פורסם ב 19/8/2009 ע"י עורכת דין סיגל מוסקוביץ-בכר

אסטרטגיה נכונה היא שם המשחק
 
 
כאשר אינך מצליח להשיג את המטרה שלך ב"דרך המלך", היינו באמצעים הפשוטים והסטנדרטיים, הפתרון יגיע בדרך כלל ממקום אחר ובלתי צפוי. במצב דברים בו אדם מתעקש להמשיך בדרכו ולוחץ באותו כיוון, הוא ייתקל בקיר ויינזק. אז, גם, ככל שהזמן חולף, הנזק הולך ומתגבר וכך גם משאבי הנפש הולכים ואוזלים.
אז מה עושים? ראשית, נשענים לאחור, ונרגעים. אחר – כך, לוקחים נשימה ארוכה, ומנסים לבחון את התמונה מבחוץ. הדברים נראים אחרת. כך גם מצליחים למצוא כיווני חשיבה אלטרנטיביים. שהרי, ככל שאדם ירדוף אחר המטרה, כך זו תתרחק ממנו. לעתים, דווקא פעולה הפוכה, או פעולה בכיוון שונה, תביא את המטרה אל סף דלתך.
כך ארע, למשל, לאשה אשר מזה כשנתיים ימים שאינה מצליחה לסיים את הסכסוך מול בעלה. זה, יצא מהבית, הותיר אחריו חובות, ואף אינו משלם את מזונות הילדים, אשר נפסקו על ידי בית המשפט. גם בדיון אשר נקבע בבית הדין הרבני בתביעת האשה לקבל ממנו גט, הוא לא היה מוכן לשתף פעולה. כך, ככל שהאשה המשיכה לרדוף אחר הבעל, הוא חמק מבין ידיה. לבסוף, היא החליטה להניח לענין של הגירושין ולהמתין למועד המתאים, לכשיגיע. וזה הגיע! כיצד? באורח מקרי לחלוטין ובלתי צפוי. במסגרת הליכי ההוצאה לפועל, אשר נקטה האשה לגביית מזונות הילדים, היא עיקלה את רכבו ותפסה אותו. היה זה רכב אשר מאד יקר ללבו של הבעל וגם לכיסו. מייד עם תפיסת הרכב, הבעל הוא אשר החל לחפש אחר האשה ולרדוף אותה, על מנת שתשחרר לו את הרכב. חוב המזונות, אמנם לא הגיע לידי פתרון מוחלט, ואולם הגט המיוחל הגיע אף הגיע.
הנה כי כן, אותה אשה נקטה בהליכי הוצל"פ על מנת לגבות את חוב המזונות. במקום זאת, היא קיבלה את הגט דרך הליכים אלה. החוב עדיין קיים, ואולם גם תורו של זה יגיע.
עינינו הרואות, שוב, כי לא בהכרח הצדק הוא אשר יוביל אותך למטרה, אלא דווקא ראייה מפוקחת של הדברים, רוגע וחשיבה יצירתית.

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

משמורת בדיני משפחה

כאשר מתגרשים, אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לשופט להחליט היא להן פונות דרכם של הילדים: לאבא או לאמא, כאשר כיום, יש לא מעט אופציות ויש לקחת בחשבון מספר דברים. לעוד מידע במאמר הבא.

מזונות ילדים - החובה של כל אב ואם בישראל

סיקור מקצועי מיוחד בנושא מזונות ילדים, החשיבות הגדולה והמשמעותית שבהם, הצרכים ההכרחיים השונים, טווח הגילאים הנדרש לתשלום, החוק בנושא ועוד.

ייפוי כוח מתמשך - גלגל הצלה ברגעים קריטיים

ייפוי כוח מתמשך מהווה גלגל הצלה ברגעים קריטיים. יכולתו להעצים משפחות, לזרז קבלת החלטות ולכבד משאלות שנקבעו מראש הופכת אותו לאבן יסוד בשמירה יזומה על האינטרסים המשפחתיים.
ייפוי כוח מתמשך הוא כלי מרכזי, המציע למשפחות שליטה ויעילות בקבלת החלטות קריטית, במצבי אי כושר קבועים או זמניים

תביעה רכושית בגירושין

ככלל, כל הנכסים שנצברו על ידי הצדדים במהלך החיים המשותפים, נחשבים לנכסים משותפים, השייכים לשני בני הזוג בחלקים שווים, וכוללים נכסים מוחשיים, כגון: מקרקעין, רכבים, חשבונות בנק וחסכונות, זכויות סוציאליות ופנסיוניות, זכויות בעסקים ובחברות, ובנוסף כוללים נכסים בלתי מוחשיים, כגון: נכסי קריירה ומוניטין.

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי