פורסם ב 19/8/2009 ע"י עורכת דין סיגל מוסקוביץ-בכר

אסטרטגיה נכונה היא שם המשחק
 
 
כאשר אינך מצליח להשיג את המטרה שלך ב"דרך המלך", היינו באמצעים הפשוטים והסטנדרטיים, הפתרון יגיע בדרך כלל ממקום אחר ובלתי צפוי. במצב דברים בו אדם מתעקש להמשיך בדרכו ולוחץ באותו כיוון, הוא ייתקל בקיר ויינזק. אז, גם, ככל שהזמן חולף, הנזק הולך ומתגבר וכך גם משאבי הנפש הולכים ואוזלים.
אז מה עושים? ראשית, נשענים לאחור, ונרגעים. אחר – כך, לוקחים נשימה ארוכה, ומנסים לבחון את התמונה מבחוץ. הדברים נראים אחרת. כך גם מצליחים למצוא כיווני חשיבה אלטרנטיביים. שהרי, ככל שאדם ירדוף אחר המטרה, כך זו תתרחק ממנו. לעתים, דווקא פעולה הפוכה, או פעולה בכיוון שונה, תביא את המטרה אל סף דלתך.
כך ארע, למשל, לאשה אשר מזה כשנתיים ימים שאינה מצליחה לסיים את הסכסוך מול בעלה. זה, יצא מהבית, הותיר אחריו חובות, ואף אינו משלם את מזונות הילדים, אשר נפסקו על ידי בית המשפט. גם בדיון אשר נקבע בבית הדין הרבני בתביעת האשה לקבל ממנו גט, הוא לא היה מוכן לשתף פעולה. כך, ככל שהאשה המשיכה לרדוף אחר הבעל, הוא חמק מבין ידיה. לבסוף, היא החליטה להניח לענין של הגירושין ולהמתין למועד המתאים, לכשיגיע. וזה הגיע! כיצד? באורח מקרי לחלוטין ובלתי צפוי. במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, אשר נקטה האשה לגביית מזונות הילדים, היא עיקלה את רכבו ותפסה אותו. היה זה רכב אשר מאד יקר ללבו של הבעל וגם לכיסו. מייד עם תפיסת הרכב, הבעל הוא אשר החל לחפש אחר האשה ולרדוף אותה, על מנת שתשחרר לו את הרכב. חוב המזונות, אמנם לא הגיע לידי פתרון מוחלט, ואולם הגט המיוחל הגיע אף הגיע.
הנה כי כן, אותה אשה נקטה בהליכי הוצל"פ על מנת לגבות את חוב המזונות. במקום זאת, היא קיבלה את הגט דרך הליכים אלה. החוב עדיין קיים, ואולם גם תורו של זה יגיע.
עינינו הרואות, שוב, כי לא בהכרח הצדק הוא אשר יוביל אותך למטרה, אלא דווקא ראייה מפוקחת של הדברים, רוגע וחשיבה יצירתית.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

ייפוי כוח מתמשך - גלגל הצלה ברגעים קריטיים

ייפוי כוח מתמשך מהווה גלגל הצלה ברגעים קריטיים. יכולתו להעצים משפחות, לזרז קבלת החלטות ולכבד משאלות שנקבעו מראש הופכת אותו לאבן יסוד בשמירה יזומה על האינטרסים המשפחתיים.
ייפוי כוח מתמשך הוא כלי מרכזי, המציע למשפחות שליטה ויעילות בקבלת החלטות קריטית, במצבי אי כושר קבועים או זמניים

משמורת משותפת על ילדים - כיצד?

קיימות מחלוקות בין מלומדים, עורכי דין וגורמים טיפוליים בכל הנוגע למושג משמורת משותפת, כמו גם לשאלה האם משמורת משותפת עדיפה ו/או טובה לילדים או שמא אף עלולה להזיק להם.  משמורת משותפת אינה מושג טכני ואין היא נוגעת לכמות ו/או הזמן בו מצויים הילדים אצל מי מההורים. המהות של משמורת משותפת, היא דווקא בשיתוף הפעולה בין ההורים ומידת המעורבות של כל אחד מהם בתכנים השונים של חיי הילדים.

האומנם יורש אדם את מלוא זכויות בן זוגו?

נדמה כי הדעה הרווחת בציבור הינה כי אדם שהלך לעולמו, והותיר אחריו אישה וילדים קטנים, הרי שרכושו וזכויותיו עוברים לאישה בלבד. לא כך הם פני הדברים. ראשית, מי שאינו טורח לערוך צוואה, יחולקו זכויותיו על פי הוראות חוק הירושה, היינו על פי ההיגיון והמוסר של אותם אנשים אשר ניסחו את החוק ויצרו אותו. הגיון זה - אינו בהכרח מתאים לרצונו ועמדותיו של המצווה.

עורך דין "מפורסם" = טוב יותר?

האם עורך דין ש"זכה" לראיון והופעה טלוויזיונית אקראית כלשהי, הוא בהכרח עורך דין טוב ומקצועי יותר שכדאי לשלם עבור שירותיו תשלום גבוה יותר ולעתים אף מופרז? מאמר בנושא מאת עורך דין ונוטריון אורי גנור.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי