פורסם ב 12/3/2012 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

לעיתים קרובות עורכי דין וגם חוקרים פרטיים נצרכים לעבוד יחדיו. בעיקר במקרים של חקירות ביטוח, וחקירות נזקי גוף, כאשר יש לנסות ולהוכיח שבתובע בתיק את חברת הביטוח לא פצוע כמו שהוא טוען שהוא, לפיכך לא מגיעים לו פיצוים מוגדלים כפי שהוא דורש. 
 
כמובן ישנם עוד תחומים בהם בהם חוקרים פרטיים יכולים לעזור לעורכי דין, כמו דיני משפחה, דיני מיסים ועוד.
מקצועיותו ונסיונו של החוקר פרטי הם קריטיים לעבודות מסוג אלו, כי עליהם מבסס עורך הדין את טענתו. דבר נוסף הוא הכימיה בין עורך הדין למשרד החקירות. כל שהכימייה היא יותר טובה, כך ההצלחות יותר גדלות. ברוב המקרים לכל משרד עורכי דין יש משרד חקירות קבוע שאיתו הם  עובדים. 

 

חוקר פרטי בפעולה  


מקרה שהיה: ע' תבע חברת ביטוח מוכרת על אובדן כושר עבודה לאחר שנפל מסולם ממקום עבודתו. הוא הגיע למשרד חברת הביטוח ישוב על כסא גלגלים, ובעזרת עורך הדין שלו תבע סכום כסף נכבד כפיצוים. עורך הדין של חברת הביטוח, חשד שהתובע לא דובר אמת, והחליט לשכור משרד חקירות, איתם הוא עובד מפעם לפעם, לעקוב אחר התובע ולגלות אם הוא דובר אמת לא. 
החוקרים מטעם המשרד קבלו את החומר על התובע, והחלו לבצע מעקבים יומים אחריו. לאחר כחודש בהם נצפה התובע יוצא יומיום מביתו מלווה באשתו כאשר היא דוחפת את כסא הגלגלים ומטיילת איתו בסביבה הקרובה לבית, כמעט אמרו נואש, והחלו להאמין שאותו תובע דובר אמת, והוא אכן איבד את כושר ההליכה הרגיל שלו. שכן אם היה רוצה ללכת, היה צריך להיעזר במקל הליכה.
  
התפנית התרחשה כיום לפני הקיפול ומסירת החומר המאכזב לעורך הדין של המקרה. בבוקר אותו היום, יצאה אשתו של התובע עם תיק גדול, ולפני שממש יצאה ממפתן הדלת הסתכלה ימינה ושמאלה, לאחר מכן צעדה אל עבר הרכב המשפחתי והניחה את התיק בתא המטען. לאחר מכן היא נכנסה שוב לבית והוציא מוט מכוסה, שאותו גם הכניסה לרכב בקושי רב. לבסוף היא חזרה והוציאה את בעלה מהבית, תוך שהיא דוחפת אותו על כסא הגלגלים לכיוון הרכב. בעלה היה לבוש מכנסיים קצרים וחולצה קייצית, מה שעורר את חשדם של החוקרים. כיוון שבשאר הימים הוא היה לבוש באופן די רגיל. 
 
החל מעקב אחרי כיוון נסיעתם שבאורח פלא היה בכביש החוף לכיוון צפון. הם ירדו בצומת זכרון יעקב ופנו ימינה בפרדיס לכיוון הכביש הישן. ולאחר כמה עשרות מטרים פנו ימינה לכיוון מושב דור/נחשולים. החוקרים הניחו שהם ימשיכו לכיוון חוף דור/טנטורה, אך במקום הם פנו ימינה לכיוון נחשולים, עקפו את הקיבוץ והגיעו לחוף מבודד שנמצא ליד בריכות הדגים של הקיבוץ, שם לא הייתה שם כניסה מסודרת לנכים. הם החנו את הרכב בצד הדרך, ואשתו של התובע יצאה והסתכלה לצדדים, וכאשר ( כנראה ) לא הבחינה בשום דבר ( החוקרים התחבאו מאחרי סוללת עפר ), חזרה לרכב ואמרה משהוא לבעלה. לאחר מכן הבעל/ התובע יצא מהרכב על שני רגליו, ופתח את תא המטען ולקח את התיק, והחל לצעוד עם אשתו לכיוון החוף. 
 
באותו בוקר צילמו החוקרים את התובע מפזז במים, ורץ על החוף בריא לחלוטין. החומר הועבר למשרד עורכי הדין שבקלות רבה הצליח להפוך את הקערה על פיה ולתבוע את התובע.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

השקעות נדל"ן בעיר חיפה

העיר חיפה התפתחה מאוד בשנים האחרונות, ולכן הביקוש לנדלן עולה. כנסו לקרוא!

החשיבות של הכנה לחקירת משטרה

זומנתם לחקירה למשטרה? חשוב שתקראו!

שיתוף במקרקעין- כל אחד צריך לדעת!

רובנו הננו בעלים של נכסים שונים. יש מקרים בהם אדם הינו הבעלים היחיד והבלעדי של הנכס. במצב זה אין לו כל שותפים לזכויות בנכס. מאידך, יש מקרים בהם הבעלים של הנכס הינם כמה שותפים. במצב כזה יכולות להתעורר לא מעט שאלות בענייני מקרקעין, ביחס לעצם הזכויות של כל אחד מהשותפים בנכס, או בחלקיו, ביחס לניהולו המשותף של הנכס, ביחס לחלוקת השימוש בנכס ולדרך ההנאה של כל אחד מהשותפים מן הנכס ו/או מפירותיו ואף ביחס למועד ודרך סיום הבעלות שלהם בנכס.

ויזה לעובדים זרים

מעוניינים להוציא ויזה למישהו מחול? הכירו את סוגי האשרות שבאמצעותם אפשר לשהות בארץ ישראל.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי