פורסם ב 19/8/2009 ע"י עורכת דין סיגל מוסקוביץ-בכר

                 יעוץ מקצועי – כבר מהרגע הראשון
 
חשוב ביותר, אפילו מהותי, לקבל יעוץ מקצועי כבר בתחילת הדרך. אדם אשר נמצא ברגע של משבר, הוא מבולבל, נבוך, כועס ורוגז. על כל אלה, יש להוסיף את חוסר הידע המשפטי ביחס לזכויותיו וחובותיו מה מגיע לו, מה המחויבויות שלו. כיצד לפעול, האם לפעול. מה לעשות. אילו צעדים לבצע, היכן להניח לדברים להתנהל, ומהם ההשלכות המשפטיות של כל הפעולות שהוא מבצע או לא מבצע.
חוסר הידע מוסיף לרמת החרדה והחששות והמתח גדול.
כאן, נכנסים פעמים רבות כל היועצים למיניהם שמסתובבים סביבנו. חברים, מכרים, שכנים, בני משפחה, כאלה שכבר עברו משבר כזה או אחר, כאלה שנמצאים בעיצומו של משבר, וכל אחד מהם מנדב עצות בשפע, מניסיונו שלו, הכול מתוך מטרה לסייע לזה שנמצא בצרה.
גם בליל העצות "על הדרך" מוסיף לחוסר הוודאות והבלבול ואותו אדם עלול לבצע פעולות אשר עשויות לפגוע בו במשך התהליך.
כך למשל, גברים רבים, פותחים על דעת עצמם תיק בביה"ד הרבני, מתוך כוונה להקדים את תביעותיה של האישה בביהמ"ש, כאשר הם סבורים כי עצם ההקדמה תביא להם תועלת. ואולם, פעמים רבות, פתיחת התיק הינה פעולה שגויה אשר לא זו בלבד שאין בה כל יתרון, אלא היא אף עלולה להוות חיסרון גדול. הכול, אבל הכול, תלוי בנסיבותיו של המקרה הספציפי.
אדם מן היישוב אינו יכול לדעת כיצד לפעול. אין לו את הידע המשפטי והניסיון כדי לקבל החלטה כזו או אחרת. את אלו יכול לקבל עו"ד מקצועי בתחום.
לעורך הדין, יש את הידע ואת הניסיון כדי לספק לאותו אדם בצרה, כלים לקבל החלטה צלולה וברורה, לעשות לו סדר במחשבות.
לפיכך, הואיל ולכל פעולה השלכות משפטיות, אל לו לאדם לבצע פעולות בטרם הוא מקבל ייעוץ מקצועי וענייני, כבר בראשית הדרך.
 

מחפש עורך דין?
קבל הכוונה אישית

עוד כתבות בנושא

על מה צריך לתת את הדעת כאשר עורכים צוואה

אדם כותב צוואה ובה מצווה לפלוני אלמוני את רכושו. לכאורה, הדברים פשוטים. הכל ברור. מדוע בכלל צריכה ו/או עלולה להתעורר איזושהי בעיה? ובכן, קחו לדוגמא אדם שכתב צוואה ובה קבע כי הדירה שלו ברחוב פלוני הוא מוריש לבנו הבכור. בינתיים, מאז עריכת הצוואה הוא צבר רכוש נוסף. מה דינו של אותו רכוש? האם גם הרכוש הנוסף הוא לבן הבכור? האם רק לילדים האחרים? האם לכל הילדים בחלקים שווים, מבלי כל קשר לאותה דירה ספציפית שהוריש לבן הבכור?

דיני משפחה וירושה: לא די באימוץ בפועל, כדי לזכות בירושת ההורים המאמצים

בימים אלה, דחה ביהמ"ש למשפחה בראשל"צ את עתירתו של אדם, אשר ננטש על ידי הוריו וגדל אצל סבו וסבתו, כבנם לכל דבר וענין, לזכות בירושתם, ככל יתר ילדיהם. למעשה, בקביעתו, חזר ביהמ"ש על הוראות החוק הברורות בענין זה.  החוק בארץ קובע כי רק מי שאומץ כדין, והדגש הוא אימוץ כדין, כחוק, אזי הוא זכאי לרשת את מאמצו כאילו היה ילדו הביולוגי. הפסיקה והספרות המקצועית מדגישים, כי בהעדר צו אימוץ רשמי, פורמלי, לא נוצר קשר של אימוץ לפי הדין הישראלי.

האם בגידה בבן זוג מביאה לפגיעה בזכויותיו ברכוש?

רבים סבורים כי התשובה הינה חיובית ואף מחויבת המציאות. האומנם? החוק קובע כי רכוש אשר הצטבר במהלך הנישואין, שייך לשני בני הזוג בחלקים שווים ביניהם, ללא קשר על שם מי הרכוש רשום. הדבר חל גם על רכוש וגם על כספים וזכויות. עוד קובע החוק כי הוראותיו חלות על בית הדין הרבני.

ייפוי כוח מתמשך - גלגל הצלה ברגעים קריטיים

ייפוי כוח מתמשך מהווה גלגל הצלה ברגעים קריטיים. יכולתו להעצים משפחות, לזרז קבלת החלטות ולכבד משאלות שנקבעו מראש הופכת אותו לאבן יסוד בשמירה יזומה על האינטרסים המשפחתיים.
ייפוי כוח מתמשך הוא כלי מרכזי, המציע למשפחות שליטה ויעילות בקבלת החלטות קריטית, במצבי אי כושר קבועים או זמניים

מחפש עורך דין?
קבל ייעוץ אישי