פורסם ב 20/6/2012 ע"י

ניהול תיק השקעות אינו דבר פשוט כלל וכלל. יש מספר דברים חשובים אשר כדאי לנו לשים לב לפני שאנו מתחיל בתהליך של ניהול תיק השקעות, כמו אם ביכולתנו לעשות זאת לבד, האם אנו בנויים לעבוד על ניהול תיק השקעות ללא יד מכוונת, אשר תגיד לנו מה כדאי, מה אסור מה רמת הסיכון, מה היתרון בהשקעה בדברים מסוכנים יחסית לעומת השקעה בדברים סולידיים יותר, ועוד.

 

 

מידת סיכון ההון העצמי שלנו

 

כאשר אנו לוקחים סיכון גדול יותר אז הרווח בהחלט יהיה גדול יותר בזמן קצר יותר. אבל כאמור הסיכון גדול יותר. ניהול תיק השקעות שכזה יכול בהחלט לגרום לנו להפסדים כספיים, אשר לא תמיד נוכל לעמוד בהם עד יעבור זעם. לעומת זאת, כאשר אנו נשקיע בדברים סולידיים יותר, הסיכון הוא נמוך ובהתאם לכך גם הרווח נמוך יותר.

 

כאשר נשתמש בייעוץ פיננסי אשר יוכל למעשה לדאוג כי ניהול תיק השקעות יעשה בצורה מאוזנת יותר, אנו למעשה מרוויחים מעבר לשקט הנפשי (באופן יחסי) גם איש מקצוע אשר מכיר טוב יותר את שוק ההון, וידע טוב יותר מהם הדברים הסולידיים יותר להשקעה, ועד כמה סולידים אנו רוצים להיות לעומת מסוכנים יותר.

יועץ פיננסי צריך לבדוק איתך עד כמה אתה יכול ומוכן להסתכן. האנליסטים בודקים עבורך מה קורה בשוק ההון ובהתאם להחלטות ביניכם, אשר מבוססות כמובן על שיחות תיאום, אשר יוכלו למנוע ממך מפח נפש. היועצים גם נמצאים בקשר רציף עם שוק הכספים בארץ ובעולם. הם למעשה נמצאים עם היד על הדופק שש עשרה שעות ביממה ובכך חוסכים ממך את הצורך לבדוק כל הזמן מה קורה.

 

נכון, ניתן לשבת מול המחשב ולבדוק, אבל היועצים הם אלו אשר ידעו טוב יותר מה כדאי לבדוק, איפה ואיך. הם ידעו לנבא טוב יותר, מתוך נסיונם והשכלתם. ונכון, הנבואה לא ניתנה בידינו, אבל אין ספק שהסיכויים הטובים יותר כי הם יצליחו לנבא טוב יותר מאיתנו, חסרי הנסיון והידע, את מצב השוק המשתנה.

 

ניהול מושכל

 

ניהול תיק השקעות הוא לא עניין של מה בכך. לאחר שהחלטנו אם אנו רוצים לנהל השקעות בעצמנו או לתת לאיש מקצוע לבדוק עבורנו את שוק ההון ולעשות את ההחלטות בהתבסס כמובן על ההסכמות שלכם, אנו צריכים להחליט איך לנהל את הכספים אשר נרוויח, בשאיפה, מתיק ההשקעות.

 

אפשר לחשוב על זה כמו על הליכה לווגאס. נכון, זה מסודר ומאורגן בצורה אחרת, אבל עדיין, כאשר אנו מגיעים למקום שבו אנו מהמרים על הכסף, כדאי לנו להחליט מראש, האם אנחנו מוכנים לסכן מאה שקל, אלפיים שקל, שלושים אלף שקל או יותר. ברגע שנדע את הדבר מראש נהיה יותר רגועים. כלומר, אנו יודעים מראש כמה אנו מוכנים לסכן, וברגע שכזה – מה שיקרה יקרה.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

עבירות מס

מס, מעצם היותו תשלום חובה, חל על כל אדם עובד באשר הוא, בין אם שכיר ובין אם עצמאי. הבעיה היא ששיעורי המס בישראל גבוהים, מה שמביא לקושי מהותי, עבור רבים, לעמוד בהם

פטור לדירת מגורים – על קצה המזלג

חוק מס שבח פוטר בנסיבות מסויימות את מכירתה של דירת המגורים. כדרכם של חוקי מס הופכות ההוראות לסבוכות. ננסה להלן לפשט את ההוראות ונעמוד על הפטורים המרכזיים: הפטור הרגיל למכירת דירה אחת לארבע שנים, הפטור לדירת מגורים שהתקבלה בירושה, הפטור לדירת מגורים יחידה והפטור הניתן במעבר לדירת מגורים גדולה. לא יכולנו להקיף הכל וברור שבטרם עסקה יש להיוועץ עם עורך דין הבקיא בעניין.

מס רווח הון והשפעתו על שכירים

מס רווח ההון הוחל בשנת 2003 על רווח מפיקדונות, מניות, אג"ח, דיבידנד וריבית. מס הרווח נוגע גם לשכירים באופן ישיר ובמקרים רבים נגבה מהם מס עודף.

תכנון מס וחברות בחו"ל

הוצאות המיסוי של חברות מסחריות הפועלות בחו"ל, היו מאז ומעולם חלק גדול מהוצאות החברה ובהתאם לכך גם הניסיונות להקטנת חבות המס ע"י תכנון המס יעיל. תכנון מס הינו שימוש נכון באמצעים שהחוק מתיר ע"מ למצוא את הדרך היעילה ביותר והנכונה ביותר לשלם מיסים.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי