פורסם ב 2/2/2013 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

מס רווח הון והשפעתו על שכירים
לאחרונה חזר מס רווח ההון לכותרות וזאת כיוון ששיעורו על רווחי הון צמודים עלה מ-20% ל-25%.
מס רווח ההון הוחל ב-2003 על רווח מפיקדונות, מניות, אג"ח, דיבידנד וריבית. מרבית השכירים אינם מודעים לכך, אך הוא נוגע להם באופן ישיר ובמקרים רבים נגבה מהם מס עודף. על מנת לקבל בחזרה את המס העודף, כלומר החזר מס הכנסה, יש להגיש דו"ח הכנסות שנתי לרשות המיסים ושכירים רבים לא מודעים לכך או מפחדים.

מס רווח הון וניכוי מס הכנסה

יש לציין כי למרבית השכירים, המקבלים משכורת ממקום עבודה מסודר, אין כלל מה לחשוש מרשות המיסים. מקום העבודה כבר ניכה להם את כל מס ההכנסה עבורה שכרם והחוק על מס רווח הון ממומש כך שיכולים להיות רק מקרים של תשלום מס מיותר. לכן מומלץ לבדוק האם נוכה מהם מס רווח הון עודף.

החזרי מס עבור מס רווח הון

העיקרון הבסיסי הגורם להחזרי המס הוא האפשרות לקזז רווחי הון מול הפסדי הון אשר לא תמיד מתבצעים באופן אוטומטי. להלן מספר דוגמאות לכך שמנוכה מס רווח הון גבוה ויתקבל החזר מס אם יוגש דו"ח שנתי:
1.      הפסדים בשנת מס מסוימת אינם מועברים באופן אוטומטי לשנה העוקבת וזאת למרות שעל פי החוק ניתן להעביר הפסדים בין שנים. על מנת לעשות זאת יש להגיש דו"ח עבור 2 השנים. הדבר רלוונטי מאוד עבור שנים 2008 ו-2009 למשל. ב-2008 רבים ספגו הפסדי הון רבים וב-2009 רבים הרוויחו. מי שלא הגיש דו"ח עבור השנים הללו שילם את מס רווח ההון עבור כל רווחיו ב-2009 למרות שיכול היה לקזז חלק גדול מהרווח (ואולי אפילו את כולו) אם ההפסדים מ-2008.
מצב זה אולי יחזור על עצמו השנה, לאחר שב-2011 שוק ההון ספג הפסדים רבים ו-2012 נראית טוב מאוד בינתיים.
2.      ניהול יותר מחשבון בנק או חשבון השקעות יחיד. כל בנק מכיר רק את ההשקעות שבוצעו דרכו ולכן אם בבנק אחד נוצרו הפסדים ובבנק אחר רווחים, לא יתבצע קיזוז ביניהם והבנק שבו היו הרווחים יגבה את המס המלא עליהם.
3.      רווחים בתחילת שנה והפסדים בסופה. למרות שהמס אמור להיות מחושב ברמה שנתית, הבנקים ובתי ההשקעות גובים את המס בסוף כל חודש. לכן, אם בחודשי השנה הראשונים נוצרו רווחים יגבה עליהם מס הון אשר לא יקוזז אפ ההפסדים העתידיים אלא אם כן יוגש דו"ח שנתי.
יש לציין כי אופציה זו אולי תתוקן במהלך 2012.
על מנת לדעת אם מגיע לכם החזר מס יש לבקש מהבנקים ובתי ההשקעות את אישור ניכוי מס במקור, הנקרא גם טופס 867 ולצרפו לטופס 106 המתקבל ממקום העבודה. ניתן להשתמש במחשבון המס של אתר SuperTax.co.il, המחשב בצורה מדויקת את החזר המס לפי הנתונים בטפסים אלו.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עבירות מס

מס, מעצם היותו תשלום חובה, חל על כל אדם עובד באשר הוא, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. הבעיה היא ששיעורי המס בישראל גבוהים, מה שמביא לקושי מהותי, עבור רבים, לעמוד בהם

מיסוי מקרקעין – הארכת מועד לתיקון שומות

לעיתים, במועד עריכת החשבונות מול רשויות המס, אין בידי הנישום, משלם המס, את כל המידע הרלוונטי עבורו לצורך הפחתת סכום המס. במקרים מעין אלו, וכן במקרים רבים נוספים, נבקש מרשויות המס בחינה מחודשת של השומה כאשר יהיו בידינו מלוא הנתונים. המצב יחסית פשוט, כאשר אנו מבקשים מאת רשויות המס לערוך את הבחינה המחודשת בתוך המועדים שנקבעו בחוק. השאלה האמיתית היא, מה קורה כאשר אנו מבקשים בחינה מחודשת של השומות כשחלפו המועדים הקבועים בחוק?

תכנון מס וחברות בחו"ל

הוצאות המיסוי של חברות מסחריות הפועלות בחו"ל, היו מאז ומעולם חלק גדול מהוצאות החברה ובהתאם לכך גם הניסיונות להקטנת חבות המס ע"י תכנון המס יעיל. תכנון מס הינו שימוש נכון באמצעים שהחוק מתיר ע"מ למצוא את הדרך היעילה ביותר והנכונה ביותר לשלם מיסים.

על שיטת המס בישראל, בסיס המס, עקרון המימוש, חוקתיות ודיני המס

שיטת המס בישראל היא פרסונאלית, קרי מוטלת על כל אדם (ולא נניח על משפחה) וכן היא פרוגרסיבית, כלומר מדובר על שיטת מס שמבוססת על מדרגות, כלומר ככל שההכנסה עולה כך נטל המס עולה.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי