פורסם ב 2/10/2011 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

הוצאות המיסוי של חברות מסחריות הפועלות בחו"ל, היו מאז ומעולם חלק גדול מהוצאות החברה ובהתאם לכך גם הניסיונות להקטנת חבות המס ע"י תכנון מס יעיל. תכנון מס הינו שימוש נכון באמצעים שהחוק מתיר ע"מ למצוא את הדרך היעילה ביותר והנכונה ביותר לשלם מיסים.

אחת הדרכים היעילות ביותר לביצוע תכנון מס יעיל היא באמצעות הקמת חברה בחו"ל במדינות המנסות למשוך לתחומן אנשי עסקים זרים וחברות זרות. מדינות אלו הן בד"כ מדינות קטנות, חסרות משאבים טבעיים שמנסות למשוך הון זר ע"י מתן הטבות מס מיוחדות לחברות זרות שיפתחו בתחומן. הטבות המס הללו מתבטאות בדרישת מס נמוכה מאד, שיכולה להגיע במקרים מסויימים גם ל 0% מס חברות.

חברות זרות אלו נקראות חברות אופשור (Offshore) והם למעשה חברות שהתאגדו מחוץ לטווח רשות המס במדינה מסוימת, ומנהלות את הפעילות שלהן מחוץ לשטח המדינה. מדינות רבות מספקות הטבות והנחות לחברות אופשור בתחומן ולאזרחים ישראלים ישנם אפשרויות נרחבות. אך בעולם נהוג לקטלג מדינות אלו ל-3 קטגוריות עיקריות שמובדלות בסוגי החברות ומטרתן:

א.      מדינות מקלט מס:

לרוב מדובר במדינות קטנות בעלות כלכלה מקומית לא מפותחת אך בעלות משטר פוליטי וטריטוריאלי יציב. מדינות אלו ממש "נלחמות" ביניהן באיכות ההטבות שהן מעניקות לחברות שירשמו בתחומן ורובן נותנות פטור מלא מתשלום מיסים וחלקן אף פוטר את החברות מהגשת דוחות כספיים או ניהול ספרים. בין מדינות מקלט המס המפורסמות אפשר למצוא את: איי סיישל, פנמה, איי הבתולה הבריטים (b.v.i ) , בליז ועוד...

ב.      מדינות מס מופחת:

מדינות אלו לרוב מבוססות הרבה יותר ממדינות מקלט מס וגובה מס החברות שלהן נע בין 10% ל-15% עם עוד הטבות נוספות שניתן לקבל במהלך השנה. תעשיית חברות האופשור במדינות אלו מתפתחת וגדלה ואליה מגיעים חברות גדולות שצריכות אפשרויות מסחר בינלאומיות נרחבות. בין מדינות המס המופחת אפשר למצוא את: סינגפור, קפריסין, הונג-קונג, אירלנד ועוד.

ג.        מדינות בעלות מערכת מיסוי נפוצה:

מדינות אלו הן בעלות כלכלות יציבות וחזקות עם מינימום השפעות פוליטיות על מצב הכלכלה ומשמשות בית לחברות אופשור רבות שהמאפיין העיקרי שלהן הוא פעילות אחזקה של נכסים. המדינות הפופולאריות בקרב אנשי עסקים הם: ליכטנשטיין, שוויץ, לוקסמבורג, ארה"ב, אנגליה ודנמרק.

תכנון מס יעיל הינו רק אחד מהיתרונות הגדולים של רישום חברה זרה בחו"ל. ישראלים יכולים ליהנות מעוד יתרונות של חברה זרה:

-          אפשרות מסחר עם מדינות ערב – מדינות ערב רבות אינן יכולות לסחור עם חברות ישראליות גם אם הם רוצות. דרך חברה זרה, נפתח שוק אדיר של מאות אלפי חברות ממדינות ערב שיכולות לסחור עם החברה הזרה, למרות שהיא בבעלות של תושב ישראל.
-          הגנה על נכסים – נכסים השייכים לחברה זרה, אינם נגישים לרשויות בישראל אלא כפופים למדינת היעד בה רשומה החברה. כך ניתן לפזר סיכונים ולהבטיח קיום של מספר עסקים.
-          שמירה על אנונימיות – אנשי עסקים רבים אינם מעוניינים לחשוף את בעלותם על נכסים או על חברות שבבעלותם. חברה זרה במרכזים פיננסים מסוימים, מאפשרת לרשום נכסים וממון ללא זיהוי שמי של בעלי המניות בחברה.

תהליך הקמת חברה בחו"ל יכול להתבצע מהארץ ע"י חברות תיווך ועורכי דין ואין צורך לנסוע לחו"ל ע"מ לפתוח את החברה הזרה.


על הכותב: קונסטנטין לויטנסקי - מנהל לקוחות בחברת קומפני אקספרס ישראל שהינה סניף ישראלי של COMPANY EXPRESS GROUP. קומפני אקספרס מתמחה בפתיחת חברות בחו"ל בלמעלה מ-40 יעדים שוים ומספקת גם שירותים נלווים כמו שירותי נאמנות (דירקטור נאמן ובעל מניות נאמן), תמיכה משפטית מול הרשויות בחו"ל, שירותי דואר ושירותי משרד וירטואלי, ופתיחת חשבונות בנק לחברות ולאנשים פרטיים, במגוון בנקים ומדינות ברחבי העולם.

** כל המידע המוצג במאמר הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחבר ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כשלהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

קיזוז הפסדים לצורך מס - מבוא - על קצה המזלג

כבר בשנת 1789, בנג'מין פרנקלין (Benjamin Franklin), אחת הדמויות המשפיעות ביותר בארה"ב בכל הזמנים, תיאר את דיני המס כמשהו וודאי, אשר יש להשלים עימו כשכתב "בעולם הזה, אין דבר וודאי, מלבד מוות ומיסים" דמיון נוסף שאפשר למצוא בין תשלום מיסים למוות, הוא שאף אחד מן השניים אינו התנדבותי...
תפקידנו כעורכי דין לענייני מיסים, הוא לדאוג שהלקוח לעולם לא ישלם יותר מכפי שהוא חייב. דרך אחת לעשות זאת, הינה על-ידי אומדן נכון יותר של רווחיו.

עבירות מע"מ - לא בבית ספרנו

עבירות אלו נחשבות לעבירות שעשויות להגיע לרישום פלילי, קנסות כבדים ומאסר, וחשוב להימנע מטעויות ולהכיר מראש מה נחשב לעבירת מע"מ ומה ניתן לעשות במידה ועלה נגדכם חשד בעבירת מע"מ.

חידושים בארנונה - בראי פסיקת בית המשפט העליון

במאמר זה נעסוק בחידושים האחרונים בדיני הארנונה - המאמר יעסוק בסוגיית תשלום ארנונה עבור נכס שאיננו שמיש, וכן בשאלת סיווגו של משלם הארנונה בהתאם לצו הארנונה המקומי.

התא המשפחתי לעניין מס הכנסה

במאמר קודם דנו בחיוב התא המשפחתי לענין מיסוי מקרקעין. במאמר זה נסקור בקצרה ועל קצה המזלג מספר הוראות הנוגעות למיסוי התא המשפחתי בפקודת מס הכנסה.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי