פורסם ב 12/9/2010 ע"י עורכת דין כרמית תירם

 
לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי כי בכדי שניתן יהיה להרשיע נהג בעבירה של נהיגה במהירות מופרזת המסתמכת על תוצאות מכשיר מדידת מהירות, על המשטרה להוכיח כי המכשיר באמצעותו נמדדה המהירות עבר כיול.

מהו כיול?
כיול הוא למעשה תהליך שבאמצעותו מוודאים את איפוס המכשיר כלומר, מוודאים כי המכשיר מדוייק. בית המשפט המחוזי קבע כי מכשירים למדידת מהירות המצויים בידי המשטרה אמינים, אך ללא בדיקת כיול תקופתית לא נתן לקבוע כי התוצאות אותם הם מפיקים אמינות. בית המשפט השווה את העניין לשעון שהינו תקין אך פעם בפעם יש לכוונו בכדי שיראה את השעה המדוייקת. למרות קביעת בית המשפט המחוזי המחייבת את המשטרה לבצע בדיקות כיול תקופתיות למכשירי המדידה,לעיתים המשטרה אינה מבצעת כיולים אלו וממשיכה לאכוף את העבירה באמצעות מכשירי מדידה שאינם מכויילים. לאחרונה אמצו מספר בתי משפט לתעבורה ברחבי הארץ את פסיקת בית המשפט המחוזי לעניין חובת הכיול.

מה עושים?
 אם נטען כי נהגתם במהירות מופרזת וקבלתם זימון להתייצב בבית המשפט לתעבורה. כדאי ורצוי להתייעץ עם עורך דין לתעבורה בטרם תודו באשמה.

 
האמור לעיל מהווה מאמר כללי ואין לראות בו ייעוץ משפטי מכל סוג.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

נהיגה ללא רישיון או רישיון שאינו בתוקף

במאמר זה יובהר ההבדל שבין נהיגה ללא רישיון כלל לבין נהיגה כשרישיון הנהיגה אינו תקף וההשלכות המשפטיות הנובעות מעבירה זו.

מתי וכיצד עו"ד תעבורה יכול לסייע לנו?

על השירותים המשפטיים השונים אשר מציעים עורכי הדין לענייני תעבורה בימנו וכיצד הם יכולים לסייע לנו משפטית במקרים של עבירות תנועה כאלו ואחרות.

אמינות מכשיר "הדבורה"

נהיגה במהירות מופרזת - פסק דין חדש הקובע קריטריונים לגבי מד המהירות המכונה "הדבורה"

פסקי דין - תאונות דרכים

 תקצירי פסקי דין בולטים בנושא תאונות דרכים - ת"ד 1589/07 ו-ת"ד 55158/09.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי