פורסם ב 6/9/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

פסק הדין שניתן על ידי ההרכב, קבע באופן עקרוני בעניין נהיגה בשכרות, כי לאור כשלים שונים בתחזוקה ותפעול המכשיר, על המשטרה לאכוף את עבירת השכרות רק במקרים בהם נמדדה כמות של 400 מקרו גרם.

כיצד השפיעה קביעה זו הלכה למעשה על אכיפת המשטרה ועל הגשת כתבי אישום?

תחילה אומר כי על פסק הדין שניתן על ידי ההרכב הוגש ערעור לבית המשפט המחוזי בירושלים. במסגרת הערעור הסכימה המשטרה להודות כי יש להעלות את רף האכפיה, אך התנגדה לרף שקבע בית המשפט.  על פי הערעור סבורה התביעה כי יש לאכוף את עבירת השכרות מ 275 מקרוגרם ולא כפי שקובע החוק מ 240 מקרו גרם. מה זה אומר,  תחילה זה אומר שאף התביעה מודה כי קיימים כשלים אשר בגינם יש להעלות את הרף וזה בפני עצמו מהווה חידוש.  אלא שעד שלא ינתן פס"ד בערעור אין תשובה חד משמעית איזה רף יש לאכוף.

איך זה משפיע?

בפועל לצערנו,  בכל אזור בארץ נוהגים אחרת.  בבית המשפט לתעבורה  בחיפה ניתנו זה מכבר החלטות אשר למעשה חייבו את התביעות לבטל כתבי אישום כנגד נהגים (שבצעו נהיגה בשכרות) שנבדקו ונמצא כי רמת האלכוהול היא עד 275 מקרוגרם.  מי שנתפס מעל לרף זה ועד 400 ממשיך להמתין עד להחלטה בערעור כלומר ממשיכים לדחות דיונים.

בבית המשפט בחדרה טרם הוחלט כיצד לנהוג ועל כן תיקי השכרות ונדחים, ואילו בבבתי המשפט בתל אביב ובירושלים מי שנתפס בעת נהיגה בשכרות ברף שעד 400 מקרו גרם, גם אם התביעה לא בטלה את כתב האישום ביהמ"ש בדר"כ מזכה. אשר על כן, ברור כי על אף שבמשך למעלה משנה "עצרו" בתי המשפט את מלאכתם בכל הנוגע לתיקי השכרות והמתינו להחלטה שתצא מירושלים, גם כעת לא תמה ההמתנה.

בתי המשפט השונים והתביעות נוהגים כל אחד על פי ראות עיניו ואין קו אחד אחיד ומכאן שגם אין תשובה אחת ברורה.
נראה כי גם אם תינתן החלטה בערעור לא יהיה די בכך ועד שתצא החלטה ברורה מבית המשפט העליון שתשים לעניין זה סוף נמשיך להתהלך בחוסר וודאות מסויים.

לאור הבעיתיות הקיימת בניהול תיקי שכרות ולאור השוני בהתנהלות בבתי המשפט השונים רצוי ואף חשוב להתייעץ עם עו"ד המתמחה בדיני תעבורה כגון משרד עורכי דין אלעד שור הטרם תגיעו לדיון בבית המשפט. שהרי העונש בגין הרשעה בעבירה זו נשאר כשהיה פסילת הרישיון לשנתיים.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

אמינות מכשיר "הדבורה"

נהיגה במהירות מופרזת - פסק דין חדש הקובע קריטריונים לגבי מד המהירות המכונה "הדבורה"

נהג חדש

דברים שעל כל נהג חדש לדעת, על מנת שלא לאבד את רישיון הנהיגה לאחר שהשקיע כסף וזמן כדי לקבלו.

זיכוי נהגים מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת

לאחרונה התברר כי המשטרה אינה מכיילת את המכשירים בהם היא משתמשת למדידת מהירות. המשמעות היא שמדידות המכשירים אינן אמינות. בתי המשפט בשורה של פסקי דין זיכו נהגים מעבירה של נהיגה במהירות מופרזת. אל תמהרו להודות הקדימו והתיעצו עם עורך דין המתמחה בתחום.

עו"ד תעבורה – מתי כדאי לשכור את שירותיו?

האם בכל מקרה של תאונת דרכים כזאת או אחרת בה היינו מעורבים עלינו לפנות לעורך דין תחבורה? באילו מקרים אנחנו חייבים ולמה? כל מה שצריך לדעת בנושא לפניכם.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי