פורסם ב 12/4/2016 ע"י מאמרי מערכת ליגל אינפו

העולם הפיננסי המקיף אותנו הופך למורכב יותר ויותר בכל יום שעובר. מלבד זאת, תקנות המס השונות משתנות ללא הרף.  דיני מיסים הינם תחום משפטי לכל דבר וכשכזה מדובר בתחום בעל אופי סבוך שדורש הבנה מעמיקה ומתחדשת בנדבכיו השונים. ישנם בעלי מקצוע שונים אשר יכולים לספק עבורכם ייעוץ בתחום המס, חלקם עורכי דין שבחרו להתמחות בנושא וחלקם יועצים אשר עברו קורס ממוקד בנושא הזה בלבד.

תשלום מיסים - על מה ולמה?

מיסים הינם תשלום אשר נועד לקיומם של מוסדות ציבוריים שונים. כולנו חייבים לשלם מיסים על פעולות עסקיות שונות שאנו מבצעים. אפשר לומר בצורה כללית כי בכל פעם שכסף או רכוש מחליפים ידיים, יש להפריש חלק מאותה עסקה לטובת המדינה או הרשות המקומית. ניתן לומר שבמידה מסוימת קיים בכך צדק. זאת מכיוון כי במידה ולא הייתה מדינה/רשות מקומית אשר תספק עבורנו את התשתית החברתית/הפיזית/הפיננסית הבסיסית, לא היינו יכולים לקיים עסקאות שכאלו.
אתם מתכננים לייבא סחורה מחוץ-לארץ? רכישות נדל''ן בהיקף גדול? פתיחת חברה חדשה? אולי אתם סתם מעוניינים לתרום כסף מטעם העסק שלכם לגוף צדקה מסוים, אך כמובן מודעים לכך כי אתם זכאים להחזרים? ייעוץ מס תקף בעבור כל השאלות הללו ואף הרבה יותר מכך.
ישנם בעלי מקצוע ומשרדים מקצועיים שונים אשר יכולים לספק עבורכם ייעוץ בנושא למיסים. רואי חשבון, עורכי דין מתמחים וגם במקרים מסוימים בנקים. תחום זה הינו בעל אופי בינלאומי ובמידה ואתם מקיימים עסקים בחוץ-לארץ יש להבחין בתקנות השונות של מדינות המוצא והיעד. קיים הבדל בין יועץ מס לעורך-דין לענייני מס, אך מכיוון שהבדל זה נעוץ בכניסה מעמיקה להסבר על תחום דיני המיסים, נציג עבורכם סקירה קצרצרה הנוגעת בדגשים המבדלים בין שני אלו.

יעוץ מס - מה זה בכלל?

יועץ מס הינו שם גנרי עבור אדם אשר מעניק שירותים של ייעוץ מס בנושאים שונים. עם זאת, כמו שיועץ ארגוני הינו כל אדם המספק ייעוץ עבור ארגונכם בתחום הארגוני, גם כאן מדובר במקצוע של ממש עם שם, הכשרה וכדומה. גם בתחום יעוץ המס קיימים מסלולי הכשרה לאנשים המעוניינים לעסוק בתחום.
כפי שאמרנו קודם לכן, מיסים הינם תחום רחב יריעה. יועצי מס שעוברים מסלול הכשרה שכזה בלבד מתעסקים בדרך-כלל בעניינים יותר 'יום-יומיים' הנוגעים בתחום כגון הליכי שומה, גביה וסיוע לעולים חדשים.

ובגזרת עורכי הדין...

לעומת היועצים שעברו קורס מקצועי, רמת הבקיאות של עורכי דין לענייני מיסים הינה גבוהה ביותר. במידה וקיים עניין בנוגע למס הדורש ייצוג בבית משפט, מומלץ לפנות לעורך-דין/משרד עורכי דין המתמחה בענייני מיסים אשר יקנה לכם את הייצוג המוצלח ביותר. במטרה כמובן לזכות בתיק בסופו של דבר.
יעוץ מס, תחום סבוך ורציני ביותר שדורש את מיומנותם של מומחים לנושא.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

התא המשפחתי לעניין מס הכנסה

במאמר קודם דנו בחיוב התא המשפחתי לענין מיסוי מקרקעין. במאמר זה נסקור בקצרה ועל קצה המזלג מספר הוראות הנוגעות למיסוי התא המשפחתי בפקודת מס הכנסה.

עבירות מס

מס, מעצם היותו תשלום חובה, חל על כל אדם עובד באשר הוא, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. הבעיה היא ששיעורי המס בישראל גבוהים, מה שמביא לקושי מהותי, עבור רבים, לעמוד בהם

ניהול תיק השקעות

ניהול תיק השקעות אינו דבר פשוט כלל וכלל. יש מספר דברים חשובים אשר כדאי לנו לשים לב לפני שאנו מתחיל בתהליך של ניהול תיק השקעות.

קיזוז הפסדים לצרכי מס - אילו הפסדים ומול אילו הכנסות - קיזוז הפסדים שוטפים

במאמר הקודם, שכותרתו "קיזוז הפסדים לצורך מס – על קצה המזלג", הסברנו את חשיבותה של מערכת קיזוז ההפסדים לצורך צמיחתה ופעילותה השוטפת של מדינה. במאמר זה, נבאר אילו הפסדים שוטפים ניתן לקזז, באיזה מועד ניתן לעשות זאת ומול אילו הכנסות.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי