פורסם ב 12/3/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

לא מסוגלים לסבול את הכאב ראש מכך שהדייר שלכם פשוט מסרב משלם לכם? רוצים לפתור כבר את הסוגיה של דייר שלא מתפנה? כיום אין לכם מה לחשוש ולשבור את הראש יותר מדי. כיום ניתן למצוא מספר הליכים אשר יזרזו את פינוי הדייר שלכם וימנעו מכם כאבי ראש מיותרים.
 

פינוי דייר – הצעדים שאתם יכולים לעשות.

 
קודם כל חשוב להבין שעל מנת שתוכלו להוציא מכתב התראה לדייר שמתגורר בדירה שלכם, התשלום ממנו צריך שלא להגיע במועד שסוכם איתו מראש (בחוזה). הוצאת מכתב התראה הוא הצעד הראשון שיש לעשות בתהליך פינוי דייר.
 
  • התחלת ההליך המשפטי – אם אתם שוכרים את הדירה שלכם לדייר בעייתי אשר נוטה לחזור על אותם תירוצים "אני אשלם בסוף השבוע", "אני בדיוק מחכה להפקדה מאחי" ובשורה התחתונה פשוט לא משלם לכם, רצוי להתחיל הליך משפטי. הפנייה לבית המשפט נעשית על מנת לבקש מבית המשפט לחייב את הדייר לשלם את חובותיו והרי שהצאת מכתב התראה היא צעד הכרחי בתהליך משפטי שאט-אט מתחיל להתגלגל ולתפוס תאוצה.
    כמו כן, תהליך משפטי הוא תהליך שלוקח זמן עקב זמן ההוצאה של המכתב, משלוח המכתב וההמתנה לתגובתו של הדייר. רצוי להתחיל בתהליך זה מיד עם הרגע הראשון בו אתם רואים שהדייר שלכם לא משלם מאשר להתחיל את התהליך כמה חודשים שהדייר לא משלם שכר דירה כי אז תצטרכו להמשיך לחכות, משמע, עוד כמה חודשים ללא תשלום מהדייר הבעייתי.
  • הבהרת הכוונות – אם בתגובה למכתב ההזהרה הדייר עונה שהוא איננו יודע היכן לכסות את חובותיו קודם: לשכר הדירה או לחובות הנוספים שיש לו, רצוי להבהיר לו שבנושא הזה אתם חסרי סבלנות לחלוטין, על מנת שלא יהיו ספקות בנושא כלל וכלל!. מכתב מהסוג הנ"ל יבהיר לדייר שלכם שאתם לא מוכנים לסבול שום פיגור נוסף בתשלומי הדירה ובמידה והוא לא ישלם את שכר הדירה בזמן הוא עלול להתחיל להתרוצץ בבית המשפט כשבסופו  של דבר הוא ימצא עצמו מחוץ לדירה וחייב לכם כסף.
  • זה עובד – עורכי דין רבים אשר מתעסקים שנים על גבי שנים בנושא מעידים שברגע ששולחים אל דייר שלא מתפנה (או לא משלם את שכר דירתו) מכתב התראה רשמי, הדייר מתפנה/ משלם את חובותיו/מתפנה מהדירה (במידת הצורך). הוצאת מכתב מהסוג הזה היא פשוטה ולא יקרה (לעומת הוצאה שכרוכה בהתייעצות ולקיחת עורך דין) ורצוי מאוד לעשות צעד זה במהרה.
 

חשוב מאוד לדעת.

 
למשל, במידה ובעל דירה מחליט "להעניש" את שוכר הדירה שמסרב לשלם או להתפנות על ידי כך שהוא מחליף את הצילינדר של הדירה המושכרת, הוא עלול למצוא את עצמו נחקר בתחנת המשטרה. משטרת ישראל איננה מתעסקת בסכסוכים מהסוג הנ"ל ומי שמתעסק בסכסוכים אלו הם המשטר האזרחי.
 
במידה ונתקלתם בבעיה מסוג דייר שממען להתפנות יש להגיש תביעה לסעד פינוי או לחילופין סעד כספי (תלוי האם הדייר שלכם מסרב להתפנות או מסרב לשלם). במידה וגם לאחר מתן פסק הדין הדייר מסרב להתפנות או לשלם יש להפנות את פסק הדין אל ההוצאה לפועל אשר תטפל באופן סופי בדייר הבעייתי.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

ייפוי כוח מתמשך במקום אפוטרופסות

אפוטרופסות מול ייפוי כוח מתמשך עבור גוף ועבור רכוש - כל מה שכדאי לדעת בנושאים חשובים אלו וגם על מחלוקות וסכסוכים משפחתיים נלוויים בתחום.

עברתם תאונת דרכים? הנה מה שאתם חייבים לדעת

לא נעים לעבור תאונת דרכים, ונקווה ששלומכם בטוב, אך יש מספר דברים שחובה עליכם לדעת מבחינה משפטית  - כנסו לקרוא!

מי זכאי להוצאת אזרחות ספרדית?

הביקוש לדרכון אירופאי הולך וגובר בקרב הישראלים, אז החלטנו לעשות סדר, והפעם : מי זכאי לאזרחות ספרדית? כנסו לקרוא!

תביעת ביטוח חובה מהי?

מעוניינים לדעת מהי תביעת הביטוח החובה? מתי מבצעים תביעה שכזו, והאם היא מפלט אחרון או שכדאי להפעילה מיידית - כנסו לקרוא

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי