פורסם ב 6/5/2010 ע"י עו"ד מיכל ישראלי

תביעת רשלנות רפואית צריכה להיות מתוכננת בקפידה. פעמים רבות נפגעי רשלנות רפואית לצערנו מצרים על כך שלא ניתנה להם הדרכה ראויה באשר לבניית התיק ועל כן נתקלים בקשיים במהלך ניהולו של תיק בבית המשפט. לאור האמור,  להלן מספר עצות שימושיות לנפגע ו/או מי שחושד שנפגע ומתכוון להגיד תביעת רשלנות רפואית.

איסוף ושימור מסמכים רפואיים

תיעוד רפואי
לא אחת ישנם נפגעים המגיעים אל עורך הדין ובפיהם תלונות על כאבים, מגבלות ומיחושים שונים, אשר מקורם לטענתם, בטיפול לקוי ו/או ברשלנות רפואית של רופא ספציפי. עם זאת רוצם נפגעים לא תמיד טורחים להגיע עם מסמכים רפואיים תומכים כלשהם  כגון:  סיכום מחלה ו/או אישור פנייה לרופא המטפל,  רופא מומחה ,מכון פיזיוטרפיה ו/או כל הפניה אחרת הנובעת מליקוי שנוצר במהלך הטיפול הרפואי המקורי.

עקב חשיבות החומר הרפואי להצלחת של תביעת רשלנות רפואית מומלץ לנפגע לשמור ולצלם כל חומר רפואי הקשור בטיפול הלקוי הנטען. חומר רפואי שכזה כולל מגוון מסמכים הכוללים, בין היתא, מסמכי הסכמה לטיפול, תיק מעקב רפואי, בדיקות רפואיות שנעשו במכונים מיוחדים, מרשמי תרופות, צילומי רנטגן, בדיקות דימות נוספות כגוןף: CT, MRI, ENG, EMG מסמכי אי כושר עבודה, אישורים  רפואיים וכל מסמך שניתן במהלך טיפול רפואי.

באם לא יהיו מסמכים רפואיים התומכים בטענות הנפגע יהיה בכך להקשות בקבלת פיצויים ראויים עבור הנזק שנגרם.

הפסדים נוספים והוצאות נלוות
מלבד התיעוד הרפואי, חשוב לציין כי על כל נפגע ונפגע לשמור קבלות המעידות על  ההוצאות הרפואיות בגין טיפולים פרטיים, ציוד רפואי לעזרה, רכישת תרופות וכד'  וכן קבלות על הוצאות נלוות לפגיעה כגון: הוצאות נסיעה לטיפולים, חנייה, עזרה בבית, , הפסד ימי עבודה, תלושי שכר לפני הפגיעה ולאחריה. חשוב מאוד לשמור את כל המסמכים המצויינים לעיל, על מנת לאפשר לעורך דין המטפל בתביעת רשלנות רפואית להוכיח את דרישתו לפיצוי בבית המשפט.


פניה לטיפול רפואי

טיפול רפואי ראשוני
במקרים רבים נזקי גוף הנגרמים בגין רשלנות רפואית , נוטים להתגבש לאחר שנה מיום קרות התאונה ולעיתים אף יותר. על הנפגע בתאונה לדעת כי גם אם הוא נפגע באופן קל יחסית, ואין הוא סובל באותו הרגע באופן מיוחד, אין כל בטחון כי כך ירגיש גם בהמשך. על כן, מומלץ תמיד לפנות לחדר המיון או לפחות לרופא המטפל מיד כאשר חשים באיזו שהיא בעיה ולו הקלה ביותר. 
בפניה לרופא המטפל ו/או לחדר המיון, יש להקפיד ולהעלות בפני הרופאים את כל הכאבים והמגבלות מהם את/ה סובל/ת  גם אם אלה נראים ככאבים קלים ולא משמעותיים, היות ורישומים אלה יהוו הוכחה כי הכאבים ו/או המגבלות עקב הרשלנות הרפואית התרחשו כבר במועד בו נרשמה התלונה הראשונית.

המשך טיפול רפואי - מעקב
באם הינכם ממשיכים לסבול מכאבים ו/או מגבלות מומלץ ורצוי לפנות לרופא המטפל לצורך המשך ביצוע בדיקות ומעקבים. מסמכים רפואיים המעידים על הימשכות התלונות והמשך הטיפול בהם, מחזקים את טענת הנפגע התובע בהמשך התנהלות התיק בבית המשפט.

פנייה אל עורך דין להגשת תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית

העצה החשובה ביותר הינה פנייה לעורך הדין רשלנות רפואית עם זאת בשלב מוקדם ככל הניתן. מומלץ לכל מי שחושב שנגרם לו נזק בעקבות רשלנות רפואית, לברר היטב את הנושא בעזרתו של עורך דין המומחה לתחום זה. עורך דין העוסק בתחום הרשלנות הרפואית יבדוק את העניין ובמקרה המתאים ימליץ על אופן המשך הטיפול מול הגורמים הרלוונטיים, הן בתחום הרפואי והן בתחום המשפטי, לצורך קבלת פיצויים המגיעים לנפגע בעקבות הנזקים הרפואיים שנגרמו לו.

פניה מיידית לעורך דין רצויה, היות והנפגע  יוכל לקבל הדרכה וייעוץ מבעוד מועד לגבי הדרך הנכונה הנדרשת לטיפול בתיק. מעבר לכך, עורך הדין ייתן את חוות דעתו בקשר לכדאיות התביעה וכך יוכל הניזוק לגבש החלטה.  בנוסף, עורך הדין יוציא את מלוא התיק הרפואי מהגורם המטפל ויעביר את התיק לעיונו של מומחה רפואי אשר יעריך אם ניתן לקבל חוות דעת רפואית שתבסס את עילת התביעה.

תביעת רשלנות רפואית, ככל תביעה בגין נזקי גוף, תתיישן כעבור 7 שנים מיום קרות האירוע, לפיכך יש לפנות לייעוץ משפטי בשלב מוקדם כלל האפשר בעיקר בשל הצורך להשגת המסמכים הרפואיים וחוות דעת של מומחה רפואי. כאשר הנזק הוא ממשי וניתן להעריך אותו באחוזי נכות לצמיתות, התביעה לפיצויים היא כדאית.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

רשלנות רפואית במתן תרופות

מאמר מיוחד הסוקר את התרחישים השונים האפשריים לתרחיש של רשלנות רפואית בהקשר של טיפול לקוי ומתן תרופות.

מתי אפשר לתבוע בגין רשלנות רפואית?

ניתן לתבוע ולעיתים גם לזכות בפיצויים עקב רשלנות רפואית של רופא כזה או אחר. אז מתי ניתן לתבוע, ואת מי בכלל תובעים? הכל במאמר הבא!

ניתוחי לייזר להסרת משקפיים – מתי ניתן לתבוע בגין רשלנות רפואית?

כיום, עם התרבות המכונים לניתוחי לייזר להסרת משקפיים גוברת גם התחרות בשוק ולעיתים מסתמנת תחרות לא הוגנת בעליל הבאה לידי ביטוי בהפצת נתונים חסרים ופרסום שקרי. כך, ישנם מכונים המפריחים הבטחות להצלחת אי אלו ניתוחים למטופלים פוטנציאלים, בעוד הבטחות אלו מתחוורות כחסרות בסיס ומסבות נזק רב.

חוק הסיעוד

 חוק הסיעוד כל המידע במאמר הקרוב לקריאת המאמר המלא לחצו כאן >> 

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי