פורסם ב 11/6/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

"נהג חדש" הוא מי שקבל זה עתה רישיון נהיגה על רכב מנועי. הגדרה זו תחול על הנהג למשך שנתיים. לאחר שנתיים ישלח על ידי משרד הרישוי רישיון חדש. היה ובמהלך שנתיים אלה עבר הנהג אחת מהעברות החמורות רשות הרישוי יכולה להתנות את חידוש הרישיון בבחינות ובבדיקות. במקרה זה יחולו ההוראות  החלות על נהג חדש למשך שנתיים נוספות.

על נהג חדש לדעת:
1. במהלך שלושת החודשים הראשונים עליו לנהוג כשלידו מלווה.
2. מלווה הוא מי שיש ברשותו רישיון נהיגה לפחות 5 שנים והינו מעל גיל 24 או אדם שגילו מעל 30 וברשותו רישיון נהיגה לפחות 3 שנים.
3. נהג חדש רשאי להסיע ברכבו שני נוסעים נוספים בלבד.
עבירות חמורות נוספות הינן:
1. חצית צומת באור אדום.
2. מעורבות בתאונת דרכים.
3. נהיגה בשכרות.
4. נהיגה במהירות מופרזת מעל 41 קמ"ש.
עבירה על כל אחד מהסעיפים שצוינו מהווה עבירה חמורה בגינה עלול להיפסל רישיון הנהיגה וכפי שצוין הרישיון יחודש רק לאחר בחינה מחדש והמגבלות ימשיכו לחול למשך שנתיים נוספות.


האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג. לייעוץ פרטני בנושאי דיני תעבורה, תאונות דרכים, פלילים יש לפנות ל: משרד עורכי דין - כרמית תירם

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עבירת מהירות מופרזת

מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני משטרת ישראל, בשנת 2013 רשמה משטרת ישראל 120,110 דוחות בגין נהיגה במהירות מופרזת

עורך דין תעבורתי

דיני תעבורה הוא התחום המשפטי המתייחס לתקנות התעבורה היבשתית. בתחום המשפטי, בעל המקצוע העוסק בתחום דיני התעבורה הוא עו"ד תעבורתי.

שלילית רישיון לאחר בדיקת שיכרות

האם ישנן דרכים משפטיות להתמודד עם שלילת רישיון לאחר בדיקת שכרות? לפניכם סיקור מיוחד בנושא.

חובות וזכויות כששוטר תנועה עוצר אתכם

למרות שהמפגש עם כוחות המשטרה עשוי להיות מעט מלחיץ יש לזכור כי השוטרים כפופים להוראות החוק וכי גם להם יש חובות בהן עליהם לעמוד. מהן החובות של שוטרי תנועה? ומהן הזכויות שלכם כאשר עוצר אתכם שוטר? כל זאת ועוד במאמר שלפניכם.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי