בשם הנפגע באמצעות טופס ויתור על סודיות רפואית חתום בידי הנפגע.

לאחר איסוף התיעוד הרפואי ניתן לבצע יעוץ ראשוני עם רופא מומחה בתחום הכירורגיה הפלסטית, אשר יעריך אם אכן הטיפול היה סביר ואם ניתן לקבל חוות דעת התומכת בטענות הנפגע.


מומלץ להתייעץ עם עורך דין בשלב מוקדם על מנת להימנע מטעויות נפוצות כגון: משלוח מכתבי תלונה לרופא המטפל או לגוף הרפואי במסגרתו בוצע הניתוח, כאשר במכתבים אלו יש לעיתים אי דיוקים עובדתיים שעלולים להכשיל את הנפגע בניהול תביעה עתידית בבית משפט.
האמור לעיל הינו מאמר משפטי כללי ואין לראות בו או בתוכנו משום ייעוץ משפטי. על מנת לקבל ייעוץ משפטי פרטני אנא פנו אלינו בלינק הבא: יצירת קשר  

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

רשלנות רפואית – מהי?

רשלנות רפואית הינה רשלנות בטיפול שניתן על ידי בעל מקצוע רפואי ו/או פרה רפואי. היינו, עוסקים כדוגמת: רופא, אחות, רוקח, טכנאי רנטגן, רופא, אחות, טכנאי רנטגן, רוקח וכד'. מטופל אשר נפגע בעקבות טיפול רפואי רשלני, רשאי להגיש תביעת רשלנות רפואית בגין הנזקים שנגרמו לו.

ניתוחי לייזר להסרת משקפיים – מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

כיום, עם התרבות המכונים לניתוחי לייזר להסרת משקפיים גוברת גם התחרות בשוק ולעיתים מסתמנת תחרות לא הוגנת בעליל הבאה לידי ביטוי בהפצת נתונים חסרים ופרסום שקרי. כך, ישנם מכונים המפריחים הבטחות להצלחת אי אלו ניתוחים למטופלים פוטנציאלים, בעוד הבטחות אלו מתחוורות כחסרות בסיס ומסבות נזק רב.

טיפים להכנת תביעת רשלנות

פעמים רבות נפגעי רשלנות רפואית לצערנו מצרים על כך שלא ניתנה להם הדרכה ראויה באשר לבניית התיק ועל כן נתקלים בקשיים במהלך ניהולו של תיק בבית המשפט. לאור האמור, להלן מספר עצות שימושיות לנפגע ו/או מי שחושד שנפגע בגין רשלנות רפואית.

דע את זכויותיך - חוק זכויות החולה

רבים מאיתנו אינם מודעים לזכויותיהם טרם מתן הטיפול הרפואי, במהלכו ואף לאחריו. לאור חשיבותו של חוק זכויות החולה ולאור המשמעויות שיש לו ולהשלכותיו על תביעות בגין רשלנות רפואית בכל תחום רפואי שהוא, מובא חוק זה בפניכם על מנת ליתן מושג ולו הקל.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי